AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

76 Camaro
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=1495
Side 1 av 2

Forfatter:  Mr_Stian [ Tor 15. Mar 2007 22:44 ]
Innleggets emne:  76 Camaro

Heisann folkens. Då har eg endeligt fått camaroen min hjem og har fått begynt å skru litt på den. Tenkte eg sko laga ein tråd her sånn at eg kan spør her hvis det e någe eg lure på, og sleppa å laga nye tråder heile veien!

Bilen er altså en 76 camaro 350 med 350 kasse. Det står en edelbrock 1406 gasser på den og edelbrock innsug. Bilen er hel og grei, men det er litt småjusteringer som må gjøres. Innvendig må en del ting gjøres.

Det som skal gjøres er:
Ta det som er av rust i gulv
Fikse dørpakninger
få tak i en del crom lister
shine opp innvendig. Ikke så mye som skal gjøres, bare generell god vask. Trenger nytt førersete da, så hvis noe har ett grått førersete er jeg intressert.
fikse dørhengsler
fikse pakninger til takluke
fikse ac?
motor og gir lekker, så dette skal kanskje ut for litt shinup med bytte av pakninger
Ellers kommer jeg ikke på mer.
Kanskje ta av alt understell og pusse og lakke dette

Begynner med litt bilder før demontering

Vedlegg:
4.jpg
4.jpg [ 70.66 KiB | Vist 7055 ganger ]
5.jpg
5.jpg [ 103.55 KiB | Vist 7055 ganger ]
6.jpg
6.jpg [ 101.37 KiB | Vist 7055 ganger ]
2.jpg
2.jpg [ 79.97 KiB | Vist 7055 ganger ]
1.jpg
1.jpg [ 88.83 KiB | Vist 7054 ganger ]

Forfatter:  Mr_Stian [ Tor 15. Mar 2007 22:50 ]
Innleggets emne: 

Fekk begynt demonteringen innvendig, og fant selvfølgelig litt rust i gulvet. Bildene lyver endel. Ser skikkelig gale ut på bildene, men veldig mye av dette er bare overflaterust, som blir pussa ned, behandla og grunna med rusthindrende grunning.

På bilde nummer 4, nærbilde av rusten, trenger jeg å kutte vekk alt her, eller bare der det er hull?

Vedlegg:
Dsc_0022.jpg
Dsc_0022.jpg [ 106.35 KiB | Vist 7042 ganger ]
Dsc_0025.jpg
Dsc_0025.jpg [ 131.47 KiB | Vist 7042 ganger ]
Dsc_0026.jpg
Dsc_0026.jpg [ 90.04 KiB | Vist 7042 ganger ]
Dsc_0027.jpg
Dsc_0027.jpg [ 88.37 KiB | Vist 7042 ganger ]
Dsc_0028.jpg
Dsc_0028.jpg [ 128.11 KiB | Vist 7042 ganger ]

Forfatter:  chevy8 [ Tor 15. Mar 2007 22:56 ]
Innleggets emne: 

heisann..ser bra ut detta
blir gøy å se hvordan det kommer til å gå med bilen:)

så får du ta kontakt meg meg no i helgen angående deler:)

STÅ PÅ!

mvh chevy8

Forfatter:  pontchief [ Tor 15. Mar 2007 23:43 ]
Innleggets emne: 

Gratulere med ny bil.
Men jeg annbefaler deg å ikke starte med noen større renovering nå,gjør bare det som er nødvendig og kos deg med bilen så snart sesongen starter.
Så får du heller renovere mere, når det blir høst.

Forfatter:  Blackbird [ Fre 16. Mar 2007 02:47 ]
Innleggets emne: 

Anbefaler deg å følge pontchiefs råd her.
Få den kjørbar og kos deg i sesongen, gjerne noen tøffe hjul det kler biler samme om de er strøkne eller shabby.
Rustsveising kan vel ikke vere nødvendig andre plasser enn der det er hull, medmindre det er veldig tynnt.
Jeg hadde lokalisert lekkasjene på motor og gir og tatt bare de hvis den lekker så mye det blir problem med godkjenning. Er ofte bare toppdekselpakningene på motor og bakre tetningsring på girkasse.
1. Mai er like rundt hjørnet :!:
Å ha bilen klar til September er liksom ikke så moro.
Tøff girshifter. 8)

Forfatter:  Mr_Stian [ Fre 16. Mar 2007 10:06 ]
Innleggets emne: 

Var planen egentlig og bare ta det verste til denne sesongen, for så å ta alt til neste sesong. Når det gjelder girskifteren, så har jeg lyst å bytte den ut, uansett hvor tøff den er, med en original. Syns ikke den er no god å bruke.

Så hvis noen i nærheten av stavanger vil bytte, så si ifra! :)

Forfatter:  Mr_Stian [ Fre 16. Mar 2007 14:02 ]
Innleggets emne: 

De isolasjonsplatene som ligger i under teppet måtte kastet på grunn av fuktighet. Hvor kan jeg få tak i nye slike? Trenger jeg de egentlig?

Er dette noe som kan kjøpes "metervis" Eller er det matter som må være spesielt til min bil?

Forfatter:  chevy8 [ Lør 17. Mar 2007 03:29 ]
Innleggets emne: 

slike matter vil eg tro du kan kjøpe alle veier...går du den billige veien er vel biltema eller lignende fint;)

Forfatter:  Mr_Stian [ Søn 18. Mar 2007 14:14 ]
Innleggets emne: 

Då har jeg fortsatt litt med pussingen av rusten på camaroen. Fant en boks med hvit hammerite. Har hørt rykter om at dette er ett vidundermiddel på rust. Funker det?
Tenkte jeg skulle prøve det på de plassene med minst rust bare for å bruke opp boksen. Noen som har noen erfaringer eller formeninger om hammerite? (Eller hammerslagg som noen kaller det)

Forfatter:  Iroc [ Søn 18. Mar 2007 14:36 ]
Innleggets emne: 

tja, du kan jo bruke opp boksen, tror ikke det skulle bli så værst. men lurer du på noe spes så har jo alltids bead noen tips..

Forfatter:  Mr_Stian [ Fre 23. Mar 2007 12:36 ]
Innleggets emne: 

Fikk pussa litt på rusten i går og. Tror nok jeg blir ferdig med gulvet i løpet av helgen.

Og så lurer jeg på no helt annet. Fremstolene mine er ikke så veldig mye å skryte av. Det jeg lurte på er om det fins noen trekk til disse stolene som blir bra? Eventuelt noen som vet om noen som trekker om sånne stoler i stavanger distriktet?

Forfatter:  Roar [ Fre 23. Mar 2007 13:12 ]
Innleggets emne: 

Jeg sverger til syregrunning.

Forfatter:  Mr_Stian [ Man 02. Apr 2007 23:54 ]
Innleggets emne: 

Da var det skjedd bittelitt på camaroen. Har fått lappa hullene som var i gulvet. Brukte glassfiber. Kommer nok til å få litt pes for dette, men jeg har ikke utstyr eller kunnskap til å sveise dette. Pluss at jeg hadde en kompis som sveiser på besøk, og han sa det var såpass vanskelig og sveise, at han og annbefalte glassfiber.

Men men. Jeg syns det ble riktig bra. Var ikke store hullene, så glassfiberen holder bra den. Har og fått på tre lag med grunning. Har kjøpt meg kompressor og lakksprøyte, og fekk prøvd en slik lakksprøyte for første gang. Syns det var gøy å lakke. Syns heller ikke resultatet ble så helt gale...

Prøvemonterte og en av lydmattene fra biltema. De var helt geniale å jobbe med. Trenger noe karosserikitt før jeg legger ned resten, så det blir gjort i morgen. Ellers venter jeg på deler, så i mellomtiden pusser jeg på det nye prosjektet mitt. En 94 kawasaki VN750 Vulcan, som har stått ute under pressening i to år. Veldig kjekt prosjekt. Legger ved ett bilde av den og! :)

Vedlegg:
Filkommentar: Prøvemontert matter
Dsc_0107.jpg
Dsc_0107.jpg [ 77.54 KiB | Vist 6721 ganger ]
Dsc_0108.jpg
Dsc_0108.jpg [ 61.03 KiB | Vist 6721 ganger ]
Dsc_0109.jpg
Dsc_0109.jpg [ 66.02 KiB | Vist 6721 ganger ]
Dsc_0110.jpg
Dsc_0110.jpg [ 63.96 KiB | Vist 6721 ganger ]
Filkommentar: Nyerverva kompressor. 1800 kroner, 3 hk og 50 liter! veldig fornøyd
Dsc_0112.jpg
Dsc_0112.jpg [ 79.47 KiB | Vist 6721 ganger ]

Forfatter:  Mr_Stian [ Man 02. Apr 2007 23:58 ]
Innleggets emne: 

Mere bilder. Prøvde og å polere felgene litt. Brukte kun stålull, og ble ganske fornøy. Skal rengjøre med autosol, før jeg legger på no olje på de!

Vedlegg:
Filkommentar: Glassfiber lapping! ;)
Dsc_0115.jpg
Dsc_0115.jpg [ 48.42 KiB | Vist 6714 ganger ]
Filkommentar: Felg før stålull
Dsc_0113.jpg
Dsc_0113.jpg [ 85.81 KiB | Vist 6714 ganger ]
Filkommentar: Felg etter stålull. Ser ikke så bra på bilde, men forskjellen er stor!
Dsc_0119.jpg
Dsc_0119.jpg [ 102.75 KiB | Vist 6714 ganger ]
Filkommentar: Bare ett lite bilde av ene opphenget
Dsc_0114.jpg
Dsc_0114.jpg [ 68.08 KiB | Vist 6714 ganger ]
Filkommentar: Nye mini prosjekt. Mye polering. Godt igang! :)
Dsc_0089.jpg
Dsc_0089.jpg [ 106.74 KiB | Vist 6714 ganger ]

Forfatter:  halvor [ Fre 06. Apr 2007 00:54 ]
Innleggets emne: 

brukte du stålull på krom? hvordan blir det?

Side 1 av 2 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/