| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| 76 Camaro https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=1495 |
Side 1 av 2 |
| Forfatter: | Mr_Stian [ Tor 15. Mar 2007 22:44 ] | ||||||
| Innleggets emne: | 76 Camaro | ||||||
Heisann folkens. Då har eg endeligt fått camaroen min hjem og har fått begynt å skru litt på den. Tenkte eg sko laga ein tråd her sånn at eg kan spør her hvis det e någe eg lure på, og sleppa å laga nye tråder heile veien! Bilen er altså en 76 camaro 350 med 350 kasse. Det står en edelbrock 1406 gasser på den og edelbrock innsug. Bilen er hel og grei, men det er litt småjusteringer som må gjøres. Innvendig må en del ting gjøres. Det som skal gjøres er: Ta det som er av rust i gulv Fikse dørpakninger få tak i en del crom lister shine opp innvendig. Ikke så mye som skal gjøres, bare generell god vask. Trenger nytt førersete da, så hvis noe har ett grått førersete er jeg intressert. fikse dørhengsler fikse pakninger til takluke fikse ac? motor og gir lekker, så dette skal kanskje ut for litt shinup med bytte av pakninger Ellers kommer jeg ikke på mer. Kanskje ta av alt understell og pusse og lakke dette Begynner med litt bilder før demontering
|
|||||||
| Forfatter: | Mr_Stian [ Tor 15. Mar 2007 22:50 ] | ||||||
| Innleggets emne: | |||||||
Fekk begynt demonteringen innvendig, og fant selvfølgelig litt rust i gulvet. Bildene lyver endel. Ser skikkelig gale ut på bildene, men veldig mye av dette er bare overflaterust, som blir pussa ned, behandla og grunna med rusthindrende grunning. På bilde nummer 4, nærbilde av rusten, trenger jeg å kutte vekk alt her, eller bare der det er hull?
|
|||||||
| Forfatter: | chevy8 [ Tor 15. Mar 2007 22:56 ] |
| Innleggets emne: | |
heisann..ser bra ut detta blir gøy å se hvordan det kommer til å gå med bilen:) så får du ta kontakt meg meg no i helgen angående deler:) STÅ PÅ! mvh chevy8 |
|
| Forfatter: | pontchief [ Tor 15. Mar 2007 23:43 ] |
| Innleggets emne: | |
Gratulere med ny bil. Men jeg annbefaler deg å ikke starte med noen større renovering nå,gjør bare det som er nødvendig og kos deg med bilen så snart sesongen starter. Så får du heller renovere mere, når det blir høst. |
|
| Forfatter: | Blackbird [ Fre 16. Mar 2007 02:47 ] |
| Innleggets emne: | |
Anbefaler deg å følge pontchiefs råd her. Få den kjørbar og kos deg i sesongen, gjerne noen tøffe hjul det kler biler samme om de er strøkne eller shabby. Rustsveising kan vel ikke vere nødvendig andre plasser enn der det er hull, medmindre det er veldig tynnt. Jeg hadde lokalisert lekkasjene på motor og gir og tatt bare de hvis den lekker så mye det blir problem med godkjenning. Er ofte bare toppdekselpakningene på motor og bakre tetningsring på girkasse. 1. Mai er like rundt hjørnet Å ha bilen klar til September er liksom ikke så moro. Tøff girshifter. |
|
| Forfatter: | Mr_Stian [ Fre 16. Mar 2007 10:06 ] |
| Innleggets emne: | |
Var planen egentlig og bare ta det verste til denne sesongen, for så å ta alt til neste sesong. Når det gjelder girskifteren, så har jeg lyst å bytte den ut, uansett hvor tøff den er, med en original. Syns ikke den er no god å bruke. Så hvis noen i nærheten av stavanger vil bytte, så si ifra! |
|
| Forfatter: | Mr_Stian [ Fre 16. Mar 2007 14:02 ] |
| Innleggets emne: | |
De isolasjonsplatene som ligger i under teppet måtte kastet på grunn av fuktighet. Hvor kan jeg få tak i nye slike? Trenger jeg de egentlig? Er dette noe som kan kjøpes "metervis" Eller er det matter som må være spesielt til min bil? |
|
| Forfatter: | chevy8 [ Lør 17. Mar 2007 03:29 ] |
| Innleggets emne: | |
slike matter vil eg tro du kan kjøpe alle veier...går du den billige veien er vel biltema eller lignende fint;) |
|
| Forfatter: | Mr_Stian [ Søn 18. Mar 2007 14:14 ] |
| Innleggets emne: | |
Då har jeg fortsatt litt med pussingen av rusten på camaroen. Fant en boks med hvit hammerite. Har hørt rykter om at dette er ett vidundermiddel på rust. Funker det? Tenkte jeg skulle prøve det på de plassene med minst rust bare for å bruke opp boksen. Noen som har noen erfaringer eller formeninger om hammerite? (Eller hammerslagg som noen kaller det) |
|
| Forfatter: | Iroc [ Søn 18. Mar 2007 14:36 ] |
| Innleggets emne: | |
tja, du kan jo bruke opp boksen, tror ikke det skulle bli så værst. men lurer du på noe spes så har jo alltids bead noen tips.. |
|
| Forfatter: | Mr_Stian [ Fre 23. Mar 2007 12:36 ] |
| Innleggets emne: | |
Fikk pussa litt på rusten i går og. Tror nok jeg blir ferdig med gulvet i løpet av helgen. Og så lurer jeg på no helt annet. Fremstolene mine er ikke så veldig mye å skryte av. Det jeg lurte på er om det fins noen trekk til disse stolene som blir bra? Eventuelt noen som vet om noen som trekker om sånne stoler i stavanger distriktet? |
|
| Forfatter: | Roar [ Fre 23. Mar 2007 13:12 ] |
| Innleggets emne: | |
Jeg sverger til syregrunning. |
|
| Forfatter: | Mr_Stian [ Man 02. Apr 2007 23:54 ] | ||||||
| Innleggets emne: | |||||||
Da var det skjedd bittelitt på camaroen. Har fått lappa hullene som var i gulvet. Brukte glassfiber. Kommer nok til å få litt pes for dette, men jeg har ikke utstyr eller kunnskap til å sveise dette. Pluss at jeg hadde en kompis som sveiser på besøk, og han sa det var såpass vanskelig og sveise, at han og annbefalte glassfiber. Men men. Jeg syns det ble riktig bra. Var ikke store hullene, så glassfiberen holder bra den. Har og fått på tre lag med grunning. Har kjøpt meg kompressor og lakksprøyte, og fekk prøvd en slik lakksprøyte for første gang. Syns det var gøy å lakke. Syns heller ikke resultatet ble så helt gale... Prøvemonterte og en av lydmattene fra biltema. De var helt geniale å jobbe med. Trenger noe karosserikitt før jeg legger ned resten, så det blir gjort i morgen. Ellers venter jeg på deler, så i mellomtiden pusser jeg på det nye prosjektet mitt. En 94 kawasaki VN750 Vulcan, som har stått ute under pressening i to år. Veldig kjekt prosjekt. Legger ved ett bilde av den og!
|
|||||||
| Forfatter: | Mr_Stian [ Man 02. Apr 2007 23:58 ] | ||||||
| Innleggets emne: | |||||||
Mere bilder. Prøvde og å polere felgene litt. Brukte kun stålull, og ble ganske fornøy. Skal rengjøre med autosol, før jeg legger på no olje på de!
|
|||||||
| Forfatter: | halvor [ Fre 06. Apr 2007 00:54 ] |
| Innleggets emne: | |
brukte du stålull på krom? hvordan blir det? |
|
| Side 1 av 2 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|