EEhhhhhhhhh Ups.....!!
Har jo sittet å sett på diverse Squarebodies på nettet, og sett at prisene er gått rett til himmels. Hadde såååå lyst på en 92 utgave, men syns at 90K for en 30+ år gammel bil var liitt i overkanten.
Men det stoppet meg da ikke fra å se hva som fantes der ute.
Fast Forward 3 år, og jeg sitter å ser gjennom gamle bilder fra konas siste tur til USA, hvor vi hadde en ekstra passasjer med hjem fra flyplassen.
Ehhh, er ikke det en??
Måtte gå et par runder med mig selv. Men endte opp med å hoppe i bilen og stikke opp på nabogården. Okay det er litt mer en bare nabogården, men det var bare et par kilometer.
Tok en prat med fruen på gården. Mannen var ikke hjemme. "Joda, de hadde flere gamle suburban stående, det var bare å snakke med NN når han kom hjem!"
Dagen etter tok jeg turen igjen, og mannen var hjemme.
Så vi gikk en liten tur rundt på gården, hvor han viste med en 95 modell, med defekte dieselrør. En 1988 GMC Sierra Classic R2500, som har stått på SAMME plassen i 20 år, pga girkasse havari.
Og en 96 pickup, med gåen motor.
Vi satte oss og tokk et par kopper kaffe på kjøkkenet, eller 10 og jeg reiste hjem med fornyet håp om en suburban.
Det tok et par dager før jeg kom meg tilbake dit, måtte gå noen runder med meg selv, men ble til slutt enig med min kone og meg selv om det smarteste kjøpet her.
Javist, en 95 utgave med IFS og en fungerende FSD, samt rimelig med tanke på rust, var da fristende.
Men en 100% original 1988 GMC Sierra Classic R2500 med 6.2 IDI og en TH400 var for fristende. så jeg la inn ett bud på den, og kjeven droppet til gulvet, da han sa ja.....!
Resten er nesten ett eventyr, men jeg synes dere selv skal se det.
https://www.youtube.com/watch?v=qH8h1rJiyvA&t=3s