Yup, nå står den her, etter mye om og men.
Endelig, kostede en arm og et bein, nesten, og utallige timer, med skruing, nei vent litt.
Ikke endda!
Som nogen sikkert har fået med sig, har klausen og jeg byttet bil. han fik subben, jeg fik Capricen.
Caprice er noget jeg har drømt om i flere år, men aldrig liksom fået tat mig sammen til at få gjort noget med det.
Har nesten altid kommet et eller annet i veien, som har veltet mine planer, og så har jeg funnet på noget annet.
Men hvad var det, som gjorde at jeg denne gangen, bare tok løpefart å stupte uti?
Det var faktisk Bergheim drammen! joda, Bergheim har skylden, for at subben nå står på hengeren til Beadlock, og capricen ute på gårdsplassen. Hvorfor??
Jo, jeg er blevet nogen år ældre, siden jeg dro på det første amcartreffet, ja, jeg sov i bilen, gjerne iført en 500hk fyllert.
Kjøre hjem? ikke på vilkår, ikke så længe der stadig var øl til salgs!
Senere blev det til telt, gjerne iført en 500hk fyllert, og ofte iført teltet osse! Joda, man kan det, har aldrig klaret det i edru tilstand, men sjovt nok, kun når jeg har fået for mye!
Så fikk jeg barn, og kone, og de kan ikke sove på bakken, telt er ikke noget, når naboen klokken halv 3 på natten beslutter sig for å fyre op hans 500 hk motor, med fri utblåsing.
Så det blev en campingvogn, ikke en hvilken som helst campingvogn, men en diger boogiakslet Hobby Prestige 610, med en totalvekt på 1500 kilo.
Ikke noget problem å dra den med subben, lovligt var det osse. men subben var ikke treffbil.
Etter motorhavariet tenkte jeg, jaja, ikke noget problem, jeg kan dra den med oldsen, er jo ikke noget problem at opgradere trekkevnen på hengerfestet, er jo bare en formalitet.
Det skulle bli den største formaliteten, jeg nogensinde har set.
Jeg har forsøkt at få et svar fra tullingerne på bergheim i snart fire måneder, ingen respons.
Gidder ikke vente længere, så jeg bytter hellere til en større bil.
Kravet var at den uten problemer skal kunne dra min campingvogn, og ikke være for dyr i drift.
Og siden Capricen er veteran, så sparer jeg ca. 11.000,- på årsbasis, på byttet fra suburban til caprice.
Det tok sin tid at få alt til at falle på plass, med tanke på transport, og pakking av subben, har jo flere ton med deler, så det tok sin tid, flere dager faktisk.
men etter å ha ventet 14 lange å 17 breie, så kom endelig Beadlock og broderen, naturligvis i "Big D" men selv med kjetting, kom den sig ikke helt op innkjørslen, så den blev lastet av på bussholdeplassen, og Torstein rykkede op med "Big D" og dro med sig subben, til han kunne få den på hengeren. tok ikke lange tiden å få op den, pakke delerne på planet, og vekk var de.
hvordan inn i H.. skulle jeg få op capricen, jeg har jo ikke traktor eller noget annet, som har krefter til å dra noget i den størrelsen!
men heldigvis kom en av naboerne med traktor forbi, og inne fem minutter, var capricen oppe på sin plass, uten nogen nævneverdige problemer, og fort blev den tat i øye av konen og barna.
Tok heller ikke lang tid, etter bilen var landet her, førend jeg var igang
Har allerede drat ut interiøret, og lagt det til side.
I morgen bliver det opmåling av plater til bunnen, og frem med sikkemaskinen.
Motor, hakke peiling, har nogen spesifikke ideer, men vet ikke helt endda. skal jo ikke være sådan at jeg ikke har råd til en øl, eller to, fordi den er for tørst!
Men vi får se, og til dere som allerede har en ide om, hvad jeg snakker om, hold venligst kortene tett til kroppen, vil ikke avsløre for mye endda!