| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Pontiac Trans Am https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=14842 |
Side 1 av 4 |
| Forfatter: | Sigurd Thøring Viken [ Lør 26. Feb 2011 16:07 ] | ||
| Innleggets emne: | Pontiac Trans Am | ||
Er en gutt på 16 år fra Lesja, og har akkurat kjøpt min første bil, som ble en Pontiac Trans Am, 1987 mod. Bilen har en 350 chevrolet forgassermotor, som er bygd opp av Sarpsborg motorverksted, og har ifølge dem ca 410 hk. Så langt alt bra, bortsett fra startproblemer i kulda. Den er tungstartet, men tror det er litt pga at det ikke sitter luftfilter på. Kan dette påvirke automatchoke etc? Motor går rundt på starter, men starter ikke. Drar til slutt batteriet tomt for strøm. Har skaffet batteri med 1100 startampere, så skal prøve om dette hjelper. Men som sagt, skeptisk på at det ikke sitter luftfilter på. Fikk med edelbrock luftfilter og luftfilterhus, men passer ikke inn under panseret pga motoren er større enn originalt.
|
|||
| Forfatter: | Crazy Horse [ Lør 26. Feb 2011 16:08 ] |
| Innleggets emne: | Re: Pontiac Trans Am |
Spiller ingen rolle om luftfilteret ikke er på.. sweet ride by the way |
|
| Forfatter: | PondusZ28 [ Lør 26. Feb 2011 16:19 ] |
| Innleggets emne: | Re: Pontiac Trans Am |
gratulerer med kjempefin bil, du får sikkert start på den. Har selv en 1987 Chevrolet Camaro. Og det rare er at jeg har gått og tenkt på hvordan den ville vært med Volvo sin "oransje-bronsje" farge, også får jeg se din Trans Am med nesten slik farge. MORRO. Bilen din kler den fargen godt. |
|
| Forfatter: | Kim [ Lør 26. Feb 2011 16:27 ] |
| Innleggets emne: | Re: Pontiac Trans Am |
sjekk om den får bensin og om det er gnist på pluggen,er dette i orden fyrer den. |
|
| Forfatter: | øystein viken [ Lør 26. Feb 2011 16:33 ] |
| Innleggets emne: | Re: Pontiac Trans Am |
knalltøff den der,kos deg med bila |
|
| Forfatter: | Sigurd Thøring Viken [ Lør 26. Feb 2011 16:36 ] |
| Innleggets emne: | Re: Pontiac Trans Am |
takk skal undersøke dette. |
|
| Forfatter: | Transamtussan [ Lør 26. Feb 2011 19:07 ] |
| Innleggets emne: | Re: Pontiac Trans Am |
Nydelig bil. Får på noen skikkelige sommer felger og får senket den litt, så blir det helt perfekt. |
|
| Forfatter: | 86chevy [ Lør 26. Feb 2011 19:34 ] |
| Innleggets emne: | Re: Pontiac Trans Am |
Velkommen, å Grættis med Trans-am, er selv 16 år og har holdt på med amcar siden jeg var mindre. Start problemer kan være at olja de ikke er beregnet til minusgrader og kan da bli litt tjukk, som resulterer med tung start (siden den ikke har en bra flow igjennom motoren). For å fikse dette uten å bytte olje, ville jeg montert motor varmer på blokka, siden dette kan hindre sprekk i blokka. Så ikke prøv å tungstart bilen når det kaldt, i værstefall kan motoren skjære seg! Har selv motor varmer på 6.2 D min og dette funket helt, fint og man hindrer slitasje med en varm motor på korte strekninger. Link http://www.defa.com/heating4.php3?aid=7&lang=1&ndid= Kjøp ny, ikke en billig løsning, DEFA FUNKER! Håper detta hjelper, Snakkas! |
|
| Forfatter: | Sigurd Thøring Viken [ Lør 26. Feb 2011 21:54 ] |
| Innleggets emne: | Re: Pontiac Trans Am |
takktakk har centerline felger til sommer. bilen er lavere enn det ser ut som på bilde, så tror ikke det er praktisk å senke den mere. men takk |
|
| Forfatter: | Pappa Wolf [ Søn 27. Feb 2011 09:00 ] |
| Innleggets emne: | Re: Pontiac Trans Am |
Gratulerer med bil og sunn hobby. |
|
| Forfatter: | challenger [ Man 28. Feb 2011 18:21 ] |
| Innleggets emne: | Re: Pontiac Trans Am |
Grattis med bilen - ein av mine absolutte favoritter fra guttedagene på 80-tallet |
|
| Forfatter: | amcarfreak [ Man 28. Feb 2011 19:13 ] |
| Innleggets emne: | Re: Pontiac Trans Am |
En bil jeg hadde nektet og starte uten choke.. prøvd og holde over forgasser mens noen prøver og starte?? |
|
| Forfatter: | bureg58 [ Man 28. Feb 2011 20:36 ] |
| Innleggets emne: | Re: Pontiac Trans Am |
Grattis med snerten bil, men tror ikke dette er noen vinterbil akkurat, |
|
| Forfatter: | Sigurd Thøring Viken [ Tir 01. Mar 2011 19:10 ] |
| Innleggets emne: | Re: Pontiac Trans Am |
takk har ikke prøvd det, nei.. hehe, er nok ikke noen vintebil, nei. |
|
| Forfatter: | sigheri [ Tir 01. Mar 2011 19:15 ] |
| Innleggets emne: | Re: Pontiac Trans Am |
Stilig Trans Am! Et stilig sett med sommerhjul så er den perfekt |
|
| Side 1 av 4 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|