AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Ons 24. Jun 2026 16:45

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 55 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Pontiac Trans Am
InnleggSkrevet: Lør 26. Feb 2011 16:07 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 03. Sep 2010 10:30
Innlegg: 175
Er en gutt på 16 år fra Lesja, og har akkurat kjøpt min første bil, som ble en Pontiac Trans Am, 1987 mod.

Bilen har en 350 chevrolet forgassermotor, som er bygd opp av Sarpsborg motorverksted, og har ifølge dem ca 410 hk.
Så langt alt bra, bortsett fra startproblemer i kulda. Den er tungstartet, men tror det er litt pga at det ikke sitter luftfilter på. Kan dette påvirke automatchoke etc? Motor går rundt på starter, men starter ikke. Drar til slutt batteriet tomt for strøm.
Har skaffet batteri med 1100 startampere, så skal prøve om dette hjelper. Men som sagt, skeptisk på at det ikke sitter luftfilter på. Fikk med edelbrock luftfilter og luftfilterhus, men passer ikke inn under panseret pga motoren er større enn originalt.


Vedlegg:
trans amen.jpg
trans amen.jpg [ 73.17 KiB | Vist 8963 ganger ]

_________________
- 1987 Pontiac Trans Am (solgt)
- 1991 Chevrolet Suburban
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Pontiac Trans Am
InnleggSkrevet: Lør 26. Feb 2011 16:08 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
Spiller ingen rolle om luftfilteret ikke er på..

sweet ride by the way :)

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Pontiac Trans Am
InnleggSkrevet: Lør 26. Feb 2011 16:19 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 12. Nov 2010 22:30
Innlegg: 57
Bosted: Toten
gratulerer med kjempefin bil, du får sikkert start på den.
Har selv en 1987 Chevrolet Camaro. Og det rare er at jeg har gått og tenkt på hvordan den ville vært med Volvo sin "oransje-bronsje" farge, også får jeg se din Trans Am med nesten slik farge. MORRO.
Bilen din kler den fargen godt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Pontiac Trans Am
InnleggSkrevet: Lør 26. Feb 2011 16:27 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 09. Des 2007 20:18
Innlegg: 133
sjekk om den får bensin og om det er gnist på pluggen,er dette i orden fyrer den.

_________________
1967 Dodge dart Gt 500 max wedge.
1972 Dodge Demon 340


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Pontiac Trans Am
InnleggSkrevet: Lør 26. Feb 2011 16:33 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Ons 31. Mar 2010 23:10
Innlegg: 68
Bosted: nord odal
:D gratulerer med første bil,og amcar da gut,bra valg.startproblem løser seg nok,får sikkert mange tips herifra,
knalltøff den der,kos deg med bila :P


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Pontiac Trans Am
InnleggSkrevet: Lør 26. Feb 2011 16:36 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 03. Sep 2010 10:30
Innlegg: 175
takk :) den har volvo sin farge :) var usikker på fargen når jeg så den på bilde, men når jeg fikk se den i virkeligheten synes jeg den kler bilen veldig godt.
skal undersøke dette.

_________________
- 1987 Pontiac Trans Am (solgt)
- 1991 Chevrolet Suburban


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Pontiac Trans Am
InnleggSkrevet: Lør 26. Feb 2011 19:07 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 02. Des 2010 10:58
Innlegg: 201
Bosted: Drammen
Nydelig bil.

Får på noen skikkelige sommer felger og får senket den litt, så blir det helt perfekt.

_________________
79 Trans Am
viewtopic.php?f=3&t=14037&start=0

Bmw prosjekter
http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f ... 00&start=0


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Pontiac Trans Am
InnleggSkrevet: Lør 26. Feb 2011 19:34 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 11. Sep 2010 16:18
Innlegg: 259
Bosted: Porsgrunn, Telemark
Velkommen, å Grættis med Trans-am, =P~ er selv 16 år og har holdt på med amcar siden jeg var mindre. :D

Start problemer kan være at olja de ikke er beregnet til minusgrader og kan da bli litt tjukk, som resulterer med tung start (siden den ikke har en bra flow igjennom motoren). For å fikse dette uten å bytte olje, ville jeg montert motor varmer på blokka, siden dette kan hindre sprekk i blokka. Så ikke prøv å tungstart bilen når det kaldt, i værstefall kan motoren skjære seg!

Har selv motor varmer på 6.2 D min og dette funket helt, fint og man hindrer slitasje med en varm motor på korte strekninger.

Link http://www.defa.com/heating4.php3?aid=7&lang=1&ndid=

Kjøp ny, ikke en billig løsning, DEFA FUNKER! :)


Håper detta hjelper, Snakkas! :lol:

_________________
1986 GMC VANDURA G20
1990 Chevrolet Beauville G20 (Delebil)
2000 TH!NK CITY (Bruksbil)
1978 Volvo 244 GL Prototype (Bruksbil/Langkjøring)
Lærling Tunge Kjøretøy ;)
Two Tone, Beige and Rust!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Pontiac Trans Am
InnleggSkrevet: Lør 26. Feb 2011 21:54 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 03. Sep 2010 10:30
Innlegg: 175
takktakk :)
har centerline felger til sommer. bilen er lavere enn det ser ut som på bilde, så tror ikke det er praktisk å senke den mere. men takk :)

_________________
- 1987 Pontiac Trans Am (solgt)
- 1991 Chevrolet Suburban


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Pontiac Trans Am
InnleggSkrevet: Søn 27. Feb 2011 09:00 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Gratulerer med bil og sunn hobby.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Pontiac Trans Am
InnleggSkrevet: Man 28. Feb 2011 18:21 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Feb 2006 22:44
Innlegg: 1227
Bosted: Hvam
Grattis med bilen - ein av mine absolutte favoritter fra guttedagene på 80-tallet :mrgreen:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Pontiac Trans Am
InnleggSkrevet: Man 28. Feb 2011 19:13 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 24. Des 2006 01:01
Innlegg: 493
Bosted: Sarpsborg - 3min fra Biltema forbi sparta
En bil jeg hadde nektet og starte uten choke.. prøvd og holde over forgasser mens noen prøver og starte??

_________________
Eier:
72 Polara stw
68 Rebel
60 caddi
56 New Y
Tidligere bil:
73 Mach1
90 subb
77 Trans Am
78 Ramcharger
84 GMC Big D
87 Subb
70 Estate Wg
74 New P
69 Coronet stw
69 17M RS
66 Skylark
67 Wagoneer
85 Cutlass Cu
69 98
71 300
69 Polara
74 Dart
++


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Pontiac Trans Am
InnleggSkrevet: Man 28. Feb 2011 20:36 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tor 21. Jan 2010 13:00
Innlegg: 154
Grattis med snerten bil, men tror ikke dette er noen vinterbil akkurat,


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Pontiac Trans Am
InnleggSkrevet: Tir 01. Mar 2011 19:10 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 03. Sep 2010 10:30
Innlegg: 175
takk :D

har ikke prøvd det, nei..
hehe, er nok ikke noen vintebil, nei. :)

_________________
- 1987 Pontiac Trans Am (solgt)
- 1991 Chevrolet Suburban


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Pontiac Trans Am
InnleggSkrevet: Tir 01. Mar 2011 19:15 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 09. Sep 2007 11:35
Innlegg: 888
Bosted: Sandnessjøen
Stilig Trans Am!
Et stilig sett med sommerhjul så er den perfekt

_________________
68 Ford Mustang HT 390FE/C6/9"Detroit+++ viewtopic.php?f=3&t=14706
88 Ford F-250
Xèr-96 Blazer-98 Mustang-95 Astro AWD-94 Suburban-86 Camaro Z28-80 Mirada-79 Catalina-64 Pontiac Lemans-82 Regal-64 Fairlane


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 55 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 16 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support