AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

chevrolet truck 1933 rat rod
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=14840
Side 1 av 1

Forfatter:  chevrolettruck33 [ Lør 26. Feb 2011 04:09 ]
Innleggets emne:  chevrolet truck 1933 rat rod

Hallo:)

For og begynne forfra har bilen stått på stedethvil i snart 30 år, ute i skogen så den trenger litt pleie om den skal bli kjørbar igjen.
Planene var en bra rat rod, da jeg syns det er steike tøft!!!! Dette prosjektet kommer ikke i aksjon før om en stund men lurer litt på ombygging, deler om noen
skulle ville si noe eller ha noen dele liggende.
Jeg har liten greie på amcar, driver mest med folkevogn så ha litt tålmodighet med meg;)

Såvidt jeg har greid og funnet ut er det en 1933 chevrolet lastebil, Den har en 6 sylinderet rekke 6 motor på xxx antall hk, trommelbrems med stagoverføringer.

Jeg mangler en bra motor, og bakaksel.
Motoren har stått ute uten panser og er ødelagt, bakakselen er også ødelagt da den har stått uten uten lager og hjul.
Deler jeg trenger: Ok motor eller en som passer?? Ok bakaksel eller en som passer??
Deler til hytte, som dører, glass, sete.
Maler eller arbeidstegninger på hytte?


Jeg lurer også på hvordan det er og montere en kraftigere V8 med tilhørende girkasse, og bakaksel? Hva må til for og få noe slikt godkjent?


Håper noen tar seg tid til og forklare meg litt, det trenger jeg;)

Anders

Forfatter:  Olav [ Lør 26. Feb 2011 09:25 ]
Innleggets emne:  Re: chevrolet truck 1933 rat rod

Du bør vel starte med papimølla og melde deg inn her http://www.nsra.no/

Drivverk er det minste problemet !

Olav

Forfatter:  Pappa Wolf [ Lør 26. Feb 2011 10:30 ]
Innleggets emne:  Re: chevrolet truck 1933 rat rod

først å fremmest, velkommen.
herligt med flere folk her, som har fået øynene op for amcar!

mit først råd, vil være å følge det som allerede er sagt.
men osse å lete op tråder på nettet, med bilder av bilen, å byggingen.
lag en liste over hvad som mangler, hvad du har lyst på, hvad dine evner tilsiger at du kan gjøre selv.

er sikkert flere her med gode råd.

jeg vil gjerne se bilder av bilen, har du nogen?

Forfatter:  oldchevy [ Lør 26. Feb 2011 21:22 ]
Innleggets emne:  Re: chevrolet truck 1933 rat rod

Velkommen!

er det en lastebil så må du kunne dokumentere att akselen du setter på tåler vekta bilen er registrert for. har en kompis som har styrt litt med dette..
motor å gir skal ikke by på problemer. men er litt papir arbeid som må gjøres..
jeg søkte i sommer og har enda ikke fått papira mine :shock:

uansett lykke til med prosjektet 8)

Forfatter:  Bead-lock [ Søn 27. Feb 2011 13:56 ]
Innleggets emne:  Re: chevrolet truck 1933 rat rod

ett meget godt tips er å hugge en chevy pick up...

da får du forstilling og bakstilling, bremser og ALT på en gang...

jeg snakker om C10-20-30 73-88 modell

Jeg skal gjøre det samme med en Dodge 35, og montere ALT jeg kan fra en C30 Big dually...
Rammen på min er eksakt samme bredde, 72 cm som på chevyn, så det er bolt on...

du vil i samme slengen få alle vekter innenfor, forstilling og bakstilling som er godkjent for BB motorer...

Lykke til...

Forfatter:  rokkern [ Søn 27. Feb 2011 14:48 ]
Innleggets emne:  Re: chevrolet truck 1933 rat rod

oldchevy skrev:
jeg søkte i sommer og har enda ikke fått papira mine :shock:


Kan jeg spørre hvorfor ?
Biltilsynet som andre statlige organer er underlagt forvaltningsloven. Den gir en behandlingstid på tre uker. Dersom behandlingen tar lengre tid enn dette skal det sendes en skriftlig beskjed om hvorfor det tar lengre tid enn tre uker å behandle søknaden din, det kan være særlige ting i søknaden som gjør den vanskelig å behandle, mye å gjøre hos saksbehandler som gjør at de har havnet på etterskudd mm.
Dette ville jeg fulgt opp, spør å få prate med saksbehandler, og hvis ikke det går - lederen til vedkommende og be om en forklaring på hvorfor det tar så lang tid. Bør sette fart på sakene, for noen har nok utsatt arbeidet sitt litt og drukket litt for mye kaffe istedet :-)

Forfatter:  oldchevy [ Søn 27. Feb 2011 15:51 ]
Innleggets emne:  Re: chevrolet truck 1933 rat rod

rokkern skrev:
oldchevy skrev:
jeg søkte i sommer og har enda ikke fått papira mine :shock:


Kan jeg spørre hvorfor ?
Biltilsynet som andre statlige organer er underlagt forvaltningsloven. Den gir en behandlingstid på tre uker. Dersom behandlingen tar lengre tid enn dette skal det sendes en skriftlig beskjed om hvorfor det tar lengre tid enn tre uker å behandle søknaden din, det kan være særlige ting i søknaden som gjør den vanskelig å behandle, mye å gjøre hos saksbehandler som gjør at de har havnet på etterskudd mm.
Dette ville jeg fulgt opp, spør å få prate med saksbehandler, og hvis ikke det går - lederen til vedkommende og be om en forklaring på hvorfor det tar så lang tid. Bør sette fart på sakene, for noen har nok utsatt arbeidet sitt litt og drukket litt for mye kaffe istedet :-)



jeg vet egentli ikke hvorfor... tro det har litt med motor størrelse for har spurt litt etter angående mer enn ca 200 HK i motoren. hadde vert kjekt å fått den godkjent med mer en det 8) men det skal sies att jeg har vert inne hos biltilsynet og vist bilen å snakket med dem rundt planene for bilen og har fått muntlig klarsignal for å gjøre boxing, mustang II og 4-link og V8 bygg men venter enda på papirene der det står svart på hvit. sist jeg snakka med saksbehandler så var saken sendt til SFOOR eller hva det heter og han hadde glemt den litt ut så da skulle han purre på dem igjen..
skal snart snakke med han igjen om å komme ut og fjerne plomber i ramme og hytte så jeg kan sette inn siste del av bokseplater :D

Forfatter:  rokkern [ Søn 27. Feb 2011 16:27 ]
Innleggets emne:  Re: chevrolet truck 1933 rat rod

Det setter ting litt mer i perspektiv ja ! Du får bare mase ivei :-) Ikke la dem glemme deg en gang til...
Lykke til med prosjektet, og for all del ikke glem å legge ut en hau med bilder, for det liker vi VELDIG godt !

Forfatter:  oldchevy [ Søn 27. Feb 2011 16:57 ]
Innleggets emne:  Re: chevrolet truck 1933 rat rod

rokkern skrev:
Det setter ting litt mer i perspektiv ja ! Du får bare mase ivei :-) Ikke la dem glemme deg en gang til...
Lykke til med prosjektet, og for all del ikke glem å legge ut en hau med bilder, for det liker vi VELDIG godt !


ja ringer han med jevne mellom rom og spør om diverse ting :) må holde di oppdatert :wink:
kommer flere bilder vet du 8) har vert litt rolig i garasjen di siste ukene, men kommer snart en oppdatering :)

Side 1 av 1 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/