AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

Prosjekt 70Charger
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=14028
Side 1 av 2

Forfatter:  Morten Braarud [ Søn 05. Des 2010 09:47 ]
Innleggets emne:  Prosjekt 70Charger

Hei og lenge siden sist.

Jeg hadde i sin tid strengen Charger prosjekt i Moss. Har hatt denne bilen siden 2001 og har vurdert seriøst å selge den i sommer. Var egentlig litt mett av bilen pluss at vi har flyttet på oss som også krever sitt. Etter å ha veid frem og tilbake så har jeg konkludert med å beholde den og faktisk gjøre det meste av jobben igjen. Har fått visse hint fra fruen om at det er på tide med en mental undersøkelse :) men det får gå. De første par månedene vil gå med til planlegging, innkjøp av deler, forhandling med lakkverksted osv, friske opp kunnskapen, samt finne igjen folk og relasjoner med kunnskap mht råd/veiledning osv. Har laget en grov prosjektplan med utgangspunkt i sluttføring innen juni 2012. Dårlig tid skal i alle fall ikke gå på bekostning av kvalitet og presisjon. Da er det bedre å ikke forhaste seg. I hovedsak er det to områder jeg med sikkerhet vil bruk ekstern mannekraft. Metallarbeid og lakkering. Her er jeg alt for mye amatør og resultatet blir deretter.

På innkjøpssiden vil jeg i hovedsak benytte KS Auto så lenge leveringstid og priser er konkurransedyktig vs det å handle selv over internett. Nå er det allerede mye nytt på bilen og det ligger mye på hylla som er kjøpt inn gjennom årene og som ikke er montert. Kvaliteten er noe varierende så jeg vil gå gjennom del for del på nytt.

Vil først og gå gjennom hele drivlinjen fra forstilling-motor/gearkasse-bakaksel og bremseoppsett. Videre vurdere hvilke utbedringer som skal gjøres med hensyn til karosseri. Hovedfargen /dark metallic green vil trolig forbli men gjøres på nytt pga variabel kvalitet. Om det blir en customjobb eller ikke vet jeg ikke ennå. Originalt stuk med moderne kjøreegenskaper og funksjonalitet er trolig ledestjernen.

Vil etter beste evne legge ut bilder og dokumentasjon etter hvert som prosessen går fremover.

Forfatter:  grogei [ Søn 05. Des 2010 10:21 ]
Innleggets emne:  Re: Prosjekt 70Charger

Gleder meg. stå på :)

Forfatter:  Morten Braarud [ Søn 05. Des 2010 14:12 ]
Innleggets emne:  Re: Prosjekt 70Charger

Kan tenke meg kontakt med Chargerfolk som har endret maskineri til HEMI 426/528/572. Dersom noen vet om noen send meg gjerne en PM.

Har noen spørsmål til disse knyttet til driveline, tilpasninger ift motorfester/headers og plass under panser.

Forfatter:  challenger [ Ons 08. Des 2010 11:54 ]
Innleggets emne:  Re: Prosjekt 70Charger

dette blir spennende å følge med på. Igjen :D

Forfatter:  Morten Braarud [ Tir 04. Jan 2011 20:58 ]
Innleggets emne:  Re: Prosjekt 70Charger

Da begynner det å komme saker og ting i hus. Aluminumsradiator levert av Mancini Racing m/alu-kappe. Holder inntil 600HP og det er neppe behov for ekstra kjøing til gearkassen.

Videre en ny (restaurert) frontfanger utført i USA. Ser veldig bra ut. KS Auto skaffet denne til veie. Litt dårlig bildekvalitet men håper det duger likevel:-)

Så er vi da litt i gang da!

Vedlegg:
PA160216.JPG
PA160216.JPG [ 68.42 KiB | Vist 6025 ganger ]
Filkommentar: Mopar Performance alu radioator (down flow) levert av Mancini Racing
PA160218.JPG
PA160218.JPG [ 67.66 KiB | Vist 6025 ganger ]
PA160219.JPG
PA160219.JPG [ 66.44 KiB | Vist 6025 ganger ]
PA160223.JPG
PA160223.JPG [ 83.86 KiB | Vist 6025 ganger ]
PA160226.JPG
PA160226.JPG [ 77.05 KiB | Vist 6025 ganger ]

Forfatter:  Morten Braarud [ Tir 04. Jan 2011 21:14 ]
Innleggets emne:  Re: Prosjekt 70Charger

Legger inn noen bilder fra et besøk på Fredriksten festning i fjor ifm Grensetreffet. Fargen forblir uendret trolig med unntak av panser. Et nytt panser er skaffet (originalt) og det vil bli montert 2" cowl induction scoop (mange husker sikkert pro charger prosjektet i Mosjøen). Stilig men først og fremst funksjonelt ift luftgjennomstrømming

Vedlegg:
P8140203.JPG
P8140203.JPG [ 65.23 KiB | Vist 6013 ganger ]
P8140204.JPG
P8140204.JPG [ 62.37 KiB | Vist 6013 ganger ]
P8140205.JPG
P8140205.JPG [ 64.66 KiB | Vist 6013 ganger ]
P8140206.JPG
P8140206.JPG [ 63.33 KiB | Vist 6013 ganger ]
P8140207.JPG
P8140207.JPG [ 65.58 KiB | Vist 6013 ganger ]

Forfatter:  Morten Braarud [ Tir 04. Jan 2011 21:18 ]
Innleggets emne:  Re: Prosjekt 70Charger

Ser mange beytter Dynamat lyd og varmeisoleringsmatter. Hører gjerne om andre alternativer med stort sett samme egenskaper og kanskje en smule rimerligere

Forfatter:  JohnB [ Ons 05. Jan 2011 00:44 ]
Innleggets emne:  Re: Prosjekt 70Charger

Morten Braarud skrev:
Ser mange beytter Dynamat lyd og varmeisoleringsmatter. Hører gjerne om andre alternativer med stort sett samme egenskaper og kanskje en smule rimerligere



Hei Morten

Ser på diverse andre forum at andre har brukt disse produktene.

http://www.quietride.com/

http://www.secondskinaudio.com/

Har ingen egen erfaring med produktene.

Mvh

JohnB

Forfatter:  Morten Braarud [ Ons 05. Jan 2011 00:53 ]
Innleggets emne:  Re: Prosjekt 70Charger

JohnB skrev:
Morten Braarud skrev:
Ser mange beytter Dynamat lyd og varmeisoleringsmatter. Hører gjerne om andre alternativer med stort sett samme egenskaper og kanskje en smule rimerligere



Hei Morten

Ser på diverse andre forum at andre har brukt disse produktene.

http://www.quietride.com/

http://www.secondskinaudio.com/

Har ingen egen erfaring med produktene.

Mvh

JohnB


Takk for tipset John:-)

Forfatter:  Morten Braarud [ Søn 27. Feb 2011 10:31 ]
Innleggets emne:  Re: Prosjekt 70Charger

Noen som har erfaring med denne? http://www.mpbrakes.com/products/produc ... uct_id=130, eller finnes det rimeligere alternativer? Har bla hørt at den gir mye støy

Forfatter:  Morten Braarud [ Ons 02. Mar 2011 23:20 ]
Innleggets emne:  Re: Prosjekt 70Charger

Noen som har erfaring med http://www.hydratechbraking.com/Mopar_B_Body.html

Forfatter:  Bippe [ Ons 02. Mar 2011 23:32 ]
Innleggets emne:  Re: Prosjekt 70Charger

Den så veldig fin ut Morten, så du må kjøpe den og teste kvaliteten. Jeg trenger noe slikt i Chargeren min og da er det jo gret at du har testa den.

Forfatter:  Morten Braarud [ Ons 02. Mar 2011 23:42 ]
Innleggets emne:  Re: Prosjekt 70Charger

Ja det ser fristende ut. Ser temmelig greit ut mtp installassjon også

Forfatter:  Morten Braarud [ Lør 05. Mar 2011 10:56 ]
Innleggets emne:  Re: Prosjekt 70Charger

Kaldt på fingere. Trenger bedre oppvarming. Om noen har eller kjenner noen som har en byggvarmer (diesel) som selges er jeg interessert. Send meg en PM. Rommer er er ca 10x10x6 og middels godt isolert. Bør trolig opp i rundt 25kwh

Forfatter:  Knutsen [ Lør 05. Mar 2011 11:09 ]
Innleggets emne:  Re: Prosjekt 70Charger

flott bil, blir spennende å følge med :mrgreen:

Side 1 av 2 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/