| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| 1978 Monza Spyder https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=13747 |
Side 1 av 13 |
| Forfatter: | Monzav8 [ Ons 03. Nov 2010 23:33 ] |
| Innleggets emne: | 1978 Monza Spyder |
Hei, får vel introdusere meg selv Heter Andreas, er 17 år gammel og bor i Akershus Har en 1978 Chevrolet Monza, orginal V8 bil, som er mitt langtids prosjekt nå Sånn så den ut; ![]() Og sånn ser den ut den dag i dag;
|
|
| Forfatter: | Olav [ Ons 03. Nov 2010 23:56 ] |
| Innleggets emne: | Re: 1978 Monza Spyder |
Velkommen...du fant veien fra Pro-touring og hertil... |
|
| Forfatter: | JohnB [ Tor 04. Nov 2010 00:06 ] |
| Innleggets emne: | Re: 1978 Monza Spyder |
Cool bil. 262 motor i denne eller? Har skrudd litt på en sånn. Det er en smule trangt i motorrommet men du vet vel att andre small block Chevy passer rett inn Mvh JohnB |
|
| Forfatter: | Edelbrock [ Tor 04. Nov 2010 00:11 ] |
| Innleggets emne: | Re: 1978 Monza Spyder |
Velkommen hit! |
|
| Forfatter: | jolly [ Tor 04. Nov 2010 01:23 ] |
| Innleggets emne: | Re: 1978 Monza Spyder |
den kan du få mye fart i:) liten og lett:) |
|
| Forfatter: | amcarduden [ Tor 04. Nov 2010 07:02 ] |
| Innleggets emne: | Re: 1978 Monza Spyder |
Kult å bygge på en slik, ikke for mange av de med skikkelig lyd. Kjekt med original V8 bil da, slipper liksom unna endel mas rundt registrering osv. |
|
| Forfatter: | Monzav8 [ Tor 04. Nov 2010 07:39 ] |
| Innleggets emne: | Re: 1978 Monza Spyder |
Takker for hyggelige kommentarer JohnB skrev: Cool bil. 262 motor i denne eller? Har skrudd litt på en sånn. Det er en smule trangt i motorrommet men du vet vel att andre small block Chevy passer rett inn Mvh JohnB Det satt en 305 på hele 130 hester i den : ) Men har jo en ganske mye sprekere motor liggenes på lur... |
|
| Forfatter: | JohnB [ Tor 04. Nov 2010 20:38 ] |
| Innleggets emne: | Re: 1978 Monza Spyder |
Monzav8 skrev: Takker for hyggelige kommentarer JohnB skrev: Cool bil. 262 motor i denne eller? Har skrudd litt på en sånn. Det er en smule trangt i motorrommet men du vet vel att andre small block Chevy passer rett inn Mvh JohnB Det satt en 305 på hele 130 hester i den : ) Men har jo en ganske mye sprekere motor liggenes på lur... He he. Og hva er den nye motoren? JohnB |
|
| Forfatter: | Nitro66 [ Fre 05. Nov 2010 11:58 ] |
| Innleggets emne: | Re: 1978 Monza Spyder |
Hei, og velkommen til forumet. Dette er tøffe biler. Er faktisk på utkikk etter en sjøl. vet du om det er en ekte Spyder? Det er vel en til prosjekttråd her inne med en Monza. Etter det jeg forstår så er det ikke mye reprodeler til disse. Så om det er rust, får du vel prøvd deg som karosserimaker. men mange flinke på det her inne, så lurer du på noe, så får du sikkert masse svar. her er noen Monza-linker: http://www.v8monza.com/links.htm http://monza.homestead.com/monza.html |
|
| Forfatter: | Dominator [ Fre 05. Nov 2010 17:25 ] |
| Innleggets emne: | Re: 1978 Monza Spyder |
Tøff bil |
|
| Forfatter: | Monzav8 [ Fre 05. Nov 2010 22:17 ] |
| Innleggets emne: | Re: 1978 Monza Spyder |
JohnB skrev: Monzav8 skrev: Takker for hyggelige kommentarer JohnB skrev: Cool bil. 262 motor i denne eller? Har skrudd litt på en sånn. Det er en smule trangt i motorrommet men du vet vel att andre small block Chevy passer rett inn Mvh JohnB Det satt en 305 på hele 130 hester i den : ) Men har jo en ganske mye sprekere motor liggenes på lur... He he. Og hva er den nye motoren? JohnB Nja, kanskje en hissig høy-komp 327 |
|
| Forfatter: | Monzav8 [ Fre 05. Nov 2010 22:24 ] |
| Innleggets emne: | Re: 1978 Monza Spyder |
Nitro66 skrev: Hei, og velkommen til forumet. Dette er tøffe biler. Er faktisk på utkikk etter en sjøl. vet du om det er en ekte Spyder? Det er vel en til prosjekttråd her inne med en Monza. Etter det jeg forstår så er det ikke mye reprodeler til disse. Så om det er rust, får du vel prøvd deg som karosserimaker. men mange flinke på det her inne, så lurer du på noe, så får du sikkert masse svar. her er noen Monza-linker: http://www.v8monza.com/links.htm http://monza.homestead.com/monza.html Det er en ekte V8 spyder, Z02 Spyder package Lite med deler ja, har samlet i snart 2 år nå ^^ Rust er det såklart, men alt går ann å fikses V8monza.com har headers'a jeg trenger og S10 spindel adapterne. Hvis du har lyst til å se tøffe Monza prosjekter, sjekk h-body.org, der jeg har funnet all den informasjonen jeg trenger |
|
| Forfatter: | Monzav8 [ Fre 05. Nov 2010 22:46 ] |
| Innleggets emne: | Re: 1978 Monza Spyder |
Kan vel skrive hva som skal gjøres med bilen da; - Rusta skal tas i bakskjermer, førerdør, motor-rom, nedre del av frontskjermer og noen små rusthull her og der. - Lage ny spoiler i glassfiber/stål, den gamle endte sitt liv med for mye sol og plastikken ble til bølgepapp. - Sveise igjen reservehjulbrønn og senke ned fuel-cell i egen-laget stål konstruksjon (Dette er fordi monza kom med bensin tanken på førersiden og både for gjøre det enklere med eksos og utligne vekta. Dette skal også gjøres pent og skal ikke syntes når du åpner luka bak, skjult anlegg med holley blåpumpe.) - Understell skal gjøres om fra 4-bolt til 5-bolt med S10 Blazer/pick-up biter. Det blir S10 øvre bærekuler, med "Bob gumm's" adaptere for S10 spindler. Bak blir det en truetrac/detroit diff med S10 stikkaksler og bremsene rundt om kommer også fra S10. S10 mastersylinder og bremsekraftforsterker og linelock. Nye støtdempere, foringer (Poly), bærekuler, endeledd, V6(No A/C) fjærer og det hele toppes av ved svarte stålfelger, skal ligne på en gammel roadrace/nascar bil. - Motormessig så blir det en 1968 327. Den blir bygd så fort lommeboka fylles igjen. Planen er smidde stempler, nye lager i hele motoren, små kvass kam, rullevipper, air-gap innsug, 600cfm gasser, headers osv. Er ikke helt klart enda, men effekt skal det bli. - Interiøret blir nogenlunde orginalt, siden det orginale er i god stand. Dash'en er bygd om til nye autometer målere og det er laget stålplater som holder lysbryter, vindusvisker bryter osv, pga noen som hadde bilen før meg hadde saget ut halve dashbordet. Girshiftern blir en B&m sportskifter. Heldigvis så er jeg ikke fan av "mega store anlegg", så det blir ingen kutting i interiøret for høytalere og diskanter, blir nye høytalere der de orginale satt og gjemt bilstereo i hanskerommet med usb såklart. - Utenpå blir det som sagt ny-laget spoiler (skal se orginalt ut såklart), listene på siden fjernet, sveise skjøter sånn at den blir mer "clean" og lakken blir hel blank svart. Det var vel det |
|
| Forfatter: | halvor [ Lør 06. Nov 2010 00:31 ] |
| Innleggets emne: | Re: 1978 Monza Spyder |
har en bm shifter jeg ikke trenger! trenger du? fått spindlene på? |
|
| Forfatter: | Pappa Wolf [ Lør 06. Nov 2010 12:37 ] |
| Innleggets emne: | Re: 1978 Monza Spyder |
tøøft prosjekt! |
|
| Side 1 av 13 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|