| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Pontiac https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=1340 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | 67 catalina [ Tir 13. Feb 2007 19:46 ] |
| Innleggets emne: | Pontiac |
Hallo.Jeg er 35 år og kommer fra Kyrksæterøra.En liten plass 10 mil sør for Trondheim.Kjøpte meg en 67 Catalina 2 Drs.Ht.sommeren 06 som jeg nå så smått har begynt å pusse på.Den Fungerer ganske ok men jeg må nok belage meg på å legge ned masse timer for å få den til den standaren som jeg vil.Skal starte med full over haling av motor,/gir til neste vinter .Så blir det kosmetiske tatt etterhvert(Må ta hensyn til familie og pængboka |
|
| Forfatter: | Pappa Wolf [ Tir 13. Feb 2007 20:30 ] |
| Innleggets emne: | |
velkommen til forummet. min steddatter har en pontiac laurentian, 63 som kommer til norge til sommeren. men er der en ting, jeg har lært herinde, det er her visdommen er. velkommen pappa wolf |
|
| Forfatter: | 67 catalina [ Tir 13. Feb 2007 21:12 ] |
| Innleggets emne: | Pontiac |
Ja det er det jeg har oppdaget også |
|
| Forfatter: | pontchief [ Tir 13. Feb 2007 21:23 ] |
| Innleggets emne: | |
Hei Og velkommen hit. Er det en gammel Norsk bil eller er det nyere import. Det gikk en sånn på Helgeland i mange år. |
|
| Forfatter: | 67 catalina [ Tir 13. Feb 2007 22:00 ] |
| Innleggets emne: | pontiac |
kjøpte den i Mo i rana jeg.Den er antaglivis impotert i 68.Første eier er ihvertfall registrert i 1968.Ellers vet jeg veldig lite om bilen.I registret til Amcar er det tre stk.som er på norske hender.Ettersom jeg kan finne ut er 2 drs.ht produsert i 7241ex.Men Amcar sier at det er prod.over 70000 stk av den.Jeg vet ikke om de da tar med alle varianter av modellen eller om det er 2drs.ht.de mener er laget i så mange exemp.En ting jeg ihvertfall har funnet ut er at det ikke er enkelt å skaffe deler til den |
|
| Forfatter: | pontchief [ Tir 13. Feb 2007 22:06 ] |
| Innleggets emne: | |
Ja, da er den bilen jeg tenker på, den gikk i Mosjøen i mange år, før den havnet ut i Leirfjord og deretter til Mo, tror jeg. Den var hvit, når den gikk i Mosjøen. På dette forumet finnes det mye deler til salgs og mye folk med peiling. http://forums.performanceyears.com/forums/ 1967 Pontiac Catalina Production Numbers 4-door sedan 80,551 4-door hardtop 37,256 2-door sedan 5,633 2-door hardtop 77,932 2-door convertible 10,003 4-door 6p station wagon 18,305 4-door 9p station wagon 11,040 |
|
| Forfatter: | 67 catalina [ Tir 13. Feb 2007 22:16 ] |
| Innleggets emne: | pontiac |
Jepp.Det stemmer det.Den var hvit originalt.Nå er den sølvmetalikk men grunnarbeid og lakkering er mildt sagt dårlig.Synd at det blir sånn når de først går til det skrittet å koste på lakk |
|
| Forfatter: | goatman [ Ons 14. Feb 2007 11:50 ] |
| Innleggets emne: | |
fins masse deler på ebay,og på forumet nevnt ovenfor |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|