Hallois.
Tenkte smelle sammen en tråd om prosjektet og planene mine framover.
I sommer kom jeg over en 1965 Buick Skylark som stod i Bergen.
Siste uka i sommer ferien tok jeg turen bort for å ta en titt.
Etter en haug med mil, x antall røyk og 1/2`rs flasker kom jeg fram.
I en igjenngrodd bakgård hos en Opel hogger fant jeg doningen.
Der stod den.
Buicken. Skylarken.... med 2 falte dekk, ikke startet på lenge, uten nøkkler og en rochester som var silikonert til innsuget.
Jaja tenkte jeg.... Å hvordan i helvete skal jeg få detta hjem?
Etter ett par dager med tråling i bergen fant jeg en dude i ei sjappe som solgte noen amcar deler.
Gasseren var jo så klart ikke noe av det hotteste på markedet, så han var veldig i tvil om han hadde rep sett.
Men etter 1 1/2 time på lageret i kjelleren blandt mumier og annet ufint klarte han faktisk å skrape sammen ett repsett til meg så jeg fikk i hvertfall ett håp om å få startet den.
Etter å ha kommet tilbake til tralla, montert repsettet i piss regn, prøvet fjerne alt av silikon og en kasse med startgass og bensin startet den.
WOOHOO....
Trodde jeg...
På vei hjem til Tønsberg så fant jeg fort ut at gass staget var temmelig slitent i festet til kula, så med den minste lille bevegele uten fot på gassen så datt dritten av.
På geilo kl dritttidligpåmorran og ventet på at bensin stasjon skulle åpne, fant jeg ut at det rant automatolje av den.
Ene slangen til oljekjøleren hadde gnisset hul i radiator kanten. KONGE....
Sidlengs inn døra iskald og våt som ei katte med pølsa i enehånda så fant jeg ut at bensinstasjon faen ikke hadde automat olje.
*kremt* tenkte jeg og tok en kvikk besluttning på å ta sjansen heimat med slanger som kunne brukes som enten fontene eller grassvanner i hagen.
Til min store overraskelse gikk dette kankende bra til neste bensern (som alle andre som har kjørt denne veien flyter det ikke av bensinstasjoner på disse strekkningene)
Omsider kom jeg meg hjem med skroget og dagen som jeg planla "drar ned på onsdag morra, og hjem onsdag kveld" hadde nå plutselig blitt søndag kl 21,00.
Sommeren gikk, det ble små kaldt og som alle andre steder i dette landet kom snøen.
Slagplanen ble å finne ett verksted me fatter, min bror og ett par andre jeg kjenner.
Resultat: 300 kvad verksted
Yes da....
De 3-4 personene ble plutselig til 9-10...
Så... da kan jeg jo alltids slenge ut noen bilder for de som er inter?
Here we go:
Lokalet sånn som det var når kikket på det

Denne super kule Vag`n er da ikke våres heldigvis....

Så bilder av noen av bilene:
48 Windsor. Halv automat med en Spitfire 6`r i (solgt)

Brodern`s 1965 Dodge Dart Gt (kommer sikkert med egen prosjekt tråd)

Så en kompis sin Oldsmobile Delmont

"Vær kritisk kjør britisk"

Fatter`s prosjekt. Nok en 48 gitt. Kom fra statene i sommer og ble bra lurt på fargen kan du si... Han nekter å vise seg i den før omlakk. Vi får nå se...

(Bilen fikk på Babymoon med whiteside i dag, men glemte ta bilde.)
Ein Camaro.... Eier: jente i tenårene.

Også til slutt min...
Hoved kjerra i tråden.
Planer: Air rides, felger, lakk, sote vinduer, strigle motor-rom, interiør, stereo og alt annet i mellom.

Men sånn rett før vi skulle starte på de forskjellige bilene kom vi på noe dyrt. "umm.... hvor skal vi legge deler og interiør etc?"
Da var det bare og starte:

Skal legge ut noen bilder i morra om jeg rekker før festen starter om siste oppdatering som er skjedd.