| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Holdens 1977 Caprice Classic https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=1250 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | Holden [ Ons 31. Jan 2007 16:34 ] |
| Innleggets emne: | Holdens 1977 Caprice Classic |
Hei. Her er noen bilder av min 1977 Chevrolet Caprice Classic. Kjøpte bilen i Kristiansand i desember 2000 for 27.000 kr. Var en del rust i dørstolpene og dørken som nå er sveiset. Motoren er en Goodwrench 350, og girkassen en lett modifisert TH-350 med kjøler. Bilen brukes hele året, men står for det meste på vinteren da jeg bor i by. Tok ut motoren for oppussing og lett trimming i 2002/2003. Dette inkluderte headers, nytt innsug, og dobbelt eksosanlegg. Bortsett fra dette har jeg ikke gjort mye annet på bilen. Legger ut en del bilder fra prosessen:
|
|
| Forfatter: | Olle [ Ons 31. Jan 2007 17:49 ] |
| Innleggets emne: | |
Hei! Velkommen til forumet! Fin Caprice...! Så jo helt strøken ut! |
|
| Forfatter: | pontchief [ Ons 31. Jan 2007 18:08 ] |
| Innleggets emne: | |
Velkommen hit. Capriser er nydelige biler å kjøre og utrolig slitesterke. |
|
| Forfatter: | Holden [ Ons 31. Jan 2007 18:26 ] |
| Innleggets emne: | |
Takk for kommentarer. Bilen ser meget pen ut både inn og utvendig når den er shinet opp. Det er alikevel en del småplukk ved nærmere ettersyn. Blant annet så er det en liten innlekkasje på høyre side som jeg antar kommer fra torpedoveggen. Det drypper vann ned på dørkmatta ved regn og snøsmelting. Angrer som en hund på at jeg ikke så på dette da jeg var ute med motoren. Er også et eller annet som drar strøm, så jeg tar av batteriklemma hvis den skal stå lenge. Dette er spesielt ille på vinteren. Ellers er det litt smårust i bunnen av dørene. Tok en omgang på dette i fjor høst. Forsøker å holde bilen vedlike etter beste evne. For meg er det tross alt en bruksbil. Er for tiden på utkikk etter en El Camino som prosjektbil. |
|
| Forfatter: | elcamino [ Ons 31. Jan 2007 18:52 ] |
| Innleggets emne: | |
Velkommen hit Ser ut som en fin bil det der,jeg har en kompis som driver å pusser opp en 77 caprice nå.. Den hadde også lekkasje inn på gulvet foran..Der ble frontruta plukket ut og da var det noe rust i hjørnene der.. Er ikke helt usannsylig årsak det hvertfall.. |
|
| Forfatter: | Holden [ Ons 31. Jan 2007 22:12 ] |
| Innleggets emne: | |
elcamino skrev: Velkommen hit
Ser ut som en fin bil det der,jeg har en kompis som driver å pusser opp en 77 caprice nå.. Den hadde også lekkasje inn på gulvet foran..Der ble frontruta plukket ut og da var det noe rust i hjørnene der.. Er ikke helt usannsylig årsak det hvertfall.. Det var litt av et sammentreff. Frontruta ble byttet sommeren 2003, ikke av meg riktignok (lekket også før byttet) Var ikke noe rust opp under taket i følge han som gjorde det, regner med at det også var fint i nedkant da. Så jeg tror ikke det kommer derfra, men det er mulig. Har prøvd å tømme vann ned i luftinntaket nedenfor viskeren på høyre side, er et plastgitter på toppen der. Kom vann ut gjennom en slags plugg under dashbordet da. Fikk ikke til å trekke denne ut. Det går bra så lenge det drypper på matta. Prøver derfor å legge den gunstig til. Men innimellom går det i teppet og under dørken, så det er relativt fuktig igjen. Var kanskje dette som gjorde at den rusta opp i utgangspunktet. Får satse på å fikse det til sommeren. |
|
| Forfatter: | Roar [ Ons 31. Jan 2007 22:18 ] |
| Innleggets emne: | |
Den elefanten skal ikke ha mer enn 150 kg på ytterste hakket, hihi lurer på hvor mye den egentlig tåler jeg? |
|
| Forfatter: | Holden [ Ons 31. Jan 2007 23:37 ] |
| Innleggets emne: | |
Roar skrev: Den elefanten skal ikke ha mer enn 150 kg på ytterste hakket, hihi
lurer på hvor mye den egentlig tåler jeg? Hehe. Mener å huske at vi tok en sjanse der. Eneste måten å få motoren ut på var å bruke det ytterste hakket. Uten å være 100% sikker på at det var Biltemaversjonen, tåler den sikkert en god del mer enn 150 kg. Risikabelt alikevel på en 230 kilos sak. Brukte løftetalje og krok i taket for å sette den inn igjen. Tenkte selvsagt ikke på det da vi tok den ut. Edit: ser litt kraftigere ut enn den her: http://www.biltema.no/products/product. ... mId=102766 |
|
| Forfatter: | Roar [ Ons 31. Jan 2007 23:52 ] |
| Innleggets emne: | |
Ja jeg har hatt en belastning på 600 kg hoho. ops dette er ikke noe jeg anbefaller, men jeg tenker slik så lenge den kän løfte så går det bra. Er litt dum jeg en gang iblant hehe. Skal bli morro å se når den kneler. Men je stikk ikke hue under og jeg bruker kjetting slik som ts. |
|
| Forfatter: | Holden [ Tor 01. Feb 2007 00:02 ] |
| Innleggets emne: | |
Steike! På industrikjettinger er det vel sånn at de egentlig tåler det dobbelte av maksvekten som er oppgitt (om jeg husker rett fra maskinførerkurset). Vet ikke hvordan det er med kraner av denne typen. Best å ikke eksperimentere for mye. Kan jo seriøst være materialtretthet i den krana di hvis du har løftet 600 kilo. |
|
| Forfatter: | Roar [ Tor 01. Feb 2007 00:16 ] |
| Innleggets emne: | |
Du beregner normalt 4 som sikkerhetsmargin men det er desverre blitt mindre. Men det verste er det at en kompis av meg lånte elefanten en gang og leverte tilbake den i nedpella tilstand. Ok no problema. men jeg hadde jobba med bil og jobb i cirka18 timer og trengte krana og hev den sammen. Men glemte å sette opp støttebena men jekka på og skiten bøyde seg men jeg skjønte ingenting. Var trett men etterhvert så fatta jeg hva jeg drev med. >Ok fram med slegga og rett centerstolpen og på med støttebena og vips så fungerte den igjen. Hihi har løftet mangë tunge motorer med automat og alle aggregater etterpå- Er tøff den elefanten der, men som sagt stikk ikke hue under last som er løfta. Sorry for off topic |
|
| Forfatter: | The Cowboy [ Lør 10. Feb 2007 09:47 ] |
| Innleggets emne: | |
bare lurer her, men har den bilen hvert blå før? vet du det? jeg bodde i kr.sand i 6 mnd i 2000, og styrmannen på skoleskipet jeg var på (sørslandets sjøaspirant skole sitt skip, M/S sjøkurs) hadde en 77 CC! men den var blå.. husker han snakket om å selge den.. fikk prøve kjørt den en tur da.. den var nice å kjøre azza vi var 2 som fikk prøve.. og han andre som kjørte den, la seg midt i veien.. turte ikke legge seg lenger ut.. hehe! når jeg kommenterte at det var good plass på sia fikk jeg svaret " jeg har aldri kjørt buss før!!!" hehe (sorry off topic men..) fin bil var det hverfall.. lyst slik selv jeg |
|
| Forfatter: | Mentor [ Lør 10. Feb 2007 11:59 ] |
| Innleggets emne: | |
Velkommen hit! Pen, pen bil, og flott arbeid med den blokka |
|
| Forfatter: | Pappa Wolf [ Lør 10. Feb 2007 18:33 ] |
| Innleggets emne: | |
Wow. ikke dårligt. har selv funderet på cupé, synes de er dritkule. |
|
| Forfatter: | Holden [ Man 12. Feb 2007 13:36 ] |
| Innleggets emne: | |
The Cowboy skrev: bare lurer her, men har den bilen hvert blå før? vet du det?
jeg bodde i kr.sand i 6 mnd i 2000, og styrmannen på skoleskipet jeg var på (sørslandets sjøaspirant skole sitt skip, M/S sjøkurs) hadde en 77 CC! men den var blå.. husker han snakket om å selge den.. fikk prøve kjørt den en tur da.. den var nice å kjøre azza vi var 2 som fikk prøve.. og han andre som kjørte den, la seg midt i veien.. turte ikke legge seg lenger ut.. hehe! når jeg kommenterte at det var good plass på sia fikk jeg svaret " jeg har aldri kjørt buss før!!!" hehe (sorry off topic men..) fin bil var det hverfall.. lyst slik selv jeg Hei. Jeg tror faktisk bilen var rød før. Det kan ses enkelte plasser der lakken har flasset av, og på innsiden av bagasjeluka. Tror den forrige eieren syntes at rød lakk og rødt interiør ble litt for harry hehe. |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|