AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Man 27. Jul 2026 07:50

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tir 26. Jan 2010 11:53 
Avlogget
Rookie
Rookie

Jeg har en 1986 camaro z28 som det sitter en sliiiiiten 305 med rockeorkester gasser på og en th700r4 kasse bak . og jeg skal bytte til 350cid . jeg har snakket med sarpsborg motor og minges universal service. minges ga meg et godt tilbud på en 86 350 der jeg fikk med ny fordeler på men jeg må sende inn insuget og han monterer en litt kvassere kam og innsug med den nye fordeleren på. pluss at jeg får med ny aluminiumsradiator og headers. alt dette får jeg for 26300 kr og det er inklusiv frakt og moms. men det som jør meg forvirret er at sb-motor sa at bilen min er en kryssningsmodell når det kommer til motoren (305en) . di sier at det er ny type blokk og gammel type topper og at det var syyykt viktigt å vite støpenr på blokka .jeg leita meg grønn etter nr på blokka mens jeg snakket med sarpsborg motor men fant det ikke pga det var ikke der det pleier å være . alt dette var viktigt pga han måtte vite om det var hel eller delt bakre veivtetning . har jeg bestilt feil motor da ? vil den ikke passe ??? må jeg ha ny startkrans ???? eller kan jeg bruke den jeg har på 305en . og er det trykt å kjøpe hos minges universal service ????? jeg har ikke så alverden med penger akkuratt . og bilen bygger jeg litt etter litt . den er til minne om en barndomsvenn av meg som døde i en bilulykke for noen årsiden der jeg lovet at amcardrømmen vår skulle jeg oppfylle . setter pris på et godt svar :-)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 26. Jan 2010 12:41 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Det eneste du evt risikerer er å måtte bytte er flexplata/startkrans, (ca500 kr) Alt annet vil passe.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 26. Jan 2010 18:43 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Om du tar av converterdekselet og lyser litt klarer du å se om du har simmer ring som står i et aluhus eller rope type som står i bakre rammelager. ( denne kan du ikke se ) Den typen med aluhus er den nye...
Eventuelt post noen bilder.

Olav

viewtopic.php?f=3&t=2996
http://www.cardomain.com/ride/2233875

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 27. Jan 2010 00:39 
Avlogget
Rookie
Rookie

tusen takk for svar :-) noen som har erfaring med minges universalservice :roll: :?:

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 27. Jan 2010 13:40 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

kristian28 skrev:
tusen takk for svar :-) noen som har erfaring med minges universalservice :roll: :?:

Er vell som alltid, de som poster er misfornøyde og alle forbnøyde holder kjeft for de har ikke noe å klage på. Men hvorfor ikke kjøpe en ny ZZ4 fra statene ?

viewtopic.php?f=3&t=2996
http://www.cardomain.com/ride/2233875

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 27. Jan 2010 18:50 
Avlogget
Rookie
Rookie

Jeg kjøpte motor fra han for mange årsiden 93/94 trur jeg. som jeg hadde i blazeren min fungerte som bare så jeg er i hvertfall fornøyd. :D

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 28. Jan 2010 02:25 
Avlogget
Rookie
Rookie

eg har ikke råd til en ny zz4 . jeg har bare 26 lapper å bruke på motorbytte :roll: men ellers takk for hyggelige svar :D

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 29. Jan 2010 16:18 
Avlogget
Get going
Get going

Det finnes jo mange "kailler" her på forumet som bygger motorer da. Og til den prisen, vil jeg tro det skulle la seg gjøre å handle mange 350-er? Spesielt i disse tider hvor alle skal kaste ut sine gamle 350-er til fordel for LS1/LS2 eller verre... Et firma blir no ofte dyrere enn tilsvarende arbeid gjort av private... Og hos private kan det no hende du kan få hjelp til montering også? forhør deg litt rundt her inne på forumet, så dukker det sikkert opp en løsning. Til 26 lapper kan du no få en ganske ok "crate engine" over dammen selv også, bare som et tips!v Sjekk Summit for Crate engines: for eksempel: BluePrint Engines BP3832CT1 - BluePrint Engines GM 383 C.I.D. Stroker Base Budget Stomper Crate Engines with Cast Iron Heads. 2.600 dollar. Og med dollarprisen og Jetcarrier, er det ikke sikkert du ville betale så mye mer enn 26 for denne heller.... ferdig hjemme... Alternativ til brukt motor i alle fall...

67 Nova stasjonsvogn
69 Nova 4-dørs
76 Chevrolet Caprice Wagon

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 29. Jan 2010 18:52 
Avlogget
Get going
Get going

Jeg handlet en zz4 fra statene og den kom ferdig levert på døra til bare 27000. Så jeg ville ikke ha betalt 26000 for for en brukt motor...

1983 Pontiac Trans Am Daytona 5,0l V8 // Prosjekt som vurderes solgt

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 55 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet