AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

1969 pontiac firebird
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=12129
Side 1 av 5

Forfatter:  gunnar328 [ Søn 30. Mai 2010 21:22 ]
Innleggets emne:  1969 pontiac firebird

kom heim i dag etter at vi har vert og hentet oss ein 69 firebird,motor 350 litt modifisert,gir th350,kjørte den heim 350km uten noen problemer men der er jo litt og gjøre med den,legger ut noen bilder så dere ser korsen den ser ut, første utbytting blir vel og bygge om til skivebremser :)og ein oppgradering inni:)

Vedlegg:
Filkommentar: på vei heim etter henting:)
DSC_0068.JPG
DSC_0068.JPG [ 136.5 KiB | Vist 8268 ganger ]
DSC_0069.JPG
DSC_0069.JPG [ 145.25 KiB | Vist 8268 ganger ]
Filkommentar: endelig hjemme etter lang kjøretur med 2 små barn,klart dem må bli med når mor og far skal ha nytt leketøy;)
DSC_0079.JPG
DSC_0079.JPG [ 195.6 KiB | Vist 8268 ganger ]
DSC_0081.JPG
DSC_0081.JPG [ 195.36 KiB | Vist 8268 ganger ]
DSC_0082.JPG
DSC_0082.JPG [ 183.04 KiB | Vist 8268 ganger ]

Forfatter:  st-remy [ Søn 30. Mai 2010 21:28 ]
Innleggets emne:  Re: 1969 pontiac firebird

gunnar328 skrev:
kom heim i dag etter at vi har vert og hentet oss ein 69 firebird,motor 350 litt modifisert,gir th350,kjørte den heim 350km uten noen problemer men der er jo litt og gjøre med den,legger ut noen bilder så dere ser korsen den ser ut, første utbytting blir vel og bygge om til skivebremser :)og ein oppgradering inni:)

:) såg bra ut denna da , ser at den er ux regga , vert rundt ballby`n og henta denna eller :)

Forfatter:  sunnmøring [ Søn 30. Mai 2010 22:16 ]
Innleggets emne:  Re: 1969 pontiac firebird

Grattis med tøff firebird 8)

Forfatter:  gunnar328 [ Søn 30. Mai 2010 22:39 ]
Innleggets emne:  Re: 1969 pontiac firebird

har nok hatt oss ein tur til mørekysten ja:) litt arbeid med den men skal nok bli bra til slutt:)

Forfatter:  Turbokassa [ Søn 30. Mai 2010 23:30 ]
Innleggets emne:  Re: 1969 pontiac firebird

Gratulerer med grom Firebird :D

Forfatter:  gunnar328 [ Man 31. Mai 2010 11:47 ]
Innleggets emne:  Re: 1969 pontiac firebird

gunnar328 skrev:
har nok hatt oss ein tur til mørekysten ja:) litt arbeid med den men skal nok bli bra til slutt:)

sunnmøring skrev:
Grattis med tøff firebird 8)
a

Forfatter:  Smallblock Power E-body [ Man 31. Mai 2010 23:32 ]
Innleggets emne:  Re: 1969 pontiac firebird

Flott "fugl" Gratulerer!

Forfatter:  gunnar328 [ Søn 04. Sep 2011 22:03 ]
Innleggets emne:  Re: 1969 pontiac firebird

da var dagen kommet for valg videre med bilen,da vi har funnet ut at enten selger vi bilen eller bytter den i noe som kan brukest hele året da eg har jobb som gjør at ein må kjøre til og fra jobb,eller vi gjør følgende:
bygge om til skivebremser
slipe ned bilen og få den lakket
kjøpe nye felger og senke den litt.
fikse opp innvendig med nye seter og opptrekk av dørsider, har nytt trekk til tak liggende.
vurdere og kjøpe kitt bestående av panser,dører,bagasjelokk og sjermer forran for og få 400 look el trans am look?
vet dette er mye og gjøre og en masse arbeid, ka mener dere om dette er det verdt det i forhold til og finne ein bil som er ferdig og ikke noe arbeid på? evt noen som vet om kor ein får billigst deler til ein slik jobb eller noen som har deler til denne bilen liggende? takker for alle innlegg og svar:)

Forfatter:  Roar [ Søn 04. Sep 2011 22:22 ]
Innleggets emne:  Re: 1969 pontiac firebird

har nytt komplett trans am kit liggende, har også nytt 400 panser liggende

Forfatter:  gunnar328 [ Søn 04. Sep 2011 23:20 ]
Innleggets emne:  Re: 1969 pontiac firebird

prøver og lage eit ca estemat utover kostnadene på dette så pris hadde vert flott:) kan sendest på pm :)

Forfatter:  gunnar328 [ Man 05. Sep 2011 16:33 ]
Innleggets emne:  Re: 1969 pontiac firebird

er det noen forskjell annet enn at det er breiere vinkel på 350 motoren i pontiac kontra vandlig sb? korleis er det med deler til derse? evt stroker kitt.

Forfatter:  elcamino [ Tir 06. Sep 2011 19:46 ]
Innleggets emne:  Re: 1969 pontiac firebird

Vanlig sb :?: Pontiac kjører ikke samme løpet med motorer som det chevrolet gjør.Så der er vel det meste forskjellig..

Forfatter:  gunnar328 [ Tir 06. Sep 2011 20:16 ]
Innleggets emne:  Re: 1969 pontiac firebird

er blitt klar over det men passer noe av delene overens? eller må ein bestille fra usa? motor og gir fungerer utmerket men kunne tenkt litt mere power, evnt stroker kitt om dette finnest,kor mye kan eg fått for motor og gir ved salg i norge? ble mangen spørsmål men spør ein ikke får ein ikke svar og lærdom:)

Forfatter:  Pathduck [ Tir 06. Sep 2011 21:16 ]
Innleggets emne:  Re: 1969 pontiac firebird

Her ed det en god del info om stroker kit til Pontiac, samtidig som det er nevnt ulike leverandører av dem. (I min `69 er kittet fra Butler Performance):
http://www.highperformancepontiac.com/t ... ewall.html

Ellers så kan det jo være litt å hente i hver ende av motoren: fra luftfilter via forgasser og innsug i ene enden til headers og eksos i den andre. Full MSD er sikkert også med på å friske opp.
Alt dette er det sikkert mange her med mer kunnskap enn meg som kan si noe om.
:D

Forfatter:  gunnar328 [ Tir 06. Sep 2011 21:58 ]
Innleggets emne:  Re: 1969 pontiac firebird

hei
det er nytt edelbrock insug, 650 forgasser og filter samt kam og fordeler er byttet samtidig, motor går veldig fint men kunnet trengt noe mere sprut i den, takker for svar med link pathduck:)

Side 1 av 5 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/