AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Søn 28. Apr 2024 10:51

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 111 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Fre 03. Sep 2010 09:32 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7197
Bosted: Åsa
hmm, mangler du ikke registerkjedet?

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 03. Sep 2010 09:56 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 04. Mai 2010 10:36
Innlegg: 147
Bosted: Horten
Joda, fant ikke boltene til kamdrevet i går :evil:
Så blir å montere kjedet neste gang :P

_________________
1989 Ford Bronco 5.0 EFI / A4OD - Restaureres nå!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 03. Sep 2010 10:01 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7197
Bosted: Åsa
hehe, jeg mistet en meget fingjenget bolt til thunderbirden, for to år siden!
fandt den for fem minutter siden!
pas på, de gjemmer sig veldig godt, hvis ikke de vil finnes! hehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 03. Sep 2010 11:46 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 22. Mai 2009 00:05
Innlegg: 116
Hvordan blir det å komme til med moment-nøkkel på rådene med den forsterknings rammen montert? :)

_________________
67 mustang
79 mustang


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 03. Sep 2010 11:49 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 04. Mai 2010 10:36
Innlegg: 147
Bosted: Horten
sorhaug skrev:
Hvordan blir det å komme til med moment-nøkkel på rådene med den forsterknings rammen montert? :)


Veldig godt spørsmål...
Ser ut som det skal gå egentlig... Ellers får vi innrømme at vi er amatører og demontere den igjen før montering av råder :P
Har heldigvis tilgang på mye rart verktøy.

_________________
1989 Ford Bronco 5.0 EFI / A4OD - Restaureres nå!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 03. Sep 2010 12:06 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 09. Sep 2007 11:35
Innlegg: 888
Bosted: Sandnessjøen
Ser jo knallbra ut det der!

_________________
68 Ford Mustang HT 390FE/C6/9"Detroit+++ viewtopic.php?f=3&t=14706
88 Ford F-250
Xèr-96 Blazer-98 Mustang-95 Astro AWD-94 Suburban-86 Camaro Z28-80 Mirada-79 Catalina-64 Pontiac Lemans-82 Regal-64 Fairlane


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 29. Sep 2010 08:34 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 24. Apr 2010 15:00
Innlegg: 502
Bosted: Horten
Nå har vi fått montert stemplene på rådene, satt på stempelringer og montert alt i blokka.
Det eneste som ikke var helt som det skulle var at en av stempelringene hadde 0,1 millimeter for stor åpning.
Omregnet til millimeter er toleransen på åpningen 0,3 mm til 0,5 mm, men denne ene ringen var 0,6 mm.
Ringene vi bruker er ferdige på mål. Jeg har også prøvd den i flere sylindere, så det er ikke det at sylinderen er større.
Noen som vet hvor mye dette har å si?
Burde vi få tak i en ny ring?

Bilder kommer når jeg får lagt de inn :)

_________________
1981 Chevrolet Caprice viewtopic.php?f=3&t=11780
1987 Chevrolet G20 viewtopic.php?f=3&t=11804
1989 Ford Bronco viewtopic.php?f=3&t=21271


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 30. Sep 2010 21:22 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 24. Apr 2010 15:00
Innlegg: 502
Bosted: Horten
Beklager noen dårlige bilder. Det er ikke alltid så enkelt å huske kamera :P

Stempler og råder før montering

Bilde

Verktøy

Bilde

Varming av råde

Bilde

Stempelringer på

Bilde

Registerkjede på

Bilde

Første stempel i

Bilde

Resten av stemplene montert

Bilde

Bilde

Vi hadde litt problemer med en krysspinne som satt seg fast før vi fikk den helt igjennom, men den presset vi ut igjen og gjorde det på nytt :)

_________________
1981 Chevrolet Caprice viewtopic.php?f=3&t=11780
1987 Chevrolet G20 viewtopic.php?f=3&t=11804
1989 Ford Bronco viewtopic.php?f=3&t=21271


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 30. Sep 2010 21:40 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 24. Apr 2010 15:00
Innlegg: 502
Bosted: Horten
Også har vi kommet litt videre!

Her er olefilterinnsatsen

Bilde

Montert

Bilde

Jeg måtte slipe litt på engine girdlen for å få plass til drivakslingen til oljepumpa

Bilde

Og litt på selve oljepumpa for at den skulle passe skikkelig

Bilde

Løftere

Bilde

Løftere montert

Bilde

RPM toppene!

Bilde

Bilde

Også fikk vi satt på den ene toppen i dag

Bilde

Noen av dere lurer kanskje på hvorfor bunnpanna og registerdekselet ikke er montert.
Grunnen til det er at du bunnpanna vi hadde fått med ikke passet på motoren siden den har fått engine girdle!!
Noen som har montert girdle her før?
Burde vi modifisere bunnpanna så den passer, eller bare kjøpe en ny og større en?

_________________
1981 Chevrolet Caprice viewtopic.php?f=3&t=11780
1987 Chevrolet G20 viewtopic.php?f=3&t=11804
1989 Ford Bronco viewtopic.php?f=3&t=21271


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 30. Sep 2010 23:13 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 22. Mai 2009 00:05
Innlegg: 116
Dette blir nok en kjekk maskin! Hvor stor forgasser skal brukes?

_________________
67 mustang
79 mustang


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 01. Okt 2010 08:38 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 24. Apr 2010 15:00
Innlegg: 502
Bosted: Horten
sorhaug skrev:
Dette blir nok en kjekk maskin! Hvor stor forgasser skal brukes?


Vi håper det :lol:

Det er en Edelbrock performer 750 gasser som skal på. 1411 er vel nummeret på den.
Tror ikke den skal passe så veldig dårlig, men den må nok ha litt andre dyser og slikt.

_________________
1981 Chevrolet Caprice viewtopic.php?f=3&t=11780
1987 Chevrolet G20 viewtopic.php?f=3&t=11804
1989 Ford Bronco viewtopic.php?f=3&t=21271


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 01. Okt 2010 10:13 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tir 08. Jan 2008 12:17
Innlegg: 975
Bosted: Selbu
sorhaug skrev:
Hei! Er det performer rpm settet dere skal innstallere? Ser du har satt inn kammen uten molubden stoffet på knastene, dette er bad idea, dette skal på knastene, ikke på kam lagrene. Hvis du starter opp og skal kjøre inn kammen slik som kammen er nå, så vil herdingen ryke relativt raskt og resultatet ender opp med ødelagt kam... Så anbefaler å ta ut kammen igjen, smøre den godt inn med det røde stoffet på alle knastene og heller ha litt vanlig motor-olje på kamlagrene :)

Lønner seg å ha på en flaske "Break in lube" før oppstart og innkjøring av kam.
Vedlegg:
breakin.jpg
breakin.jpg [ 19.95 KiB | Vist 6278 ganger ]


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 03. Okt 2010 21:00 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 22. Mai 2009 00:05
Innlegg: 116
Allright, bestemt deg for tennings anlegg og?
Det står jo i papirene hvilken/hvilke forgassere den anbefaler, men sto ikke no om omdysing(?) Har det samme oppsettet, men til en annen maskin så har sett gjennom de papirene et par ganger :)

_________________
67 mustang
79 mustang


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 04. Okt 2010 08:49 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 24. Apr 2010 15:00
Innlegg: 502
Bosted: Horten
Jess! Vi skal ha på noe break in lube, eller bruke break in oil når vi skal kjøre inn.
Tenkte faktisk å først kun kjøre den varm på vanlig olje, bytte med en gang også ha på break in olje.

Vi har handlet MSD tenning. Både fordeler, den 6AL boksen og ekstern coil.

Det står 650 til 800 cfm på det oppsettet på motorer fra 283 til 400, så 750 nok ikke så langt unna da vi har 350.
Sannsynligvis er det ikke helt riktig blanding rett ut av boksen uansett, så vi skal handle lambdasonde til å montere permanent og kalibrasjonskit til forgasseren for å få satt den opp så godt som mulig.

_________________
1981 Chevrolet Caprice viewtopic.php?f=3&t=11780
1987 Chevrolet G20 viewtopic.php?f=3&t=11804
1989 Ford Bronco viewtopic.php?f=3&t=21271


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 08. Okt 2010 11:03 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tir 08. Jan 2008 12:17
Innlegg: 975
Bosted: Selbu
Motoren MÅ starte med en gang, og holdes på 2000-2500 rpm de første 20-30 min. Det er da den trenger break in oljen, lar du den gå på tomgang, ryker kammen til helv . . . :cry:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 111 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support