AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tir 14. Mai 2024 20:10

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 111 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Fre 28. Okt 2011 22:31 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 04. Mai 2010 10:36
Innlegg: 147
Bosted: Horten
Erfaringer fra amerikansk bilhold:

Klokken 21.22: røykla hele Esso ryen...
Klokken 21.28: avdekket kjølevæskelekkasje fra "den slangen som ble restnotert og nå er avglemt".
Klokken 21.34: slangen tapet og lekkasjen "reparert". Kvelden kan fortsette!

Ingen som kjenner seg igjen? :)

PS: beklager manglende bilder...

_________________
1989 Ford Bronco 5.0 EFI / A4OD - Restaureres nå!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 30. Okt 2011 01:26 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 18:39
Innlegg: 2502
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
BadNews skrev:
Tok en tur på rulla til Auto-Consult ved Per Gulbrandsen... Han var imponerende dyktig!
Bremset dessverre kun 360 gamp og 540 nm, men motoren har bare gått 1000km siden bygging... forhåpentligvis kommer det seg når den får gått litt mer og blir litt tettere...



Er det ruller han har?
Som går på bakhjulene?
Da ble det vel målt bakhjulshester??? :roll:

Åsså hadde det vært morro å hatt en måling uten detta greiene her, kun headers...
Eventuelt, vanlige 2 rør uten det X greiene...:mrgreen:

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 30. Okt 2011 11:10 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 04. Mai 2010 10:36
Innlegg: 147
Bosted: Horten
Det var ruller på bakhjulene ja, men han mente det var motorhester...

Tror du den eksosen bremser effekten?

Har tenkt på å snakke med deg angående å pusse og lakke denne kassa...

_________________
1989 Ford Bronco 5.0 EFI / A4OD - Restaureres nå!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 30. Okt 2011 11:36 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 18:39
Innlegg: 2502
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
vet ikke hva jeg skal tro om sånn x eksos, men når jeg står bak en bil med eksosrør helt ut bak uten X eller H rør...

holder handa forran røret og en annen tramper til på gassen, så kommer det jo MYE luft ut av røret..

så frågan man kan stille seg er jo, hva skjer da med 2, 3 toms rør fylt med MASSE luft møtes i en sånn X løsning??? :roll: :shock:

Derfor hadde det jo vært en artig svar på frågan med en bremsning,
for å se om det ble mere eller mindre HK/Nm med og uten det X systemet dere og andre lager... :wink:

Hva ble målingen på hjulene da?¨

Lakke?, jada kan vi sikkert få til etter alt det andre som skal ferdig her... :wink:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 31. Okt 2011 02:22 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 04. Mai 2010 10:36
Innlegg: 147
Bosted: Horten
Bead-lock skrev:
vet ikke hva jeg skal tro om sånn x eksos, men når jeg står bak en bil med eksosrør helt ut bak uten X eller H rør...

holder handa forran røret og en annen tramper til på gassen, så kommer det jo MYE luft ut av røret..

så frågan man kan stille seg er jo, hva skjer da med 2, 3 toms rør fylt med MASSE luft møtes i en sånn X løsning??? :roll: :shock:

Derfor hadde det jo vært en artig svar på frågan med en bremsning,
for å se om det ble mere eller mindre HK/Nm med og uten det X systemet dere og andre lager... :wink:

Hva ble målingen på hjulene da?¨

Lakke?, jada kan vi sikkert få til etter alt det andre som skal ferdig her... :wink:



Hadde vært morsomt å måle uten masse eksos, helt klart... Har lest en del om det og blandt andre David Wizard mener x-pipe uansett kun er en fordel... Vi har jo 3" dobbelt hele veien, men det er jo mange bend som du ser... Vanskelig å si om det bremser mye.

Sto jo 360hp/540nm på rulle-saken på 5300 rpm...

_________________
1989 Ford Bronco 5.0 EFI / A4OD - Restaureres nå!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 09. Jan 2012 15:10 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 04. Mai 2010 10:36
Innlegg: 147
Bosted: Horten
Da har bilen vært i bruk noen måneder, og vi har kjørt istykker lock-upen pga at vi er idioter :D

Frekk klakkelyd følger, med ny converter bestilt fra Hughes Performance som for øvrig er HELT RÅ!!!

Trenger man girkasse/converterdeler er det ET STED å henvende seg: www.hughesperformance.com


Noen som har gode forslag til toppdeksler som passer på Edelbrock Performer RPM topper med 1.5 vippearmer?
Vippearmene subber i orginale GM performance-deksler som er smale.

Kule forslag mottas med takk!

_________________
1989 Ford Bronco 5.0 EFI / A4OD - Restaureres nå!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 111 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 19 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support