| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Opppussing av Starcraft G30 https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=11497 |
Side 1 av 3 |
| Forfatter: | Mrs_Starcraft G30 [ Lør 03. Apr 2010 22:12 ] | |||||
| Innleggets emne: | Opppussing av Starcraft G30 | |||||
Hei hei folkens... Her har vi en Chevrolet starcraft G30 - 90mod, med høgt tak. Bilen skal opprinnelig være grå, men har vært russebil 2 ganger. Først i 2005, deretter ble den kjøpt av vedkommande eg kjøpte bilen av. Eg kjøpte bilen i 2007, hvor den i 2008 ble brukt som russebil, noko som gav bilen stor medfart i forfallingen. Etter russetiden "solgte" eg min høgt elska lekkerbisk til min nåværende samboer (snakk om good deal) No har bilen stått inne på løo i rundt 1år, so no ska me endelig begynne på prosjektet. Me kommer nok til å ta da noko lunde roligt siden me også har ein liten ein å ta oss av oppi alt dette. Her har me no starten på prosjektet. Den fekk som sakt STOR medfart under russefeiringa i 2008, så nå skal endelig denne "lekkerbisken"
|
||||||
| Forfatter: | Mr_Starcraft G30 [ Lør 03. Apr 2010 22:26 ] |
| Innleggets emne: | Re: Opppussing av Starcraft G30 |
Her eit par bilder innvendig ifrå prosjektet til meg og fruen ![]()
|
|
| Forfatter: | Mrs_Starcraft G30 [ Lør 03. Apr 2010 22:34 ] |
| Innleggets emne: | Re: Opppussing av Starcraft G30 |
No fuck, No ride... HAHAHAH
|
|
| Forfatter: | Mrs_Starcraft G30 [ Søn 04. Apr 2010 00:32 ] |
| Innleggets emne: | Re: Opppussing av Starcraft G30 |
Her kommer litt fleire bilder av go' bilen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sånn, då begynne da vel å komma seg??? Kjem nok meir når me har fått gjort litt... |
|
| Forfatter: | The Cowboy [ Søn 04. Apr 2010 01:05 ] |
| Innleggets emne: | Re: Opppussing av Starcraft G30 |
stilig russebil da.. hadde hvert meget stolt av denne hadde jeg hatt en slik under russetiden (vel å merke om jeg hadde hvert russ da!! hehe) Kan nok bli en bra bil utav det der igjen.. Men dere bør gå på klappejakt etter den jævelen som stakk av med lysa og capsen!! Passa jo kanon på bilen syns no jeg! |
|
| Forfatter: | Mrs_Starcraft G30 [ Søn 04. Apr 2010 10:40 ] |
| Innleggets emne: | Re: Opppussing av Starcraft G30 |
Ja, er ein kjempe kjekk bil generelt... sendte politiet etter jævelen, men blei aldri funne. Kan igrunn ikkje tenka meg at dei gjorde den største innsatsen heller.. men om nokon kommer over frontfanger og cap som står heaven innrisset i på undersiden, hører de nok til her:D lysa e no ikkje da vertfa å få tak i igjen. verre å få tak i skapilig cap, som e sterk nok på midten til at en slepper å ha stag under, det syns er ikkje noko om!!!! |
|
| Forfatter: | Diesel [ Søn 04. Apr 2010 13:25 ] |
| Innleggets emne: | Re: Opppussing av Starcraft G30 |
Tøff van,Russen på min tid hadde ikke sånn redskap nei,da var det Transit og lastebil med "lekestue"på Den frontfangern og bøylekombinasjonen,er det vel ikke så mange av så det burde jo være mulig å finne drittsekken?? Vet alt om det å få besøk nattestider av lavpanneindivider,med vacumstyrt skalle. trenger du deler så har vi alt til Chevy vans(ikke caps og leppe) |
|
| Forfatter: | Mrs_Starcraft G30 [ Søn 04. Apr 2010 17:52 ] |
| Innleggets emne: | Re: Opppussing av Starcraft G30 |
Idag for fronten av.. Da ska ny front på, av den nye typen. ![]() So leita me fram motoren, for me fekk ikkje start på doningen idag. Me har ikkje funne heilt ut av da, emn no ska me fyst sjå om me klara å lura han igang dersom han får 2 fulllada batteri:D Hørte at startaren surra rundt, men hen slo ikkje inn, men e heller ikkje sikker på om da e magnet eller ikkje på denne startaren (89-mod 6.2 diesel). Me får sjå når dei bateria e ferdi, ka so skjer. Har no ikkje vå starta på bort i mot et år, so da e ikkje rart da skranta litt... HAHA ![]() Og Som på so mange andre, bobble da felt rundt vinduene, men da verte ordnet, sio heile bilen te slutt ska pussast ned, og omlakkerast ![]()
|
|
| Forfatter: | Mrs_Starcraft G30 [ Søn 04. Apr 2010 20:24 ] |
| Innleggets emne: | Re: Opppussing av Starcraft G30 |
Nei, Stemmer nok det "diesel", er ikkje så mage av den typen fanger. Eg blei fortalt at den fangeren ble laget til bilen, så er jævli irriterende at nokon tok seg til rette og stjal den... Kommer eg over en bil med den typen fanger, kommer eg nok til å krype under å se om eg finner "heaven" merke som er laget på baksiden av den... men time will show.. No kan eg ikkje gjere anna enn å få tak i ny fanger!!! Men kommer nok ikkje med det første. Trur nok at dette kommer til å være et prosjekt med babysteg, for har litt annetå ta meg/oss av en kun denne bilen her... men tar det stykkevis og delt, så ordner det seg nok... |
|
| Forfatter: | Mrs_Starcraft G30 [ Man 05. Apr 2010 13:51 ] |
| Innleggets emne: | Re: Opppussing av Starcraft G30 |
Etter opplading på batteri er det fremdeles ikkje liv i bilen... Sambuaren min som eg har detta prosjektet med va ute og prøvde, men da va ikkje hjelp i.. Så då starter den store skattejakten etter feil. I første omgang er det startaren som skal under lupa (må berre finne den først E ikkje berre berre å gå ut å begrava seg under panseret i flere timer heller, når eg har en baby som krever sitt oppi alt dette også, så derfor sette eg pris på ALL hjelp som er å få rundt dette..
|
|
| Forfatter: | Diesel [ Man 05. Apr 2010 14:37 ] |
| Innleggets emne: | Re: Opppussing av Starcraft G30 |
Kan jo være dårlig kontakt ved starteren.den sitter på venstr side under,sett forfra.kan lønne seg å ta av batteripol da det er trangt ved strømkablen til starteren Vist starteren går rundt,men ikke motor,så er det nokk innslaget på starteren.Kan lønne seg å prøve en annen starter vist den ikke virker etter at du har sjekket alle kontakter El anlegget på disse vanene er ikke verdens beste |
|
| Forfatter: | Mrs_Starcraft G30 [ Man 05. Apr 2010 20:24 ] |
| Innleggets emne: | Re: Opppussing av Starcraft G30 |
Takk takk diesel men du veit vel ikkje om en 6.5 passer i van??? |
|
| Forfatter: | rune'n [ Man 05. Apr 2010 20:29 ] |
| Innleggets emne: | Re: Opppussing av Starcraft G30 |
kjekt å sjå att det blei gjort noe =) kom dekan både inn på forumet og ut i låven og fekk gjort noe =) |
|
| Forfatter: | Mrs_Starcraft G30 [ Man 05. Apr 2010 20:47 ] |
| Innleggets emne: | Re: Opppussing av Starcraft G30 |
JA, rune.. da blei te og med gjort noko idag men får ikkje ribba han inni sio han står med tryne ut, då e dørane mot veggen og dar e da trangt!!!! so må få start på han og få snudd han, so vet da fart på sakene skal du sjå:D
|
|
| Forfatter: | rune'n [ Man 05. Apr 2010 22:39 ] |
| Innleggets emne: | Re: Opppussing av Starcraft G30 |
ja men da skal vell gå.. =) |
|
| Side 1 av 3 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|