AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

70 Camaro 454
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=1114
Side 1 av 2

Forfatter:  tjekk [ Søn 24. Des 2006 12:11 ]
Innleggets emne:  70 Camaro 454

Jepp jepp har en 70 1/2 camaro nyoppussa i polen, med nybyggd 454 motor fra 1991 som starta livet som en 330 hesters marine motor. Disse er vel også balansert fra fabrikken av

Da jeg var å kikka på bilen i juni for å kjøpe den sto den uten motor og girkasse.
Selgeren satte sammen 454en med nye parts (ringer, lager, løftere, kam, innsug og gasser)
Oppsettet skulle ligge mellom 500 og 550 hk.

Henta bilen og fant fort ut at hær er det noe galt, ringte selgeren og fortalte om alt.... blant annet skulle det være stallspeed converter på den og det er d somregel ikke når bilen står å spinner på 800 rpm (tomgang)
Da fikk jeg den beskjeden at han som solgte han converteren hadde sagt det var stall speed så da var vel han også lurt :) akkurat som om det har noe med meg å gjøre......

jaja, bilen hadde for liten raddis og blei for varm til å kjøre med. fikk levert igjen bila og motoren plukka i biter...
Blei skifta ringer osv osv.

For å gjøre ei lang historie kort så har det nå stått 4 kammer i bilen siden jeg kjøpte den og jeg har kjørt den 5 mil :)

Nå har jeg ikke sett bilen på flere måneder, å i dag skal jeg hente den :) mekanikkeren har kjørt bilen til å fra jobb hele uka så nå får jeg håpe den er i orden.....

Gleder meg iallefall :) er glad det er 7 varmegrader og bar bakke :)

Så videre om bilen:
Den har en preppa th400 kasse
Preppa 10 bolter med sperre (påstås være god for 700hk)
bilen er vert helt nedplukka og litt rust sveisa så lakkert i sommer.
Fulgte også med nye tepper, innstegslister og dørtrekk :)
stolene er som nye.
Er forferdelige hjul på bilen, men nye dekk.

Har bare 3 dårlige bilder fra i sommer nå men skal ta nye i dag :)

Bilde

Bilde

Bilde

Forfatter:  chevy8 [ Søn 24. Des 2006 12:37 ]
Innleggets emne: 

så feit ut denne bilen;)
men få skaffa deg nokke orntlige felger og noen feite lefser der bak;)
har hørt du skal hvertfall klare 275 dekk bak 8)

får håpe den er i orden nå..
men visst du skal hente bilen i dag(julaften) så burde den jo være i orden :wink:

GOD JUL og GODT NYTT (BIL) ÅR

mvh chevy8

Forfatter:  tjekk [ Søn 24. Des 2006 13:54 ]
Innleggets emne:  :)

takk takk :) nye hjul skal den får :) men den kommer i rekken etter vinterbilen fåreløpig da.

har henta bilen nå, å den virker bra mekanisk nå! iallefall fåreløpig :)
spant å sviva godt :) men da jeg båttna fjøla i ca 80 så spant den litt å satte fart men så smalt det i gasseren igjen så jeg slakka av.... håper det finnes noen i trøndelag som tar på seg jobben å justere motoren for dette kan jeg IKKE! :)

Nye elendige bilder:
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Forfatter:  tjekk [ Man 25. Des 2006 04:05 ]
Innleggets emne:  hm

er det vanskelig å skifte teppene?
ut med setene fram og bak plus midtkonsol bare?

Forfatter:  Roar [ Man 25. Des 2006 14:21 ]
Innleggets emne: 

Helt korrekt tjekk , er ikke stort mere til det,men det lønner seg å la teppet ligge noen dager slik at det kan strekke seg ut igjen.

Forfatter:  tjekk [ Tir 26. Des 2006 14:28 ]
Innleggets emne:  :)

I går dro jeg ned på jobben å tok ut bilen en tur igjen må jo nyte at det ikke er snø
MEN trenger hjelp til å få justert gasseren og tenninga ja..... ringte til fanrem motorverksted men de kune bare hjelpe meg om jeg tok ut motoren.....
Om jeg båttner fjøla i lavfart så stopperbilen og det blir brann i gasseren.
Om jeg gjør det i litt fart dør den ett sekkund og kommer som ett uvær....
Opplevde også rundt 80 når jeg ga på at den først begynnte å spinne litt, så satt den fart men litt oppå turtall smalt det i gasseren igjen.... sjønner ikke om den får for lite eller for mye bensin...

Kansje de tar på seg slike jobber på us carclinic....

var iallefall morsomt å ligge på tværra med bilen! er MYE bedre sperre på yankeene en orginale jappsebil sperrer iallefall er det ikke lsd sperrer på de?

Forfatter:  Roar [ Tir 26. Des 2006 14:49 ]
Innleggets emne: 

Hva med å justere det selv ?
Har du tilgang til tenningslampe-turteller-vakumklokke ?
Vi kan vel prøve å hjelpe deg igjennom prossessen.
Hvis du kjører uten choke så vil motoren skyte i forgasseren ved gasspådrag så lenge motoren er kald.

Forfatter:  tjekk [ Tir 26. Des 2006 14:53 ]
Innleggets emne:  ok

hm,.... en kan jo altids prøve :) ikke det at jeg kan noe om gassere da men.

Noen som har et bilde eller tegning av hvilke skruer man skal prøve seg på da?
Tenningslampe kan jeg jo fort kjøpe meg i morra.
Hva skal tenninga være på disse motorne da?

Forfatter:  Ornamental [ Tir 26. Des 2006 18:20 ]
Innleggets emne: 

Oooooh...!
70 1/2 RS!!

Nyyyydelig bil!
Håper du får skikk på motoren, kjedelig å skulle plages slik som du gjør.

Forfatter:  elcamino [ Tir 26. Des 2006 20:21 ]
Innleggets emne: 

Er vel ingen rs selv om det er split bumper på den.Men men
Fin bil uansett :lol:

Forfatter:  tjekk [ Tir 26. Des 2006 20:54 ]
Innleggets emne:  ok

elcamino skrev:
Er vel ingen rs selv om det er split bumper på den.Men men
Fin bil uansett :lol:


ok, men noen grun til at det IKKE skulle være det?

Forfatter:  elcamino [ Tir 26. Des 2006 20:57 ]
Innleggets emne: 

Rs har vel 4 runde lamper sist jeg sjekket det :lol:

Forfatter:  elcamino [ Tir 26. Des 2006 21:00 ]
Innleggets emne: 

Personlig så synes jeg camaro blir penest slik som bilen din er med split bumper uten rs option ellers som lampene og den ekstra nesen...

Skulle jeg har fikset opp en camaro nå,Så hadde jeg kopiert etter chip foose design som han gjorde til overhaulin serien..

Vedlegg:
305_0549.jpg
305_0549.jpg [ 19.56 KiB | Vist 7673 ganger ]

Forfatter:  tjekk [ Ons 27. Des 2006 01:22 ]
Innleggets emne:  hehe

ja så faktisk foose sin orginal tegning hær om dagen..... noe av det første som kommer opp om du søker på camaro 70 1/2. får kjøpt orginal tegningen hans av den bilen :)

Forfatter:  terjekl [ Ons 27. Des 2006 01:57 ]
Innleggets emne: 

Sitat:
foose sin orginal tegning hær om dagen.....

http://www.chipfoose.com/detail.aspx?CatId=24&id=102

Side 1 av 2 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/