Har nettopp kjøpt meg litt av et prosjekt.
Bilen er en 89mod Chevrolet Starcraft Van G30.
Hentet den i Oppdal igår, så jeg kan først fortelle litt om turen.
Vi valgte å ta bussen fra Skien til Oslo og det samme fra Oslo til Oppdal. Bussturen var lang, og været ble gradvis værre når vi kom over Dovre, men det gikk greit. Møtte så selgeren på skysstasjonen i Oppdal.
Etter en rask titt på bilen og utfylling av papirer så bar turen hjem til Skien, en strekning på 55-60 mil.
Selgeren forklarte at styringen på bilen var noe knapp og ekkel etter å ha byttet noen deler i forstilling. Og det merket jeg jo fort, at her var ikke alt som det burde være, så valgte å legge inn et ganske rolig tempo over fjellet og videre nedover på vaskebrettveiene.
Vel over fjellet og på bare veier så syns jeg ikke det var rare draget i bilen, og turtallet virket noe høyt i forhold til farten jeg holdt på 60kmt. Dette var trasige greier tenkte jeg, virket nesten som om det manglet et gir, og ikke var det noe spesiell go`lyd i motoren heller. Vi tuslet stille og rolig ned til Lillehammer i denne farten, og det tok jo sin tid.
Tok så en halvtimes pause i Lillehammer før vi satte turen videre, og da begynte det å skje ting

Ga stille gass ut av påkjøringsfeltet inn på E6, og litt mer gass, så plutselig våkner det til liv under motorkassa og V8 lyden er ikke til å ta feil av

Bilen hadde gått veldig surt hele veien, så den var nok ikke ved sine fulle åtte frem til Lillehammer, men derfra satt jeg bare med et stort glis hele veien hjem
Fikk med nytt dieselfilter av selger, så mulig dette gjorde at den gikk så rart. Den går fint nå, men skal få byttet filteret snarlig.
Har litt lite bilder enda, men skal prøve å få tatt noen flere iløpet av helga. De vil nok vise at jeg har litt av en jobb foran meg for å få denne til å bli fin igjen. Innvendig bærer den særlig preg av å være godt brukt, så her må alt ut og enten byttes eller reingjøres skikkelig. Den er også delvis campinginnredet, med kjøkkenbenk, 4 capteinstoler og mye treværk.
Utvendig er det endel overflaterust rundt omkring, og også noen dører som må byttes, men ikke noe som ikke lar seg fikse, tror jeg...
Mottar gjerne tips til hva jeg kan gjøre av forbedringer, da jeg ikke har peil på amrikanere.