AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

Sigheri`s 1980 Dodge Mirada 360
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=10825
Side 1 av 8

Forfatter:  sigheri [ Man 01. Feb 2010 19:23 ]
Innleggets emne:  Sigheri`s 1980 Dodge Mirada 360

Ny bil ankommet.
Denne gang en 1980 Dodge Mirada SE.
Med orginal 360, 727 og sperre bak.
Er Ganske godt utstyrt fra fabrikk.
Med AC, orginal takluke, skinn, bucket seats, gulvgir, landautak+++
Orginale alufelger er det også.

Har nylig begynt på motorprosjekt.
Blir en litt hissigere 360 klar til 1mai?

Oppsett:
Carter gasser 4-ports
Edelbrock Performer innsug
Crane 260`Kam
Headers
Portede+polerte topper
Accel tenning

Mere bilder og info kommer etterhvert:)


Bilde

Bilde

Forfatter:  The Cowboy [ Man 01. Feb 2010 20:32 ]
Innleggets emne:  Re: Sigheri`s 1980 Dodge Mirada 360

Stilig.. Flott å se flere slike i landet her :D
Bare lurer.. Den der ser veldig lik ut en jeg så på youtube.. Vet du om det er samme??

Hva er planene for denne da? For meg ser den jo strøken ut, så kan vel ikke være mye (om noe) å gjøre der!!

Forfatter:  sigheri [ Man 01. Feb 2010 22:53 ]
Innleggets emne:  Re: Sigheri`s 1980 Dodge Mirada 360

Vet ikke om det er den samme, har du link?

Planen er å få den tipp topp + oppgradere motor og understell på den.

Sikter på å få rundt 300hk.(i første omgang) og et stivere understell med bedre bremser.

Forfatter:  The Cowboy [ Man 01. Feb 2010 23:12 ]
Innleggets emne:  Re: Sigheri`s 1980 Dodge Mirada 360

Vet ikke om jeg finner den igjen nå, kan se hva jeg finner senere i uka!
Har en slik en jeg og, hvor mitt ønske og var tipp topp.. Men, alt har ikke gått helt etter planen! hehe :D

Blir vel sommer bil detta da! hehe.. Min er helårs, så jeg trenger ikke stort mer enn de 185 som er i den! Mere blir bare å spinne seg vekk.. hehe!

Har 360 motoren jeg og, men av en eller annen grunn, har de plassert 904 kassa i den! forstå det den som kan! hehe :D

Forfatter:  1942 [ Man 01. Feb 2010 23:34 ]
Innleggets emne:  Re: Sigheri`s 1980 Dodge Mirada 360

Er ikke maange tøffe personbiler fra 80 tallet syns jeg.... Men denne var kul 8)

Spesielt fin front på den :)

Forfatter:  challenger [ Tir 02. Feb 2010 01:44 ]
Innleggets emne:  Re: Sigheri`s 1980 Dodge Mirada 360

Absolutt noke av det bedre av US-biler gjennom 80-tallet. Grattis med den! :)

Forfatter:  sigheri [ Ons 03. Feb 2010 22:59 ]
Innleggets emne:  Re: Sigheri`s 1980 Dodge Mirada 360

Har nå motatt nytt pakningesett og stempelringer som skal klemmes i ny motoren. Må bare komme meg etter den.
Vil tro det blir iløpet av helga.
Har også sendt prisforespørsel rundt om for headers og innsug.
Vil også gjerne ha noen Police topper eller noe enda grommere....

Forfatter:  The Cowboy [ Ons 03. Feb 2010 23:43 ]
Innleggets emne:  Re: Sigheri`s 1980 Dodge Mirada 360

Si fra om du finner noen som selger pakkninger til dører og vinduer, samt takluka! Der er jeg i sterkt behov av noe nytt noe!! hehe..

Forfatter:  sigheri [ Tor 04. Feb 2010 07:21 ]
Innleggets emne:  Re: Sigheri`s 1980 Dodge Mirada 360

Summit kansje?

Forfatter:  sigheri [ Lør 06. Feb 2010 22:29 ]
Innleggets emne:  Re: Sigheri`s 1980 Dodge Mirada 360

Noen her som skal bestille deler fra Summit i nærmeste framtid?

Forfatter:  Pappa Wolf [ Lør 06. Feb 2010 22:57 ]
Innleggets emne:  Re: Sigheri`s 1980 Dodge Mirada 360

yau, fik min traxxas i posten, for et par dager siden

Forfatter:  The Cowboy [ Lør 06. Feb 2010 23:20 ]
Innleggets emne:  Re: Sigheri`s 1980 Dodge Mirada 360

Har et lite problem her.. titter på summit siden nå, men jeg ser ikke noe som kan minne om pallninger til vinduer og takluke.. Ikke at jeg har snøring på hva det heter på engelsk heller men dog.. hehe!
Noen som har sett dette på den siden demmes? Eller kan fortelle meg hva det heter?

(vet jeg stikker meg fram som en liten noob her nå men.. får heller våge seg.. hehe!)

Forfatter:  tobias1954 [ Søn 07. Feb 2010 00:16 ]
Innleggets emne:  Re: Sigheri`s 1980 Dodge Mirada 360

Søk på Weatherstripping seals så kanskje det gir resultater.

Forfatter:  Pappa Wolf [ Søn 07. Feb 2010 01:50 ]
Innleggets emne:  Re: Sigheri`s 1980 Dodge Mirada 360

der finnes ikke dumme spørgsmål.

personligt vil jeg hellere høres dum ut, end å ødelægge mine biler, ved å late som om jeg, er expert.
kan altid lære noget nyt! (lærer hver dag jeg! ;-))

Forfatter:  The Cowboy [ Søn 07. Feb 2010 18:44 ]
Innleggets emne:  Re: Sigheri`s 1980 Dodge Mirada 360

tobias1954 skrev:
Søk på Weatherstripping seals så kanskje det gir resultater.



Takker og bukker.. Da hjelper det seg nok sikkert ;D hehe

Side 1 av 8 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/