| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| 1990 Suburban https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=10753 |
Side 1 av 7 |
| Forfatter: | Pappa Wolf [ Man 25. Jan 2010 22:02 ] | ||||||
| Innleggets emne: | 1990 Suburban | ||||||
Yau. da blev det subb på mig igjen, denne gang en kl.B fandt den på nettet, og pratede med mannen. og han var flink, å sendte nogen extra bilder av bunnen på bilen. dro til Voss, med nattoget, å slingrekupe, skulle vist forestille å være en sovekupe, men jernbanen, er ikke stort bedre end de norske landeveie, så det er med store rystelser, at man forsøker å sove! ankom kl 0532, og der ventede selger med bil og kaffe. snilleste gutten man kan tenke sig, og er faktisk her på forummet et sted, skal se om han dukker op. sparkede litt dekk, å skravlede bil. jeanett satte sig inn i bilen, å satt å ventede på, at han og jeg skulle blive ferdig med forhandlingerne. ingen vits i å prute på prisen, bilen var akkurat som beskrevet. skrev under på vognkortet, og betalte. satte mig i bilen, og kjente mig hjemme, med een gang, er sgu ikke ofte jeg prøver det. startede bilen, å la ut på en laaaaang tur hjem, ville ikke leke på småveiene hjem, så det blev E16 hele vegen. måtte stanse for at tanke diesel, precis 100 liter, var det plads til i tanken. skal ikke kjede dere med detaljer, men jeg tok en masse fine bilder på veien hjem. fandt osse ut av at tuten ikke funkede, da en 911, brøytede sig ut på veien ret foran mig i en breisladd, og jeg forsøgte å fortælle han, at jeg havde større fart end han og betydeligt større vekt, og at han var i stor fare for at blive "flatbrød" han opdagede mig heldigvis i tide, og fik funnet veigreb nok til å komme sig ind i den nermeste busslomme, han tok det med et smil og vinkede til mig, mens jeg tuslede forbi. (Er det ikke vanligt at porschefører, bruker den mitterste finger til at hilse med?) Jeg hilste tilbake, og priste mig lykkelig for, at jeg ikke skulle til at vaske porsche biter, vekk fra bunnen av bilen, på nermeste bensinstasjon. behøver ikke fortælle, at der nå ligger et par temmelig kraftige tuter i bilen, å venter på montering. resten av turen over file-fjell, var ganske koselig, jeanett, vågnede endelig fra turen til snorkkjøping, og kunne være med på resten av turen hjem. da vi kom til Fagernes, opdagede jeg at førekortet mit, fortsat lå i Blazeren, og at jeg rent faktisk havde kjørt langt over 20 mil, uten den i bilen. et stykke længere nede, fikk jeanett lov til å overta rattet, og kjøre stoor bil, noget hun satte pris på. den har nogen feil å mangler, som må utbedres, men inntil videre ser det ikke så farligt ut, litt rust og bulk, og nogen lagre må byttes. så snart barna er store nok, til å selv komme ind i bilen, kaster jeg stigtrinnene.
|
|||||||
| Forfatter: | Galaxie [ Man 25. Jan 2010 23:28 ] |
| Innleggets emne: | Re: 1990 Suburban |
Gratulerer med bil ! Artig reiseskildring |
|
| Forfatter: | chevroletblazer1984 [ Tir 26. Jan 2010 00:42 ] |
| Innleggets emne: | Re: 1990 Suburban |
Grattis med ny bil Jan. Får nok mye glede med den, merker savnet av subben allrede bare av å se bilde. Ha en fin kveld. |
|
| Forfatter: | frkharry [ Tir 26. Jan 2010 01:48 ] |
| Innleggets emne: | Re: 1990 Suburban |
Gratulerer med bil |
|
| Forfatter: | halvor [ Tir 26. Jan 2010 09:35 ] |
| Innleggets emne: | Re: 1990 Suburban |
må bli mange omregistreringsavgifter på deg wolfy! men grattis med ny bil igjen! |
|
| Forfatter: | Pappa Wolf [ Tir 26. Jan 2010 10:16 ] |
| Innleggets emne: | Re: 1990 Suburban |
hehe takker allesammen. ikke så mange omreg, som man skulle tro, mange av bilerne er jo veteran, så de er gratis. og hovedsagligt, er det jeanett, som kjøper i hyt å pine, for tiden! hehe men det begynner å bli lite plads heroppe! hehe |
|
| Forfatter: | pontchief [ Tir 26. Jan 2010 13:19 ] |
| Innleggets emne: | Re: 1990 Suburban |
Gratulerer med nybil igjen |
|
| Forfatter: | Aleksander [ Tir 26. Jan 2010 19:24 ] |
| Innleggets emne: | Re: 1990 Suburban |
Du som stakk av med denne ja Ringte på den etter du hadde sakt du kom med toget. Skal selv til Oslo i morgen og hente meg ny sub |
|
| Forfatter: | Pappa Wolf [ Ons 27. Jan 2010 09:53 ] |
| Innleggets emne: | Re: 1990 Suburban |
Aleksander skrev: Du som stakk av med denne ja Ringte på den etter du hadde sakt du kom med toget. Skal selv til Oslo i morgen og hente meg ny sub Hehe, ja det skjete fort. men nå har jeg funnet feilen med tuten, så jeg måler å strever, og skjønner ingenting, og ved et tilfelle sitter å ser på nogen bilder av gamle subben. deriblant et bilde av demonteringen av rattet, og skjønner plusselig hvorfor den ikke funker en eller anden, har haft byttet rat på bilen, og glemt den lille ledningen, med messingklump og fjeder, som skaper kontakten, mellem ratknapp og tut. så idag, skal jeg på skrotjakt, å se om ikke jeg kan finne en defekt chevy, på vores lokale hugger |
|
| Forfatter: | 79 ford LTD [ Tor 28. Jan 2010 21:42 ] |
| Innleggets emne: | Re: 1990 Suburban |
Gratulerer med sub:) |
|
| Forfatter: | StigAre [ Tor 28. Jan 2010 21:44 ] |
| Innleggets emne: | Re: 1990 Suburban |
Suburban er en knakende go bil Gratulerer med ny vogn... Hva er planene ? |
|
| Forfatter: | Pappa Wolf [ Tor 28. Jan 2010 21:48 ] |
| Innleggets emne: | Re: 1990 Suburban |
Takker, blev ikke skrot jakt i dag, men datajakt, da min "Nye" dator, pluslig besluttede sig for et ganske kreativt selvmord. krasje mens jeg ser på powerblock, er lik automatisk avstraffelse med en hammer! fik aldrig sjansen for at hevne mig, den er helt død. så nå står den hos doktoren, og skal ha byttet hjerne, og lever! etter det, skulle den blive sprek som en 3 åring! så istedet blev det handlet dvd, og xtra skjermer, til subben, så barna kan se på film, på lange turer! |
|
| Forfatter: | StigAre [ Tor 28. Jan 2010 22:07 ] |
| Innleggets emne: | Re: 1990 Suburban |
Hehe, dvd kan være kjekt på langtur ja Hva er selve utseende planene med bilen ? Holde den original som den er, eller modifikasjoner ? |
|
| Forfatter: | Pappa Wolf [ Tor 28. Jan 2010 22:16 ] |
| Innleggets emne: | Re: 1990 Suburban |
Hehe, få rigtig farge på bilen, bytte tverbjælken bak. har vurderet tuurbo, men det kræver en komplett kontrol og renovering av motoren, å denne har gået 405318, har i dag presis kjørt 1000 kilometer med bilen, siden jeg hentede den i mandags! hehe så det bliver vel til et motorbytte på sikt, å da kommer turbo på tale. skal se om ikke jeg kan få tak i 20" felger til bilen, da den ikke kommer ut i terreng. er muligt, at den kommer litegranne nermere bakken, da slipper jeg for at skulle løfte gutterne op i bilen! hehe |
|
| Forfatter: | Pappa Wolf [ Lør 30. Jan 2010 22:47 ] |
| Innleggets emne: | Re: 1990 Suburban |
fik tak i antenne, til min cb, så den bliver monteret i løbet av de nermeste dagene! da vil jeg ligge på kanal 16 |
|
| Side 1 av 7 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|