AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 11. Sep 2025 12:39

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1523 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70 ... 102  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Lør 05. Jan 2013 22:45 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Sep 2009 11:19
Innlegg: 2935
Bosted: Stavanger
Crazy Horse skrev:
litt mere action , med god hjelp fra kamerater siden eg e litt fubar i ryggen :)

snart ut med maskineriet IGJEN hehe og så får eg se om min hjemmesnekra "løfteplate" holder :o


Den løfte plata tåle nok en atomkrig :D

ser du har 2 løfte ører, er det fremste for å flytte tyngdepunktet, slik at den går ned i bakkant ?

Slik tyngdepunkt justerings sveiv funker knallgodt og da monterer man lett inn en motor uten hjelp

_________________
1965/2004 Mustang mach1
1970 Plymouth GTX 440 6 Pack
1970 plymouth GTX 440
1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 06. Jan 2013 01:38 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
sigheri skrev:
Hvor finner du all arbeidslysten?
Skulle hatt litt påfyll til min... :)


tja si d hehe den bare er der :)

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 06. Jan 2013 01:41 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
grogei skrev:
Crazy Horse skrev:
litt mere action , med god hjelp fra kamerater siden eg e litt fubar i ryggen :)

snart ut med maskineriet IGJEN hehe og så får eg se om min hjemmesnekra "løfteplate" holder :o


Den løfte plata tåle nok en atomkrig :D

ser du har 2 løfte ører, er det fremste for å flytte tyngdepunktet, slik at den går ned i bakkant ?

Slik tyngdepunkt justerings sveiv funker knallgodt og da monterer man lett inn en motor uten hjelp


ja satte på 2 løfte ører pga tyngdepunktet.
joda har en slik justeringsveiv og men problemet mitt er at det er såpass lavt under taket der hbjelken i taket med løpekatta og winchen er at med en sånn på så får eg problemer med å få motoren høyt nok til at den går klar av karosseriet. :(

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 06. Jan 2013 16:25 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
Fått ut motor. den ene løfteren vil ikke ut men det finner eg vel ut av etter hvert..
Det var littegranne stålspon på bånnpluggen som vanlig , skjønner ikke kor det kommer fra + det var også litt lysegrå farga urenheter i olja som muligens kan være spon fra lagrer\stempler eller kansje noe anna... jaja finner vel ut av det etter hvert :mrgreen:


Vedlegg:
DSC_0001.JPG
DSC_0001.JPG [ 233.99 KiB | Vist 3521 ganger ]
DSC_0003.JPG
DSC_0003.JPG [ 223.26 KiB | Vist 3521 ganger ]
DSC_0006.JPG
DSC_0006.JPG [ 200.82 KiB | Vist 3521 ganger ]
DSC_0007.JPG
DSC_0007.JPG [ 191.91 KiB | Vist 3521 ganger ]
DSC_0008.JPG
DSC_0008.JPG [ 180.14 KiB | Vist 3521 ganger ]

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 07. Jan 2013 11:42 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 08. Jan 2011 01:34
Innlegg: 192
Bosted: Sortland
morsom tråd i alle fall. skjer stadig vekk et eller annet :)

_________________
-68 Camaro RS i grei bruksstand.
-04 Tahoe LT
-07 BMW 525dat


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 07. Jan 2013 12:06 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
Ghosterix skrev:
morsom tråd i alle fall. skjer stadig vekk et eller annet :)


:mrgreen: :mrgreen:

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 07. Jan 2013 16:39 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
Fått av det meste på blokka nå så da nærmer det seg stroker klarering av sylindre der lager jeg en mal fra en av sylindrene på gamle blokka som er stroker klarert og bruker så den malen på denne blokka når det skal merkes opp og freses \ slipes ut.... osv


Vedlegg:
DSC_0003.JPG
DSC_0003.JPG [ 132.9 KiB | Vist 3424 ganger ]
DSC_0004.JPG
DSC_0004.JPG [ 212.59 KiB | Vist 3424 ganger ]
DSC_0005.JPG
DSC_0005.JPG [ 175.33 KiB | Vist 3424 ganger ]
DSC_0006.JPG
DSC_0006.JPG [ 197.26 KiB | Vist 3424 ganger ]
DSC_0008.JPG
DSC_0008.JPG [ 202.26 KiB | Vist 3424 ganger ]

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 07. Jan 2013 16:40 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
på siste bildet med gul ring rundt... sitter det noe inni der som tar skade av stripp all \ syrebad ?


Vedlegg:
DSC_0009.JPG
DSC_0009.JPG [ 216.68 KiB | Vist 3424 ganger ]
DSC_0010.JPG
DSC_0010.JPG [ 163.75 KiB | Vist 3424 ganger ]
DSC_0011.JPG
DSC_0011.JPG [ 178.46 KiB | Vist 3424 ganger ]
DSC_0012.JPG
DSC_0012.JPG [ 188.97 KiB | Vist 3424 ganger ]
DSC_0014.JPG
DSC_0014.JPG [ 136.01 KiB | Vist 3424 ganger ]

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 07. Jan 2013 17:48 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 22. Mai 2009 00:05
Innlegg: 116
Du trenger ikke være bekymret for at maskinen faller i gulvet med den plata, tok ut maskinen min og for 2 uker siden, men da med et 8mm tynt nylon tau rundt eksos manifoldene, men skal dog sies at jeg ikke var redd for å miste min i bakken heller :) hehe
Hva er flow specc og ventil diameter på chi toppene?

_________________
67 mustang
79 mustang


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 07. Jan 2013 19:10 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
sorhaug skrev:
Du trenger ikke være bekymret for at maskinen faller i gulvet med den plata, tok ut maskinen min og for 2 uker siden, men da med et 8mm tynt nylon tau rundt eksos manifoldene, men skal dog sies at jeg ikke var redd for å miste min i bakken heller :) hehe
Hva er flow specc og ventil diameter på chi toppene?

tatt fra chi websida

Description:

This complete Street cylinder head package comes with Ferrea 5000 series, stainless steel valves with hard chromed stems. We use Isky Chrome-Molly-7 Degree Retainers, Isky Machined Valve Locks (not the cheaper stamped steel versions), and Isky 805-DO valve springs. This package is ideal for hydraulic camshafts to 230@.050 with.570"lift, or small solids up to 230@.050 and .570"lift that are street driven regularly. Heads are finished of with matching Isky hardened spring pad locators to positively locate the valve spring and Viton valve stem seals for unsurpassed oil control.

60cc forbrenningskammer
CHI 3V 185cc

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 07. Jan 2013 19:13 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
Crazy Horse skrev:
sorhaug skrev:
Du trenger ikke være bekymret for at maskinen faller i gulvet med den plata, tok ut maskinen min og for 2 uker siden, men da med et 8mm tynt nylon tau rundt eksos manifoldene, men skal dog sies at jeg ikke var redd for å miste min i bakken heller :) hehe
Hva er flow specc og ventil diameter på chi toppene?

tatt fra chi websida

Description:

This complete Street cylinder head package comes with Ferrea 5000 series, stainless steel valves with hard chromed stems. We use Isky Chrome-Molly-7 Degree Retainers, Isky Machined Valve Locks (not the cheaper stamped steel versions), and Isky 805-DO valve springs. This package is ideal for hydraulic camshafts to 230@.050 with.570"lift, or small solids up to 230@.050 and .570"lift that are street driven regularly. Heads are finished of with matching Isky hardened spring pad locators to positively locate the valve spring and Viton valve stem seals for unsurpassed oil control.

60cc forbrenningskammer
CHI 3V 185cc





Description:

The Innovative 3V185 is in a class of its own amongst Cleveland Cylinder Heads. Our 3V185cc Cleveland cylinder heads have an intake port that is only marginally bigger than a factory 2V Cleveland Exhaust port!. This makes it the smallest Cleveland cylinder head on the market today. This unique Cleveland cylinder head is best suited to customers with standard stroke engines wanting up to 500hp with solid flat tappet cams, and or customers with stroker engines looking to make low to mid 500’s with flat tappet cams and or mid 500+ with hydraulic and solid rollers.

The 185cc intake ports are designed to deliver maximum power and torque for the serious street car enthusiast, whilst keeping their RPM levels down to a respectable level. By utilizing the advantage of a taller than standard, 4V intake port height, and downsizing the port to a mere 185ccs, we have an intake port capable of making in excess of 550hp, with exceptional torque and power along the way, as proven in Dave Storlien's 2002 Engine Masters Clevor, which produced the outstanding figures of 605hp and a whopping 530 ft/lb of torque, and all this from a 366ci power plant utilizing a flat tappet cam, running on pump fuel, with a 6500 rpm limit.

The 3V 185cc Cleveland cylinder heads uniquely shaped intake ports, have the smallest runner volume of any 300cfm Cleveland cylinder head available today, giving street car enthusiasts unmatched torque and horsepower levels right where they need it most. Coupled with our matching high velocity 185cc 4150 Holley intake manifolds, these heads are the ultimate choice for the serious street car enthusiast wanting the best spread of torque and horsepower from engines making up to and around 500hp from their Small Block Fords.

Why use the 3V 185 head? Even though 2V factory heads have a minimum cross section of approximately 2.0" at the pushrod area of the port (which is close to the 185ccs 1.9" minimum cross section area), the 2V heads have a much larger opening at the intake manifold face of the cylinder head (2.4"" minimum cross section).

What this means is that when manifold are made to match a 2V head they start out at 2.4" to match the intake face of the cylinder head, and taper up from there, creating a runner that is way too big for the majority of street engines. With the 3V 185cc head this is not the case, as we made the manifold suit our port size, and thus kept the velocity up high where it is most effective, by keeping the runner small. Because of this the 3V 185cc head and manifold combination has far superior torque and throttle response than any other available Cleveland cylinder head and manifold package at around the 500hp mark. Our manifolds also come ready with Fuel Injection - Nitrous bosses cast into the end of the runners, near the manifold face. With only minor machining they can be easily adapted to either, giving our customers the ease and flexibility to be able to upgrade as they wish.

At CHI we believe in proving the performance potential of our cylinder heads, rather than just providing you with estimations based on flow figures alone. To this end we participate and sponsor competitions like the Engine Masters, as well as extensively dyno test our products. We also believe our customers should choose a cylinder head and manifold combination, that performs well during 90% of their driving, not just during their 10% of fun time, and to this end the 3V185cc Cylinder Head and Manifold combination, has no equal in its intended HP range.

For an example on what can be expected from our 185cc heads please click here to view the dyno results of a 185cc headed 393, fitted with one of our custom hydraulic roller cams.

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 07. Jan 2013 19:14 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
http://www.chiheads.com.au/images/3v_185cc_graph.gif

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 07. Jan 2013 20:53 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
fant ut av det bildet med gul ring på , var noen oljerestriktorer som eg fjerna med umbrako :)
vet ikke hva de er lagd av for de var ikke magnetiske iallefall

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 07. Jan 2013 20:57 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
trudde det va underspylingsdyser for oljen som sto der eg:P

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 07. Jan 2013 21:10 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
OldisEinart skrev:
trudde det va underspylingsdyser for oljen som sto der eg:P


det kan godt være eg e jaggu ikke sikker på ka det e ;)

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1523 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70 ... 102  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support