AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 18:30

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 115  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 26. Jun 2013 11:53 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Det var jo interessant!

De nye ventilfjedre jeg har fått, er 1 cm lavere end de originale, og stålet ser tynnere ut!
Skal montere to, og sjekke hvordan de sitter, og hvorledes trykket fordeles på ventilstammen!

pokkers!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 26. Jun 2013 15:40 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Pappa Wolf skrev:
Det var jo interessant!

De nye ventilfjedre jeg har fått, er 1 cm lavere end de originale, og stålet ser tynnere ut!
Skal montere to, og sjekke hvordan de sitter, og hvorledes trykket fordeles på ventilstammen!

pokkers!


Nevermind!!!

De passet, og fikk god hjelp fra Rockauto, med kontroll av installasjonen! Fik svar på min mail, etter 3 timer!!

fikk også å vite at stålet var av en kraftigere type, med større trykk, derfor er ringene litegranne mindre!
Alt i alt en god fjeder! og prisen kan jeg ikke klage på!
9 kroner stykke, + frakt!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 26. Jun 2013 23:33 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 28. Okt 2007 13:23
Innlegg: 831
Bosted: Hommelvik, (trondheim)
JA du er jaggu flink til og stå på :) Ditt pågangsmot er smittsomt, Men jeg lurer på hvordan går det med rod,en?

_________________
65 Chevy Chevelle street legal bil
56 Chevy 210 Bel Air
67 Chevy Impala med ls1 og 4l60e
68 Chevy Camaro
08 Chevy Tahoe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tor 27. Jun 2013 10:23 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Rodden venter på svar fra satans feilvesen og SFOOR, har kun ventet siden februar! og rykket etter svar en 4-5 ganger!

Har hver gang fått å vite at rykkeren var mottatt og videresendt til rette person!
Sist dro jeg på trafikkstasjonen, og spurte direkte, og fikk å vite at min saksbehandler var på ferie!

Så fikk jeg problemer med dodgen, og da fikk rodden vente litt! men jeg skal høre med dem igjen, om hvorfor jeg ikke har fått noen form for informasjon!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 30. Jun 2013 20:57 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Litt mere Dodge oppdatering.

har jo gjennom lengere tid jobbet på motoren, men ikke fått tatt mig sammen til å legge ut bilder, men nå må jeg hellere få gjort noe med det!

Demonterte en topp, for et par uker siden (eller deromkring! hehehe) og renset soten av ventilene. (de er av rustfritt stål. nice!!)

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Et par av ventilene i denne toppen sluttet ikke helt tett, på grunn av slappe fjedre!

Bilde

God merking er nødvendig, når man skal gjenbruke deler!

Bilde
Bilde

Jeg liker ikke skarpe kanter på mine motore, så de blir fjernet, både for at det skal se penere ut, men også for at slippe stressfrakture på blokk og topper! (liker heller ikke al huden jeg legger igjen i motorrummet, når jeg skruer! hehehe)

Bilde
Bilde
Bilde

Innsuget fikk en sandblåsing, og en kjapp overhaling, innen lakk!

Bilde
Bilde
Bilde

Selv vannpumpe og timingcover fikk fjernet kanter og støpeskægg, og fikk en gang lakk!

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Balanceren fikk også en kjapp tur i sandblåsingskabinettet, og en gang lakk!

Bilde
Bilde

Min nye timingkjede på plass!

Bilde

Innsuget ble pent etter lakken hadde tørket!

Bilde

Ventilsliping funket gevaldig på toppene, hadde brede flater som sluttet tett på begge topper!

Bilde
Bilde

De nye ventilfjedre er montert, og dæven, de var en del strammere end de originale! hahaha

Bilde

motoren er på vei sammen igjen!

Bilde

Pappesker er geniale til lakkering! hahaha

Bilde

Disse bilder er fra i dag, da jeg besluttet mig for at gjøre noe med motorrummet!!

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

faen, mere rust! hahaha

Bilde

Gidder ikke bli våt, når jeg jobber, så teltet er kommet opp! hehehe

Bilde

Dette var dagens! hehehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 01. Jul 2013 01:56 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 03. Feb 2012 19:27
Innlegg: 44
Bosted: Tromsø
Du gjør virkelig enn bra jobb, artig og følge med på den her tråden. Fortsett sånt 8) :D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 01. Jul 2013 17:28 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Uff, tid for å klippe-klistre i dag!

så det gjorde jeg!

Bilde
Bilde

ikke perfekt, men bedre end rust! hahahaha

Bilde

Litt zinkprimer gjør underverker.

Bilde
Bilde
Bilde


Deretter litt lakk!

Bilde
Bilde
Bilde

Det var alt jeg nådde i dag, da plenen måtte klippes! hehehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 01. Jul 2013 20:24 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 09. Sep 2007 11:35
Innlegg: 888
Bosted: Sandnessjøen
Blir en BRA Mirada dette!
Skulle ønske jeg hadde samme pågangsmot som deg!

_________________
68 Ford Mustang HT 390FE/C6/9"Detroit+++ viewtopic.php?f=3&t=14706
88 Ford F-250
Xèr-96 Blazer-98 Mustang-95 Astro AWD-94 Suburban-86 Camaro Z28-80 Mirada-79 Catalina-64 Pontiac Lemans-82 Regal-64 Fairlane


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 01. Jul 2013 20:53 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Hehehe, den ble jo kalt en personlig luksusbil, i reklamene.

Kan gjerne få litt pågangsmot av mig, bare spiss ørene, lukk øynene, len dig tilbake i stolen, og drøm dig frem til det punktet hvor du vrir nøkkelen, og vet at det bare er å sette bilen i gir, å cruise.
deretter deler du jobben opp i etaper, og tar en etape av gangen! (det hender at man må dele en etape opp i flere deler!)
Hver etape belønnes enten med en kald øl, eller en ny del til bilen, så du har noe å glede dig til, selv når jobben bliver sur, og lysten ikke er der!
gudene skal vite at det har vært flere ganger, hvor jeg har vurdert både flammekaster og håndgranater, da er det lurt å træde et par skritt tilbake, se på hvor langt du er kommet, og vite at man er et par skritt nermere kjørbar bil.
Hvis ikke det funker, så ta et par dager fri fra bilen, men ha et bilde på pc'en eller et annet sted, hvor du ser det daglig.
og gjerne et som viser hvordan bilen ser ut når den er ferdig, til inspirasjon!

Det er sådan jeg gjør det, som regel! hehehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 01. Jul 2013 21:27 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 16. Des 2011 12:50
Innlegg: 407
Bosted: Vestfold
"liker" ! :D

_________________
- Tintin
'75 Camaro RS
'81 Caprice Classic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 15. Jul 2013 12:35 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Mens jeg venter på at mine bilder igjen blir tilgjengelig, kan jeg fortelle, at motoren er tilbake i Dodgen, og jeg har begynt på ledningsnettet, og siden jeg likevel, er igang, oppgraderer jeg en del.

Blant annet vil jeg gjerne slippe for de forbaskede "fusible links" og vurderer å bytte til vanlige sikringer.
men jeg sliter litt med å finne den rette størrelsen, da disse ledninger er møkkete, og når jeg prøver å gjøre dem rene, forsvinner skriften! Så det er mange timer foran pc'en, mens jeg leter på nettet.
Sikringerne får jeg på Maritimt, de har opp til 150 amp i vanlig spade-sikring, og en del automatsikringer.

Å gi motoren en lett overhaling tok ikke lange tiden, men detaljerne tar pokkers mye tid.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 16. Jul 2013 14:59 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 11. Jun 2006 21:08
Innlegg: 251
Bosted: Buskerud
Alltid morro å kikke på denne tråden. Stå på :)

_________________
Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 19. Jul 2013 10:42 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Da er det på tide med en oppdatering, med bilder igjen.

Fikk god hjelp av sønnen min med å sette inn motoren.

Bilde

Mye jekking og dytting frem og tilbake, og motoren ble lirket ned på plass! (Takk til T.H. som hjalp med det tunge løftet!)

Bilde
Bilde
Bilde

Motormonteringen måtte feires! hehehe

Bilde

Bilde
Bilde

den måtte opp og ned et par ganger, for at komme på plass! Hadde litt problemer med motorfestene, men løste det ved å løsne de på motoren, og en jekkestropp på girkassen, så jeg kunne trekke hele dritten sammen og få det på plass.

Bilde

Ledningsnettet er et kapittel for sig selv, jeg prøver at gjemme det bort, så så lite av det som mulig, vises.
vil også ha fjerne de fusible links, liker ikke tanken om ikke å kunne se når sikringen er gåen!

Bilde

Så etterhvert, som jeg identifiserer en ledning, og hvor stor sikringen skal være, blir det markert!

Bilde

Slik ser det ut i motorrummet nå!

Bilde
Bilde


I går kom det en liten pakke i posten, som jeg har ventet lenge på!

Bilde
Bilde

En fin ny HEI fordeler, med seperat coil, eneste feilen med den, er cappen, den skulle ha vært svart, men det fikser vi senere!

Bilde
Bilde

Dette er kinavare, og den var billig!!! vi snakker 45$ for fordeleren og 55$ i frakt (og 280 i tollbehandlinsgebyr). og jeg er fult klar over at det er mulig, at den ikke funker!
Heldigvis, har jeg Skip White's nummer og epost, og han er heldigvis smart nok til å vite at ikke alle hans solgte fordelere fungerer etter hensikten, så han sender gjerne nye deler i posten, om noe skulle slå sig vrang!

Så dette blir spendende! :D :D :D

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 28. Jul 2013 10:57 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Mens jeg venter på deler og litt andre ting, har det gått litt langsommere!

Fordeleren er montert!
Bilde


Og lakken forsvinner langsomt!

Bilde
Bilde

Men gjett hvem som har fått et par timers oppmersomhet!!

Masteren venter stadig på godkjennelse fra SVV (har kun ventet i 6 måneder i denne omgangen!) Men jeg ser litt optimistisk på det, og prøver å tilpasse en tank på bilen fra en tysker!!

Bilde

Bilde

Må innrømme at sendrektigheten til visse statsansatte, er begynt å irritere mig!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 16. Aug 2013 20:15 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 13. Apr 2006 08:33
Innlegg: 1362
Bosted: Tollnes , Skien
Stille fra deg her i det siste.. Har droget tatt all skrive kraft fra deg? hehe :D

_________________
|And the girls say: Save a horse, Ride The Cowboy|

x - 1980 Dodge Mirada!
x - 2003 Chevrolet Tahoe!
o - 2002 Harley Davidson 883R!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 115  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support