Litt mere Dodge oppdatering.
har jo gjennom lengere tid jobbet på motoren, men ikke fått tatt mig sammen til å legge ut bilder, men nå må jeg hellere få gjort noe med det!
Demonterte en topp, for et par uker siden (eller deromkring! hehehe) og renset soten av ventilene. (de er av rustfritt stål. nice!!)







Et par av ventilene i denne toppen sluttet ikke helt tett, på grunn av slappe fjedre!

God merking er nødvendig, når man skal gjenbruke deler!


Jeg liker ikke skarpe kanter på mine motore, så de blir fjernet, både for at det skal se penere ut, men også for at slippe stressfrakture på blokk og topper! (liker heller ikke al huden jeg legger igjen i motorrummet, når jeg skruer! hehehe)



Innsuget fikk en sandblåsing, og en kjapp overhaling, innen lakk!



Selv vannpumpe og timingcover fikk fjernet kanter og støpeskægg, og fikk en gang lakk!








Balanceren fikk også en kjapp tur i sandblåsingskabinettet, og en gang lakk!


Min nye timingkjede på plass!

Innsuget ble pent etter lakken hadde tørket!

Ventilsliping funket gevaldig på toppene, hadde brede flater som sluttet tett på begge topper!


De nye ventilfjedre er montert, og dæven, de var en del strammere end de originale! hahaha

motoren er på vei sammen igjen!

Pappesker er geniale til lakkering! hahaha

Disse bilder er fra i dag, da jeg besluttet mig for at gjøre noe med motorrummet!!





faen, mere rust! hahaha

Gidder ikke bli våt, når jeg jobber, så teltet er kommet opp! hehehe

Dette var dagens! hehehe