AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 26. Jun 2026 22:42

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68 ... 115  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 12. Jun 2013 08:03 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tor 31. Jan 2013 01:15
Innlegg: 242
er det skilt på nå wolf?

_________________
68 camaro,straks ferdig
86 gmc big dualy.6,2 diesel
94 suburban,dele bil
76 monte carlo,prosjektbil
89 econline,prosjekt,delebil
06 merce avantgard,konebil
99 avensis,konebil
59 thames e300 prosjekt
71 toyota crown pick up,prosjekt
95 starcraft,delebil.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 12. Jun 2013 12:17 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Har hele tiden vært skilt, men nei, den er ikke godkjent!
Noe har tatt kvelden i motoren, så den blåser jævlig mye blårøyk, og selv om verkstedet er snill med bilene mine, ville han ikke godkjenne den, som den var!

Så nå tar jeg en økt til, løfter ut motoren, og sjekker om den kan klare sig med en kjapp overhaling eller om det må full overhaling til!
Skjer det, blir det ikke danmarkstur på den bilen, men jeg vil se om ikke jeg kan klare å få den ferdig!
Har snakket med maskinverkstedet, og han sier at, hvis det haster, kan han sikkert ta den på en kveld, hvis jeg medbringer arbeidslyst og "kaffe" hehehe

Men ut nå å skru mens det er tørt! Bilder kommer etterhvert!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 12. Jun 2013 20:48 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Regnet kom kjappere end jeg hadde håpet på, men jeg fikk da gjort en del!

Slik stod bilen da jeg startet!

Bilde

Ja, dette skal ut, og jeg ville se om ikke jeg kunne klare det alene i dag!

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Har jo gjennom de siste årene hørt om flere som har mistet livet, fordi de ikke sikret bilen med støttebukker!

Bilde

men bukke hjelper lite hvis bilen ikke er sikret fra å trille!

Bilde

Dette er de nye pluggene, svarte, 3 lukter bensin, og resten var sotete! Nye tettninger på ventilstammene er vist påkrevd!

Bilde

Holdt på til regnet kom, og jeg ble våt, så gadd jeg ikke mere! men jeg fikk da løsnet alt, med unntak av motorfestene!

Regner med at den er ute i morgen formiddag, om været holder tørt nok, til at jeg får den ut, ellers blir det regntøy! hahaha

Bilde

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 12. Jun 2013 23:25 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Liker denne tråden her, mye som blir gjort :D

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tor 13. Jun 2013 00:07 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 08. Aug 2011 13:21
Innlegg: 141
Et upåklagelig pågangsmot, jeg bøyer meg i støvet!! =D>


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 14. Jun 2013 18:04 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Her kommer det en bråte med bilder, fra de siste to dagers jobb!

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

I betraktning av motoren alder og bruk, er jeg imponert over at den "kun" trenger camkjede og rådelagre!!
nesten ingen slitasje i sylindrene, og både bærelagre og camlagre var fine.

Men jeg trur jeg må finne mig et aluminiums innsug, den andre er j.....g tung!!! hehehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 14. Jun 2013 20:14 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 13. Apr 2006 08:33
Innlegg: 1362
Bosted: Tollnes , Skien
Kan vel ikke si annet enn at dodge kan lage motorer.. hehe :D

_________________
|And the girls say: Save a horse, Ride The Cowboy|

x - 1980 Dodge Mirada!
x - 2003 Chevrolet Tahoe!
o - 2002 Harley Davidson 883R!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 14. Jun 2013 22:43 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tor 31. Jan 2013 01:15
Innlegg: 242
ikkje mykje slitasje på denna da??

_________________
68 camaro,straks ferdig
86 gmc big dualy.6,2 diesel
94 suburban,dele bil
76 monte carlo,prosjektbil
89 econline,prosjekt,delebil
06 merce avantgard,konebil
99 avensis,konebil
59 thames e300 prosjekt
71 toyota crown pick up,prosjekt
95 starcraft,delebil.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Lør 15. Jun 2013 08:22 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Imponerende lite slitasje, men når man tar i betraktning, at dodge brukte en hel del nikkel i blokkene sine, er det ikke helt uforstålig! hehehe

Til videre er det bare kjede og rådelagre, som trengs å byttes, men har ikke målt på cam'en, enda!

Alt annet ser bra ut, kunne knapt merke en slipekant på blokken. hehehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Lør 15. Jun 2013 16:17 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Jada, noen som har et delenummer på nye ventilfjedre! har en sigen og trenger nye, ser det ut til!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Lør 15. Jun 2013 23:15 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tor 31. Jan 2013 01:15
Innlegg: 242
mop.468792.81.3.nov

_________________
68 camaro,straks ferdig
86 gmc big dualy.6,2 diesel
94 suburban,dele bil
76 monte carlo,prosjektbil
89 econline,prosjekt,delebil
06 merce avantgard,konebil
99 avensis,konebil
59 thames e300 prosjekt
71 toyota crown pick up,prosjekt
95 starcraft,delebil.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 16. Jun 2013 03:59 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 28. Okt 2007 13:23
Innlegg: 831
Bosted: Hommelvik, (trondheim)
Det jeg lurer på er hvirkelig hvor du tar pågangsmotet ifra? Jeg hadde gitt opp for lengst...

_________________
65 Chevy Chevelle street legal bil
56 Chevy 210 Bel Air
67 Chevy Impala med ls1 og 4l60e
68 Chevy Camaro
08 Chevy Tahoe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 19. Jun 2013 15:04 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
doey skrev:
Det jeg lurer på er hvirkelig hvor du tar pågangsmotet ifra? Jeg hadde gitt opp for lengst...


Hmm, den var tøff.....!

Øl, JD. http://player.streamtheworld.com/_playe ... l/?sid=158 og det faktum, at jeg liker å skru, er vel de drivende faktorer!
og at jeg ikke har annet å gjøre for tiden, spiller vel også inn! hehehe

Venter nå på deler fra RA, ny double roller, rådelagre, og nye ventilfjedre, de er underveis, med us priority mail!
Siste oppdatering fra UPS er at delene har sjekket inn på deres internasjonale sorterings fasilitet, i Chicago.

i de siste to- tre dager har det bare gått i renovering og lakkeringa av deler på motoren, og vask av motorrummet!

Håper at delene er her i morgen eller fredag! ellers kommer det til å knipe med tiden! hehehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 19. Jun 2013 16:01 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Også blir det nye stempelringer selvfølgelig? Hvordan er ventilstyringene/tetningene? Du har vel igrunnen ikke funnet ut hvor blårøyken kommer fra?

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 19. Jun 2013 16:49 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Nye stempel ringer hadde jeg liggende fra et feilkjøp for en del år siden, så jo, det er montert!

Ventiltetttingene, var ikke bra, la oss si det slikt, krakelerte og flere manglet!
Oljeskrapene på stemplene var tettet med gammel sot og olje, tok et par dager å rense stempler.
De gamle stempelringe satt fast, på grunn av møkka, så jeg mistenker en del blow-by.

En glimrende påminnelse om å bytte olje oftere på gamle motorer! hehehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68 ... 115  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 17 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support