enda skrev:
har kjøpt samme kittet. var det ikke noen spess måte du skulle måle deg fram til riktig chims? måtte du prøve deg fram?
dette står jo i bruksanvisningen men det kommer jo an på ka girkasse man har også...
jeg har 4 trinns ford toploader jeg det optimale hos meg skulle være ca 3-5mm eller no mellom utløserlageret og der utløserlageret rører trykkplata.
med ingen shims så hadde jeg ca 4,5mm avstand men da tok clutchen ikke før pedalen nesten var i gulvet.
monterte 1 stk shims so me r ca 1 mm tykk så det da ble 3,5mm og nå er den veldig bra...
jeg hadde jo både motor og girkasse ute når jeg gjorde dette så da er det betydelig enklere
utdrag fra install instructions.
HRB Spacing: All Transmissions except TREMEC T56 and Magnum 6-Speeds
With the bell housing and clutch installed measure the distance from the bell housing face (the outer surface
where the bell touches the transmission) to top of the clutch fingers. Record this number for later reference in
setting the bearing clearance.
Remove the transmission bearing retainer bolt from the upper left side opposite the fork opening in the bell
housing. Replace it with the appropriate stud provided in the hardware kit, using blue thread locker. Tighten
against bearing retainer. Your HRB will ride up and down on this stud when in operation.
Slide the HRB over the bearing retainer with the fittings aligned to the fork hole in the bell. The slot in the
bearing will slide over the stud and will float on the stud when the slave is operated. Seat the HRB against
the base of the bearing retainer and measure from the face of the HRB to the face of the transmission where
it touches the bell housing.
Using the following formula, determine the number of provided .125” (1/8”) shims to place behind the bearing
to achieve a .150-.200” clearance to the fingers:
Bell Face to Fingers – HRB face to Transmission Face - .150”= Number of Shims
.125
For example: If you have 2.850” from the Bell Face to the Fingers, and 2.125” from the HRB Face to the
Transmission Face, then you would plug these in as follows:
2.850 – 2.125 - .150 = 4.6 Spacers
.125
In this case, if you use five spacers you will end up with an air gap of .200”, which is within the proper
tolerances for the system. While .150-.200” is ideal, you can run with as little as .100”.
Men jeg gjorde det enklest ved å sette på lageret \sette kassa på motoren i stativet på gulvet og så brukte jeg følerblader mellom lager og trykkplate og fant ut at jeg hadde ca 4,5mm - 5mm klaring noe som er ok men som nevnt tidligere så tar clutchen når pedalen nesten er i gulvet..
satte da på 1 spacer så det ble ca 3,5.. og nuh er det perfekt
er jo hull i clutchuset der gaffelen gikk inn tidligere så da er det ikke noe problem å måle men kan jo være noe problematisk hvis motor står i bil da..
hvilken girkasse har du da ?