AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 11. Sep 2025 08:33

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1523 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 102  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Lør 25. Feb 2012 18:03 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
ooh yess da funka som f spesiellt i tunnell weeee

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 25. Feb 2012 19:46 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
da har eg fått på plass 1 stk shims bak utløserlageret og det ble mye mye bedre nuh :)
klarte å lirka det på uten å ta hele kassa ned også puh


Vedlegg:
DSC_0006.JPG
DSC_0006.JPG [ 218.38 KiB | Vist 4191 ganger ]
DSC_0007.JPG
DSC_0007.JPG [ 150.64 KiB | Vist 4191 ganger ]

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 27. Feb 2012 22:02 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 19. Okt 2008 16:14
Innlegg: 873
Bosted: Kongsberg
har kjøpt samme kittet. var det ikke noen spess måte du skulle måle deg fram til riktig chims? måtte du prøve deg fram?

_________________
-72 Camaro, 350 SBC, 4speed Muncie M22, Eaton 8.5" 10 bolt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 27. Feb 2012 22:58 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
enda skrev:
har kjøpt samme kittet. var det ikke noen spess måte du skulle måle deg fram til riktig chims? måtte du prøve deg fram?



dette står jo i bruksanvisningen men det kommer jo an på ka girkasse man har også...
jeg har 4 trinns ford toploader jeg det optimale hos meg skulle være ca 3-5mm eller no mellom utløserlageret og der utløserlageret rører trykkplata.
med ingen shims så hadde jeg ca 4,5mm avstand men da tok clutchen ikke før pedalen nesten var i gulvet.
monterte 1 stk shims so me r ca 1 mm tykk så det da ble 3,5mm og nå er den veldig bra...

jeg hadde jo både motor og girkasse ute når jeg gjorde dette så da er det betydelig enklere

utdrag fra install instructions.



HRB Spacing: All Transmissions except TREMEC T56 and Magnum 6-Speeds
With the bell housing and clutch installed measure the distance from the bell housing face (the outer surface
where the bell touches the transmission) to top of the clutch fingers. Record this number for later reference in
setting the bearing clearance.


Remove the transmission bearing retainer bolt from the upper left side opposite the fork opening in the bell
housing. Replace it with the appropriate stud provided in the hardware kit, using blue thread locker. Tighten
against bearing retainer. Your HRB will ride up and down on this stud when in operation.
Slide the HRB over the bearing retainer with the fittings aligned to the fork hole in the bell. The slot in the
bearing will slide over the stud and will float on the stud when the slave is operated. Seat the HRB against
the base of the bearing retainer and measure from the face of the HRB to the face of the transmission where
it touches the bell housing.


Using the following formula, determine the number of provided .125” (1/8”) shims to place behind the bearing
to achieve a .150-.200” clearance to the fingers:
Bell Face to Fingers – HRB face to Transmission Face - .150”= Number of Shims
.125
For example: If you have 2.850” from the Bell Face to the Fingers, and 2.125” from the HRB Face to the
Transmission Face, then you would plug these in as follows:
2.850 – 2.125 - .150 = 4.6 Spacers
.125
In this case, if you use five spacers you will end up with an air gap of .200”, which is within the proper
tolerances for the system. While .150-.200” is ideal, you can run with as little as .100”.


Men jeg gjorde det enklest ved å sette på lageret \sette kassa på motoren i stativet på gulvet og så brukte jeg følerblader mellom lager og trykkplate og fant ut at jeg hadde ca 4,5mm - 5mm klaring noe som er ok men som nevnt tidligere så tar clutchen når pedalen nesten er i gulvet..
satte da på 1 spacer så det ble ca 3,5.. og nuh er det perfekt

er jo hull i clutchuset der gaffelen gikk inn tidligere så da er det ikke noe problem å måle men kan jo være noe problematisk hvis motor står i bil da..
hvilken girkasse har du da ?

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 27. Feb 2012 23:07 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 19. Okt 2008 16:14
Innlegg: 873
Bosted: Kongsberg
jeg har en muncie m20. gm girkasse. har en chevy smallblock. en centerforce clutch med slike rare vekter.

ok, har ikke lest eller prøvd å montere, bare nyskjerrig :)

_________________
-72 Camaro, 350 SBC, 4speed Muncie M22, Eaton 8.5" 10 bolt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 27. Feb 2012 23:17 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
enda skrev:
jeg har en muncie m20. gm girkasse. har en chevy smallblock. en centerforce clutch med slike rare vekter.

ok, har ikke lest eller prøvd å montere, bare nyskjerrig :)



a ok antar det er samme fremgangsmåte på din , står iallefall dette her :

HRB Spacing: All Transmissions except TREMEC T56 and Magnum 6-Speeds

så viss det stemmer så skal du ha en avstand på ca 3.5-5mm men kan gå så lavt som 2.5mm
er motor og kasse i bilen eller ?

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 28. Feb 2012 00:49 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 19. Okt 2008 16:14
Innlegg: 873
Bosted: Kongsberg
nei alt er ute :) tar kontakt om jeg støter på problems når jeg begynner jeg ;) hehe
takk for hjelp så langt!

_________________
-72 Camaro, 350 SBC, 4speed Muncie M22, Eaton 8.5" 10 bolt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 12. Mar 2012 01:12 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 30. Des 2011 00:11
Innlegg: 63
Bosted: trondheim
hei nå har jeg lest igjennom hele tråden.. tok sin tid :P tøff bil du har my smare løsninger på ting bra gjennomført:D
men lurer på om du har testet cutouts ventilene?? lekker de noe.. skal kjøpe til min men er to typer å velge mellom..
men fikk høre at den typen lekker litt? merket noe?? har en type som heter Doug's er på måte en plate som vries helt over.. men er noe større.. og dyrere.
så bare lurte på hvordan dine fungerer ???

_________________
my car hasn't seen a set of taillights jet!!
1969 chevelle 2ht


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 12. Mar 2012 08:09 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
chevelle69r skrev:
hei nå har jeg lest igjennom hele tråden.. tok sin tid :P tøff bil du har my smare løsninger på ting bra gjennomført:D
men lurer på om du har testet cutouts ventilene?? lekker de noe.. skal kjøpe til min men er to typer å velge mellom..
men fikk høre at den typen lekker litt? merket noe?? har en type som heter Doug's er på måte en plate som vries helt over.. men er noe større.. og dyrere.
så bare lurte på hvordan dine fungerer ???


jeg kan bekrefte at begge lekker desverre :|

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 12. Mar 2012 09:20 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Sep 2009 11:19
Innlegg: 2935
Bosted: Stavanger
Beste typen er nok den som har spadeventil.

http://www.youtube.com/watch?v=qi1VAtl6M9g

_________________
1965/2004 Mustang mach1
1970 Plymouth GTX 440 6 Pack
1970 plymouth GTX 440
1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 12. Mar 2012 09:44 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 18:39
Innlegg: 2502
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
Crazy Horse skrev:
LatSaab skrev:
er vel for å brenne billige smalldekk på Veng burnout show i halden til sommeren tenker jeg..... :D

er nok det :)


Har ikke lest å sett om du allerede har montert en slik,
men... en line-lock montert "bakfram" på bremserøret til bakhjulene, vil gjøre at du med ett klikk på en bryter,
vil stenge for bremsevæsken og slure kontrollert uten å slite ut bakbremser...
=D> :mrgreen:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 12. Mar 2012 14:55 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 24. Okt 2009 16:48
Innlegg: 74
han har line lock montert...hehehe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 18. Mar 2012 18:56 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
var innom en kamerat med hesten i dag og fyrte opp tordenfuggern ;)
ble litt kjøring senere på dagen og i det lille godværet som var både med pickup og hest :)


_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 05. Apr 2012 12:41 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
Eeeeen liten update..
blir endel skruing i påsken men det er jo bare morro det hehe
da den gamle blokka produserte litt vel mye spon så har jeg kjøpt en annen cleveland blokk med slipt veiv\arp studs og smidde stempler. denne skal være fast og fin i ""fisken"
så nå skal alt unntatt stempler og stroker veiv flyttes over til nye blokka.
fjerne den grelle gul fargen og lagt på ett lag ford blå og skal snart legge på ett strøk til :)
så får eg se om eg levere inn den gamle blokka til borring 0,40 og honing.


Vedlegg:
DSC_0017.JPG
DSC_0017.JPG [ 182 KiB | Vist 3648 ganger ]
DSC_0019.JPG
DSC_0019.JPG [ 220.85 KiB | Vist 3648 ganger ]
DSC_0020.JPG
DSC_0020.JPG [ 221.26 KiB | Vist 3648 ganger ]
DSC_0021.JPG
DSC_0021.JPG [ 184.01 KiB | Vist 3648 ganger ]
DSC_0022.JPG
DSC_0022.JPG [ 202.35 KiB | Vist 3648 ganger ]

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 05. Apr 2012 16:47 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
da var motorn utav.


Vedlegg:
DSC_0024.JPG
DSC_0024.JPG [ 241.92 KiB | Vist 3616 ganger ]
DSC_0025.JPG
DSC_0025.JPG [ 223.67 KiB | Vist 3616 ganger ]
DSC_0029.JPG
DSC_0029.JPG [ 195.5 KiB | Vist 3616 ganger ]
DSC_0030.JPG
DSC_0030.JPG [ 235.75 KiB | Vist 3616 ganger ]

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1523 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 102  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 12 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support