AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 26. Jun 2026 23:57

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 115  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 30. Apr 2013 17:38 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Så nå står hun igjen på støttebukker, og jeg håper at jeg kan nå å bli ferdig innen den 2 maj!!

Hengerfestet var et H.....e å få av, så det blir et par endringer, bare for at gjøre det lettere for mig selv neste gang dritten skal ned!
De innerste mutrene, blir sveiset på hengerfestet, da slipper jeg for at kravle under bilen, for at løsne de.
De ytre boltene, blir også fiksert, så jeg slipper å knote med fastnøkkel på begge sider, og da slipper jeg for at mangle hud på fingrene, hehehe

Bliver også laget litt endringer på kablene, så jeg slipper de jævle strømtyvene!!

Også et kjapt spørsmål!!

Jeg har intet instrumentlys, eller baklys på bilen, men ingen sikringer er røket! hva kan det skyldes??

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 30. Apr 2013 18:20 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Jan 2007 01:43
Innlegg: 471
Bosted: Vestvågøy
Vet ikke hvordan der er på din bil, men er egne utganger til baklys, hovedlys, instrumentlys og evt. kupelys fra lysbryteren på jeepen, og på andre biler jeg har fiklet med det elektriske på. Men en sikring på alt.

Om det er slik hos deg, kan det enkleste være å begynne med bryteren, og sjekke om du har spenning og strøm ut på utgangene.

_________________
79 Ford LTD
86 Thunderbird
93 Econoline
96 Jeep cherokee
68 vw boble US importutgave
72 MB 240D
01 Mondeo V6


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 30. Apr 2013 18:28 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
79 ford LTD skrev:
Vet ikke hvordan der er på din bil, men er egne utganger til baklys, hovedlys, instrumentlys og evt. kupelys fra lysbryteren på jeepen, og på andre biler jeg har fiklet med det elektriske på. Men en sikring på alt.

Om det er slik hos deg, kan det enkleste være å begynne med bryteren, og sjekke om du har spenning og strøm ut på utgangene.


Var redd for at du ville si det!! Hehehehe

Da må jeg demontere dasjen igen! hahahaha

Pokkers!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 01. Mai 2013 16:28 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Litt bilder av rusten i kofferten!

Bilde
Bilde
Bilde

Sådan gjør man altså på Matic custom, når man skal feste eksosen!!

Bilde

Det er disse mutrene som blir sveiset fast, for at jeg skal slippe å ligge på bakken igjen når noe må fikses!

Bilde


Blåser for mye til å krabbe rundt inne under bilen, eller sveise, så jeg byttet foringer og dørbolte på føresiden i stedet!!

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Deilig når døren ikke henger lengere! hehehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 05. Mai 2013 17:09 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Bilde

Sådan ser man ut, når man har laget et dumt veddemål, med sig selv!
Specielt når man har lovet å hverken klippe eller barbere sig, før Dodgen er godkjent!


Men ellers er tanken ute, og gulvet sveiset!
I morgen blir det litt fjerning av sveisesøm, og lakk. samt rengjøring av tanken!

Bilde
Bilde
Bilde

Noen som skjønner hvorfor jeg ville fjerne det gamle??

Bilde
Bilde


Skal slappe med en kald øl nå! hehehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 05. Mai 2013 20:21 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 17. Mar 2012 20:01
Innlegg: 273
snart i mål nå... ;)

_________________
1988 s10 Blazer (død)
1988 s10 Blazer
1991 s10 Blazer (tilsalgs)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 05. Mai 2013 21:07 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 21. Mar 2010 14:52
Innlegg: 1342
Bosted: Nygårdsjøen,Gildeskål!
du er født med sveisepistolen i hånda du :lol:

_________________
-90 Suburban


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 06. Mai 2013 10:45 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 08. Aug 2011 13:21
Innlegg: 141
Her er det ikke mye mangel på arbeidslyst iallefall! =D>


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 06. Mai 2013 18:36 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
hvis været fortsetter slikt. i en 5-6 måneder, har jeg store forhåbninger om at flere biler blir ferdige! hehehe

Startet morgenen med kaffe og rust!!

Bilde

Ja, det er den tynne!! Jeg ville ikke legge noe som kan krakelere opp på toppen av tanken!!

Bilde

eller bunnen for den saks skyld!

Bilde

en simpel forklaring på hvorfor jeg ikke fikk noen signaler fra hengerfestet, da jeg testet det!

Bilde

men det ble fort byttet ut!

Bilde

Tenkte at jeg likegjerne kunne fikse de siste dørhengsler!

Bilde

Godt at amerikanerne overkompenserte med lengden på ledningerne! hehehe

Bilde

Fik hjelp av kona, til å løfte døra på plass igjen, de er djevelsk tunge, og ikke lette å manøvrere rundt med een hånd!

Bilde

Koffertgulvet er tett igjen, og primet, bunnen ble primet på morgenen, og fikk understelsmasse etter 4 timer!

Bilde

Posten var seint ute, men hun er tilgitt i dag! disse kom i en fin liten pakke!

Bilde

Måtte justere en del på denne, for at få den til å passe, men nå sitter den bra!

Bilde

Gleder mig til i morgen, da skal tanken inn på plass, hengerfestet opp, og jeg skal se hvor mye annet jeg får tid til!
Jeanett kommer opp, så da blir det sikkert en del jobbing på Pontiac

siste bilde er av tanken som den ser ut nå!!

Bilde

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 06. Mai 2013 22:27 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tor 31. Jan 2013 01:15
Innlegg: 242
ninja fuel system?

_________________
68 camaro,straks ferdig
86 gmc big dualy.6,2 diesel
94 suburban,dele bil
76 monte carlo,prosjektbil
89 econline,prosjekt,delebil
06 merce avantgard,konebil
99 avensis,konebil
59 thames e300 prosjekt
71 toyota crown pick up,prosjekt
95 starcraft,delebil.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 06. Mai 2013 23:04 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 18. Mai 2010 20:15
Innlegg: 185
Bosted: Hamar
wictor jr sbc skrev:
ninja fuel system?


Det renner vel så fort unna at man kan sammenligne det med en ninjas bevegelser vil jeg tru #-o

_________________
Gode gamle bilær, som tutær og bråkær! ;D

-Dodge dart 73' slant six, manuell.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 07. Mai 2013 13:14 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Trudde det var øredobber i første øyekast :lol:

Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 08. Mai 2013 16:52 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Man 03. Jan 2011 04:29
Innlegg: 96
Bosted: Lillestrøm
Flotører?

_________________
1957 Cadillac Eldorado Seville
1960 Chevrolet Apache 10 Stepside
1979/91 Jeep Grand Wagoneer
1982 Cadillac Fleetwood Brougham
1987 Chevrolet S10 Ext Cab 4x4 http://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=18034
1988 Chevrolet S10 Ext Cab 4x4


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 08. Mai 2013 18:40 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Ja, flottører. De originale som er laget av skumplast, tåler ikke moderne drivstoffer, og begynner å suge til sig bensin og derved stenger de ikke ordentlig.
Ble anbefalet å bytte til nye i messing, og da det viste sig, at de var billigere end de originale i plast, var det lite å tenke over!
Disse to kom på 25$ inklusiv frakt, de av plast koster 15$ stykket + frakt! hehehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tor 09. Mai 2013 10:55 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Nå fikk jeg gjort noe i går, til tross for været! hehehe

Bilde

Har samlet bolte og mutre og annet feste materiel fra biler i mange år, så det er nesten alltid noe å bruke, om man mangler!

Bilde

Et lykkelig forvirvar av strømtyver, dårlige koblinger, klipte ledninger, og fyrstikk lodninger!

Bilde
Bilde

Etter å ha brukt en del timer på å sjekke alle ledninger, og koblinger, og naturligvis fikse alle feil, ble det hele tapet sammen igjen.

Bilde


Folk flest, kjenner til min avsky over for strømtyver, så jeg tenkte, jeg ville vise dere et alternativ, til å bruke et masseprodusert ødeleggelsesvåpen i bilens ledningsnett!
Det er ikke like fort, som å klemme på en strømtyv, men det er mange gange bedre!!!

Bilde

Disse er skyld i mange elektriske problemer på bilene våre, de skjærer gjennom isoleringen på kabelen, og gjerne gjennom flere ledere, hvilket svekker kabelen. Vibrasjoner, og fukt vil over tid svekke koblingen, og elektriske problemer oppstår.

Ved hjelp av det som dere ser på bildet, skal jeg demonstrere en simpel, men effektiv kobling, som ikke svekkes over tid.

Bilde

Først og fremst, finn en kabelsko, som passer på kvadraten på kabelen, du vil spleise på.

Bilde

Noen som ser tegningen? hehehe

Bilde

Min avisoleringstang, er et av de beste innkjøpene jeg har gjort.
Fjern isoleringen på kabelendene.

Bilde

Klem kabelskoen på enden av kablen, og HUSK krympestrømpen.

Bilde
Bilde

Monter den andre kabel enden, fra kablen du vil spleise på!

Bilde

Og til sist spleisen selv!

Bilde

Dette kan holde i sig selv, men jeg liker å fiksere tingene ordentlig, så du ikke plutselig har en løs strømførende kabel i bilen!!

Bilde

En loddebolt, funker perfekt til den slags!! Personlig foretrekker jeg gassloddebolt, da den ikke krever strøm, og kan brukes overalt!

Bilde

Du husket krympestrømpen, ikke sant?? Ellers kan du bruke vulkaniseringsteip!!

Bilde

Jo blankere en krympestrømpe er, jo dårligere kvalitet har den, er min erfaring!
Biltema's krympestrømpe har jeg aldri hatt problemer med, og det samme gjelder den fra Torshov. Har ikke prøvet andre! hehehe

Men her er den, en god sikker forbinnelse, som ikke slipper over tid!!

Bilde

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 115  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 12 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support