Nå fikk jeg gjort noe i går, til tross for været! hehehe

Har samlet bolte og mutre og annet feste materiel fra biler i mange år, så det er nesten alltid noe å bruke, om man mangler!

Et lykkelig forvirvar av strømtyver, dårlige koblinger, klipte ledninger, og fyrstikk lodninger!

Etter å ha brukt en del timer på å sjekke alle ledninger, og koblinger, og naturligvis fikse alle feil, ble det hele tapet sammen igjen.

Folk flest, kjenner til min avsky over for strømtyver, så jeg tenkte, jeg ville vise dere et alternativ, til å bruke et masseprodusert ødeleggelsesvåpen i bilens ledningsnett!
Det er ikke like fort, som å klemme på en strømtyv, men det er mange gange bedre!!!

Disse er skyld i mange elektriske problemer på bilene våre, de skjærer gjennom isoleringen på kabelen, og gjerne gjennom flere ledere, hvilket svekker kabelen. Vibrasjoner, og fukt vil over tid svekke koblingen, og elektriske problemer oppstår.
Ved hjelp av det som dere ser på bildet, skal jeg demonstrere en simpel, men effektiv kobling, som ikke svekkes over tid.

Først og fremst, finn en kabelsko, som passer på kvadraten på kabelen, du vil spleise på.

Noen som ser tegningen? hehehe

Min avisoleringstang, er et av de beste innkjøpene jeg har gjort.
Fjern isoleringen på kabelendene.

Klem kabelskoen på enden av kablen, og HUSK krympestrømpen.

Monter den andre kabel enden, fra kablen du vil spleise på!

Og til sist spleisen selv!

Dette kan holde i sig selv, men jeg liker å fiksere tingene ordentlig, så du ikke plutselig har en løs strømførende kabel i bilen!!

En loddebolt, funker perfekt til den slags!! Personlig foretrekker jeg gassloddebolt, da den ikke krever strøm, og kan brukes overalt!

Du husket krympestrømpen, ikke sant?? Ellers kan du bruke vulkaniseringsteip!!

Jo blankere en krympestrømpe er, jo dårligere kvalitet har den, er min erfaring!
Biltema's krympestrømpe har jeg aldri hatt problemer med, og det samme gjelder den fra Torshov. Har ikke prøvet andre! hehehe
Men her er den, en god sikker forbinnelse, som ikke slipper over tid!!