AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 26. Jun 2026 18:05

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 141 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 24. Apr 2008 21:05 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 11. Mai 2007 19:06
Innlegg: 2353
Bosted: Rørvik i vikna\ 16 mil nord for Namsos -16 mil sør for Brønnøysund
stian skrev:
Da har jeg montert topper! :D Skal se om jeg får montert innsug og rengjort litt i helgen, må også rydde garasjen nå å rense verktøy.
xD
er glad!


Vi ser gjerne bilder av resultater vi :DD

alfaalfa

_________________
alfa

-= 57chevrolet Belair =-
-= 76 Chevrolet Corvette =-
-= 57 Cadillac sedan Deville =-
-= 66 chevrolet Nova =-
-= 96 Chrysler grand voyager=-
viewtopic.php?f=3&t=1809&start=1275


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 24. Apr 2008 21:10 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
alfaalfa skrev:
stian skrev:
Da har jeg montert topper! :D Skal se om jeg får montert innsug og rengjort litt i helgen, må også rydde garasjen nå å rense verktøy.
xD
er glad!


Vi ser gjerne bilder av resultater vi :DD

alfaalfa


:) Bilda e obligatorisk ja :)

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 24. Apr 2008 22:40 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 22. Mai 2007 12:21
Innlegg: 278
Bosted: Trondheim
Fikk ikke til å ta bilder underveis desverre, kamera var tomt for batteri! :( Men jeg skal knipse litt bilder i morgen etter jobb tenker jeg!

Gud jeg gleder!

_________________
There's one thing better than having one linebacker in your office, that's having two linebackers in your office!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 29. Apr 2008 18:05 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 22. Mai 2007 12:21
Innlegg: 278
Bosted: Trondheim
Har fått montert toppene skikkelig, vippearmene er montert (men trengs justering).. *Hjelp!*

Innsuget skal jeg montere i dag eller i morgen (alt etter om pappa gidder å drap å biletema for meg å kjøpe rtv sealer)

Det går radig fremmover nå værtfall!
Håper å ha bilen klar til over helgen!

_________________
There's one thing better than having one linebacker in your office, that's having two linebackers in your office!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 29. Apr 2008 21:21 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 22. Mai 2007 12:21
Innlegg: 278
Bosted: Trondheim
Da var innsuget montert sånn foreløpig.. Har hatt på rtv, men er ikke sikker på om det er nokk eller ei. Har også byttet termostsat til Mr.Gasket High Performance 180graders termostat i dag :D
Radiatoren er så å si også montert..

Håper jeg rekker 1.mai!

_________________
There's one thing better than having one linebacker in your office, that's having two linebackers in your office!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 30. Apr 2008 07:53 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
BILDER :shock: :shock: :shock:

Vi trenger såen, til dem! Hehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 08. Mai 2008 17:18 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 22. Mai 2007 12:21
Innlegg: 278
Bosted: Trondheim
Har fått skrudd til innsuget med rett moment og rekkefølge nå, forgassern skal jeg montere i morgen tenker jeg om jeg får satt på alt av vakumklokker osv.
Klarte å rote bort en bolt til en vakumklokke.. :( Har vært på US Auto Parts å kjøpt ny bolt for den. Driver å knoter noe jævlig med AC , Servo og Dynamo faenskapet .. braketter og drit som jeg ikke veit hvor skal.

_________________
There's one thing better than having one linebacker in your office, that's having two linebackers in your office!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 08. Mai 2008 22:23 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 22. Mai 2007 12:21
Innlegg: 278
Bosted: Trondheim
Har fått montert brakettene, gjenstår bare en bit nå! :) Må få på eksosmanifoldene i morgen tenker jeg. ;) Så blir gasseren skrudd på og fordeler satt i, så plugg ledninger og div.

Vi får se.
Jeg mangler noen bolter til ekosmanifolden eller, på flensen så å si. :( De knakk når jeg skulle skru de ut. Må dra og handle ny olje også når jeg er ferdig nå da.

_________________
There's one thing better than having one linebacker in your office, that's having two linebackers in your office!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Monte Carlo
InnleggSkrevet: Tor 08. Mai 2008 23:17 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 22. Feb 2008 13:10
Innlegg: 299
Bosted: Melhus, Sør-Trøndelag
Hei Stian.

Du som bor i trondheim, bør kanskje få noen tips om at det er flere personer i Trondheim som har drevet mye med Monte Carlo opp gjennom tida; Både Asle Nordtømme og Odd Harald Bolgnes har hugd Malibu stasjonsvogner og foretatt karosseribytte på dem til Monte Carlo. mye kompetanse, og sannsynligvis også en stor del deler hos disse fremdeles. vet at Asle driver og selger deler fremdeles. Odd Harald er nok litt mer rolig. Men de har sikkert montert et 20-talls slike biler til sammen, så om det er noe du trenger hjelp til eller vil spøøre om, er begge to veldig trivelige karer, godt forankret i Amcarmiljøet i trondheim. (PS; er du medlem i American car Club Trondheim?ACCT? Har lokale på Ranheim, ved bomstasjonen. Møte første tirsdag i måneden. Ungdommen er gull verd i klubbsammenheng!) Stå på: Blir en skikkelig tøff bil det der!

Mvh
Bård Inge
ACCTmedlem nr 11273

_________________
Samleområdene synes aldri å ta slutt. Stakkars dem som skal rydde når jeg en gang dør...

67 Nova stasjonsvogn
69 Nova 4-dørs
76 Chevrolet Caprice Wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 09. Mai 2008 09:26 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 22. Mai 2007 12:21
Innlegg: 278
Bosted: Trondheim
Hei Bård, nei jeg er ikke medlem i ACCT enda, heller ikke AMCAR. dog min far er meldem hos AMCAR.

Skal få knipset litt bilder så dere får se i dag da! :) Skal få på eksosmanifoldene i dag tenker jeg.

I'll let you know.
------------------------------

Da har jeg fått montert en del av el-nettet. Skal ta turen til biltema straks for å kjøpe
kobberpasta og få skrudd på eksosmanifoldene.

Håper jeg får stilt tenning i dag, men er ikke sikkert

_________________
There's one thing better than having one linebacker in your office, that's having two linebackers in your office!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 10. Mai 2008 12:39 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 22. Mai 2007 12:21
Innlegg: 278
Bosted: Trondheim
Her kommer bildene!
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Dekselet til varme apparat registeret gikk til helvette, så driver å reparerer det.

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Har fått montert på en av to eksosmanifolder nå. Det er så utrolig trangt og helt jævlig å få det til, men det blir vel.

Håper på å få stilt tenning i dag / morgen.

_________________
There's one thing better than having one linebacker in your office, that's having two linebackers in your office!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 12. Mai 2008 15:00 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Sep 2006 15:09
Innlegg: 1086
Bosted: bergen
du har jobba bra nå stian..
ossen gikk det med tenning? har du fått i fordeleren? klart å fått stillt den inn?

starta opp nå?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 12. Mai 2008 21:58 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 22. Mai 2007 12:21
Innlegg: 278
Bosted: Trondheim
Nja skeptisk Kristian.. Fått gjort en del i det siste.

-Fått lappet opp og satt i varmeapparat dekseldriten.. Fått satt i ny varmeapparatregister.
-Koblet opp ell-nett.
-Satt på vakumslanger
-Koblet på gasser og skrudd til med moment
-Koblet til radiator og alle de rørene som skal dit.

I dag har jeg ENDELIG skjønt hvor den jævla bananbraketten skulle
:) Bilder kommer.

_________________
There's one thing better than having one linebacker in your office, that's having two linebackers in your office!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 13. Mai 2008 23:53 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 22. Mai 2007 12:21
Innlegg: 278
Bosted: Trondheim
I dag har jeg kommet litt lengre med bilen gitt. :)
Har fått montert eksosmanifoldene med rett moment og fått på pakningsfaenskapet der. Utenom 2 bolter der momentarma mi ikke kom til, så dro til de boltene etter jeg hadde kjent litt på hvor godt de satt med skralla på de momentstrammede boltene.

Har fått montert så å si alle AC / Servo brakettene og slikt.

Nå er det ikke mye igjen gitt!

Er værtfall fornøyd etter en lang økt i dag.

_________________
There's one thing better than having one linebacker in your office, that's having two linebackers in your office!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 14. Mai 2008 20:00 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 22. Mai 2007 12:21
Innlegg: 278
Bosted: Trondheim
Da er alt av braketter og AC, servo og slikt koblet opp og reimer strammet til!
Alt er så å si ferdig nå utenom å stille tenningen og noe småtteri.
:)

_________________
There's one thing better than having one linebacker in your office, that's having two linebackers in your office!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 141 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 15 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support