Nå har jeg endelig fått senka bilen litt mere i front.
Har sikkert skrevet det før, men jeg repeterer meg sjæl:
Da jeg kjøpte bilen var den dritlav i front. Så lav at det så litt rart ut når den var så høy i ræva.
Da var det 3" Belltech dropspindler og kappa fjærer. Subba nedi overalt, kunne ikke ha fullt rattutslag uten at felga tok i bærearmene, hadde bare et par mm klaring mellom undersida av bærearm og felg og det var med 5mm spacere i tillegg. Alt detta kunne vært løst om jeg hadde bytta til smalere felger foran eller gått opp i dimensjon, men jeg ville beholde 15" Rallywheelsa.
Da jeg måtte inn på teknisk kontroll hos BT bytta jeg til originale fjærer og beholdt 3"spindla.
Bilen ble 10-12cm høyere i front. Det var digg å ha bilen sånn, så det ble til at jeg lot være å senke igjen, selvom det så litt døvt ut.
For å få den lavere uten alt subbemaset har jeg bytta til CCP 2.5" dropspindler og kappa en runde av fjærene.
Nå er bærearmene høyere opp og bilen lavere. Ikke noe subbing noe sted. Den er litt høyere nå enn hva den var da jeg kjøpte den og mye lavere enn hva den har vært de siste åra. Ble meget fornøyd med høyden.
Nyvaska forstilling, nye spindler og nedre bærekuler på plass. De gamle bærekulene gikk til hælvete da jeg demonterte de gamle spindla.

Selvom bilen er lavere er det bedre klaring fra bærearmen og ned til bakken.

Er ikke kjempegod plass mellom bærearm og felg, men nok til at det ikke subber.

Perfekt høyde.

Så høy var den.

I går kveld var jeg og Mads en tur i Ås og bytta den uoriginale sofaen min mot en brun originalsofa fra en 73mod.

Monterte den i stad, ble knallfett, men mobilen nekta å ta bilder