Seff. Må jo ha mvh Håper han jævelen gikk forbi og så lappen senere på dagen. Jævla folk asså. Hvem er det som går og peller av stickersene på bilene til folk? Detta er faktisk andre gang noen har pelt av stickers på bilen min mens den har stått parkert på gata.
I går var jeg i Larvik og kjøpte nytt panser til børsa. Et som ikke er knekt på midten.
Har også vaska bilen så den er klar til Tyrigrava. Håper på godvær så ikke all vaskinga under ikke var forgjeves. Ble ganske blank og fin.
Er fortsatt work in progress. Har vært veldig lite mekking etter at bilen kom på veien igjen, men har noen planer for vinteren.
Panseret jeg kjøpte var ikke så bra som jeg trodde. Var en del rust og sparkelmekk. Original panseret er dårlig der det andre er bra. Meget mulig vi lager et bra panser av to dårlige,med hjemmelaga cowlscoop
Jaja. Da er man i gang igjen. Er en merkelig ulyd i faenskapet. Pelle dritten i fra hverandre og se hva finner ut av. Skal veksle inn Flaxlodda mine i morgen og satse på å vinne en million. Da blir det LS motor i rusthaugen
Har også fått meg kasse i planet. Praktisk å ha når jeg og fruen er å handler fx. Kjipt å ha alle matvarene slengende rundt i planet. Den var altfor blank og bling, så jeg pelte av lokket, hengsler og håndtaket og rullemalte den med svart Benga. Nå synes den i hvertfall ikke så godt.
Hvor fikk du denne fra, og hvordan har du festet den? Skulle gjerne hatt meg en slik kasse selv.
Kjøpte den på Jula. Borra høl i planet og kassa. Satte gjengepopnagler i planet og skrudde den fast. De har en tilsvarende kasse på Biltema også, men den er mye smalere. Ganske praktisk, men låsen er ræva.
Jaujau. Nå har det skjedd litt igjen.
Jeg hadde en merkelig ulyd som kom ved 2500rpm og varte turtallet ut. Etter mye om og men viste det seg at lyden kom i fra motoren. Pelte den ut og tok av innsug og bunnpanne. Fant ingenting galt. Alt hang på greip. Bortsett fra støtstenga som subba i guideplatene. Men det var ikke der lyden kom i fra uansett. Øyvind Mostad kom på besøk og tok en titt. Han inspiserte headersa og headerpakningene og kunne konstatere at den vært ørsmå eksoslekkasjer mellom toppene og headersa fordi jeg hadde feil pakninger og feil headers i forhold til toppene mine. Toppene har små firkanta høl og pakningene og headersa har store ovale høl. Løsninga blir å antiporte headersa og bytte til pakninger med riktige høl. Gidder ikke å kjøpe nye headers for da må eksosanlegget sveises om. Enklere å tilpasse headersa. Hadde aldri trodd at eksoslekkasje kan lage sånn lyd. Hørtes ut som noe som går fort rundt og tar borti noe eller to metallplater som blafrer i sterk vind. Motoren måtte uansett ut for å bytte bunnpannepakning pga lekkasje.
Her ser dere hvor lekkasjen har vært og at pakningene ikke er riktige:
Her hører dere lyden. Høres ut som det kommer fra converter/flexplate, men lyden var det med kassa og converteren jeg lånte av Camarogeddon og helt uten kasse og converter. rokkern lå under børsa og filma mens jeg gassa på litt:
Nå når motoren er ute igjen får den seg et nytt strøk med lakk i tillegg til at jeg årner litt andre småting.
Kjøpte meg nytt dynamofeste og da trenger jeg ikke den stygge biten som stikker ut foran på innsuget:
Sånn ble det. Kappa av og slipt til. Fikk seg også en runde med malingsfjerner og høytrykkspyler. Klar for et nytt strøk med lakk:
Ferdig lakkert innsug, reimhjul, svingningsdemper og vannpumpe. Ligger og koser seg sammen med motordelene til Mads H:
Kappa også av den saken på toppen og den tingen som stikker ut på sida av registerdekslet. Alt mulig dritt som ikke er i bruk eller er stygt blir gjort noe med. Glemte å ta bilde da jeg var ferdig:
Her er bunnpanna montert igjen med ny pakning og forsterkningsplater under skruene. Brukte sprengskiver og Würth RTV pakningsguffe. Hadde egentlig tenkt å følge rådet til Bead Lock og bruke Würth rutelim rapid, men akkurat det rutelimet hadde dem visst ikke lenger. De hadde et annet et, men det var ikke tilsvarende rutelim rapid. Så da kjøpte jeg Würth RTV i stedet. Burde bli tett nå. Har slipt og vaska, retta opp kanten på bunnpanna, brukt platene under skruene og stramma akkurat passe hardt. I tillegg har motoren stått oppned i en uke, mens guffa tørker:
Har også fått tak i originale GM pakninger til tappeskruene til både motoren og kassa. Hadde sånn på kassa og den holdt tett. Mye bedre enn både kobberpakninger og plastikkpakninger:
Den gamle braketten til gasswiren og TV kabelen var så stygg og slærkete, så jeg har begynt å lage en ny. Early prototype Salvesen Specialties throttle and TV cable bracket:
I dag fikk jeg slipt ned motoren, slipt vekk litt støpeskjegg, maskert og grunna. Nå skal det få tørke noen dager, før den får noen strøk med orange:
Har også prøvd meg på litt høyglanspolering av toppdekslea og waternecken. Det tok laaaang tid, men det ble jævlig bra:
De var ikke så verst fra før, men det var mye småriper også var de blitt ganske matte:
Waternecken var chrome, men det flassa av, så lakka jeg den svart, hadde tenkte å lakke den orange, men endte opp med å polere den. Sånn så den ut før polering:
Var på Sarpsborg Motor og fikk brukt opp litt penger. -TCI Breakaway converter med 2500rpm stall. -Herda støtstenger. -Moroso wire looms. -Mr.Gasket headerpakninger. -Innsugpakninger. -Oljefilter. -Timingtape. -Øvre radiatorslange. -Kjølevæske. -Girkasseolje. -Headerlakk. -GM converterdeksel. -og en ny stuss til varmeapparatslangen:
Kommer flere updates så fort det skjer ting. For en gangs skyld føler jeg at jeg ligger godt an til å bli klar til våren
Den jævla lyden har plaga livet av meg. Var en periode jeg bare håpte at noe skulle rase, så jeg fant ut hva som var galt. Men nå har Øyvind Mostad inspisert motoren og det eneste han fant som var galt er headers og eksospakningene. Jeg hadde aldri trodd at en eksoslekkasje kan lage en sånn lyd.
Virker som om jo mere tlc børsa får, jo mere bråk lager den. Men det er vel sånn biler liker å oppføre seg....
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet