AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 14:55

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 115  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 15. Apr 2012 00:24 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 01. Aug 2010 10:09
Innlegg: 90
Pappa Wolf skrev:
nei, det er ikke noe feil med bildet!
Låven er så skeiv! hadde håpet på at den la sig ned i vinter, men akk nei, den står fortsatt.
vet ikke hvorfor, men min husvert har ikke bestemt sig for låvens skjebne endda!



ooii... Ser jo ikke ut til att det skal mye til før den raser.. :roll:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 15. Apr 2012 06:41 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 17. Mar 2012 20:01
Innlegg: 273
En liten dytt... :wink:

_________________
1988 s10 Blazer (død)
1988 s10 Blazer
1991 s10 Blazer (tilsalgs)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 15. Apr 2012 15:18 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 14. Jan 2008 21:06
Innlegg: 1513
Bosted: Midland (Tr.heim)
[quote="Pappa Wolf
Deretter bar det rett ind, og hente boka, måtte sikre mig, at jeg gjorde alt korrekt.

Bilde
[/quote]

Slik jeg ser det, har du ikke gjort dette korrekt: Ølen skal da åpnes før boka? :lol: :lol:

Har forøvring slutta å bli sjokkert over at den låven fortsatt står.

Ville kalt den "Jonas" jeg: Står for snarlig fall, men vil ikke innrømme det selv.

Ellers er jeg som vanlig imponert over ståpåviljen til Wolfy her. =D>

_________________
69 Chevy Camaro X11, LS1 6-speed (project Stealth)

69 Chevy Camaro X44, LT1 (ex)
68 Plymouth Valiant, 383 Magnum(ex)
74 Ford Maverick, 302 (ex)
88 Chevy Astro (ex)

Non
Athletic
Sport
Created
Around
Rednecks


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 15. Apr 2012 16:19 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
pilzen var en "etter jobb" premie, som jeg ga mig selv. og den ble ikke åpnet før jeg kunne sette mig ned, å slappe av! hehe
men måtte ha den (og de andre 5) med i verkstedet, for at være sikker på, at konen ikke stjal dem! (eneste typen pilz hun drikker!!)

Hva angår låven, har jeg vurdert å foreslå min husvert å lage den om til opplagringsplass, er så mange her som har campingvogner og båter som kunne trenge en plass på vinteren! Men det krever at den blir revet, og bygget i mere moderne materialer, gjerne med litt sprengning av grunnfjell, så man kan få den rett! hehe
men med tanke på at et slikt lager kommer til å koste en lille million å bygge, er det ikke sikkert at han er intressert i det.
selvom det kunne innbringe en god slump penger i vintersesongen!

Idag fortsatte jeg på girkassen, monterte alle de innvendige lammeler og stålplater, bremsebåndet kom på plass, og oljepumpen ble sjekket og montert igen. tok en masse bilder og styrete å stelte med deler å bilde opstilling.

kameraet har ikke registeret et eneste av de bilder jeg har tatt i dag.. det kommer ikke til å ta flere heller, da jeg fikk et mindre raserianfall på det!
så nå er jeg uten kamera igen, og denne gang lar det sig ikke reparere, det er helt sikkert (Øks og sinne er ikke noen god blanding!!)

Så dere må vente til neste girkasse, før jeg kan lage en skikkelig gjennomgang.

Hva jeg tar for en slik overhaling er jeg ikke sikker på, det tar normalt to-tre dager, hvis jeg har et komplett masterkitt og tid. kvaliteten avhenger av masterkittet, og hvor mishandlet kassen er fra før av.
I den jeg overhaler nu, måtte et par bøssninger byttes og noen hadde forsøkt å burne i revers, så flere tenner på revershuset var borte. Hvilket betød, at jeg måtte bruke stumper fra lageret mitt, det er stumper som for mig er billige, da jeg tar de fra andre defekte kasser. Men for andre kan være dyre, hvis de må bestilles fra usa, (ikke sikkert jeg har på lager!!)
jeg har heller ikke muligheten for at gi garanti på slike overhalinger. Det har jeg simpelthen ikke råd til!

Men har man en kasse, masterkitt og bor i nærheten, er det bare å stikke innom, så kan jeg lære dig det jeg kan! og garanteret det er billigere end å få mig til å gjøre jobben!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 15. Apr 2012 20:25 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 20. Feb 2011 01:11
Innlegg: 18
Veldig bra. Liker innleggene dine. Og pilz med z, gjør at suset fra korken når den åpnes føles gjennom pc-en.
Stå på!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 20. Apr 2012 18:50 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Å være uten kamera er irriterende , men i dag egentlig heldigt, ellers vil dere ha fått blod på skjermen!
jo da, jeg fikk fingeren i klemme inne i girkassen, og har klippet godt inn i tommelfingeren, flaxx at jeg hadde en negl, som stoppet saksen.
Er ikke så slemt som det høres ut, men jeg ble litt overrasket, opdaget nemlig ikke at jeg fikk fingeren klippet! hehe
mutteren på selve skiftermekanismen inne i girkassen er en 11/16 og nesten umulig å komme til! spenner man ikke den ordentlig, vil skifteren løsne, og man kan få store problemer når man skal sette i P. N. og R, D er ikke noe problem, men å ramme de andre gir kan by på en del problemer.
Det er så liten plass å skru på derinne, at man må inn feil vei! vippe hele skiftermekanismen feil vei, og holde den på plass med en skrutrekker!
jeg brukte ikke en skrutrekker, men fingrene, og da fastnøklen glapp, var den min tommel, som sat i saksa! hehe
Opdaget det ikke, da den kanten er djevelsk skarp, og jeg merket ingenting.

Men jeg opdaget etterhvert en underlig kulør på girkasseoljen!!

Etter det kom det til å svi litt, men jeg tenkte ikke over det, før jeg skulle klø mig på nesen, og tverte blod ut over brillene! da bar det ret inn og vaske fingre, og sjekke skaden! og det er utroligt at et så lite sår kan bløte så mye!
sitter på kanten av neglen og er vel en 3-4mm!

Men ellers er det gået glimrende i dag, ventilhuset er blitt vasket, checkballs er på plass, alt er boltet ned til moment, har renset og poleret endestykket, og montert ny pakning.
kompissen kom forbi med blazeren sin, og vi ledte etter vin nummeret på ramma, for det ku de ikke finne på risløkka!
jeg brukte vel 20 minutter i alt, så var det funnet, satt under føresetet godt gjemt under tektyl og smuds!
ellers er det gått i girkasser, og kommer vel til det i morgen også!!

Men nå er det dømt avslapning, med en kald pilz. god helg

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 20. Apr 2012 19:38 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 17. Mar 2012 20:01
Innlegg: 273
Hørtes ikke noe godt, du får ta det med ro resten av kvelden.... :twisted:

_________________
1988 s10 Blazer (død)
1988 s10 Blazer
1991 s10 Blazer (tilsalgs)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 14. Mai 2012 10:37 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 29. Mar 2011 10:12
Innlegg: 141
Bosted: vestfold
åssen går det med opppussingsprosjektet? blitt lei rust? he he


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 14. Mai 2012 18:13 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
jetslide skrev:
åssen går det med opppussingsprosjektet? blitt lei rust? he he


Hehehe, nei har ikke blitt lei endda, men har endelig fått mig jobb, for en kort bemerkning.
men mye er gjort, når været blir litt bedre, og jeg slipper vinden.
fikk hentet gass på tools for et par dager siden, med innbygget manometer i flasken, tok mindre en 15 sec, å koble, og trykket passet perfekt!
sveiset kofferten på buicken, da jeg hadde sjangsen! hehe
men driver nå og jobber på Elart AS, frem til den 25 maj. fabrikken stenger og flytter produksjonen til sverige! (Kunne ha sagt noe politisk motivert her, men det ville bli totalt OT!)
etter den 25 får vi se om det blir mere jobbing på mig!
håper det blir overskud nok, økonomisk, til at jeg kan kjøpe mig et nytt kamera!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 15. Mai 2012 23:11 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Jan 2007 01:43
Innlegg: 471
Bosted: Vestvågøy
Får vurdere å dra i gang et spleiselag for å kjøpe nytt kamera til wolfen... :)

Like skuffa hver gang jeg logger meg på, og ingenting nytt fra dine prosjekter :mrgreen:

siden mine prosjekter er på vent av forskjellige grunner, er det godt å få litt inspirasjon fra noen med ståpåvilje og friskt mot prosjekt etter prosjekt :!:

_________________
79 Ford LTD
86 Thunderbird
93 Econoline
96 Jeep cherokee
68 vw boble US importutgave
72 MB 240D
01 Mondeo V6


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 16. Mai 2012 12:10 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 29. Mar 2011 10:12
Innlegg: 141
Bosted: vestfold
du får opprette en spleisekonto wolf, he he


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tor 17. Mai 2012 14:29 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Fikk mig endelig et kort vikariat, og garantert, at første lønn går til et ny kamera!
Bliver nok nødt til å kjøpe et som tåler, at jeg glemmer hvor jeg har lagt det!
men det er ikke skjet alverden her, har gått mye i Ford og Pontiac, (Rust på forden, og porter topper på pontiac'en)
og delesanking på rodden.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tor 17. Mai 2012 19:11 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 01. Mai 2012 22:18
Innlegg: 122
Bosted: Marnardal
Pappa Wolf skrev:
Noen herinne som er utdannet elektiker??


Ja her, her, skal en tur til Vik i Ringerike i pinsen. Det er det er vel ikke langt unna?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 20. Mai 2012 09:25 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
chevy_1959 skrev:
Pappa Wolf skrev:
Noen herinne som er utdannet elektiker??


Ja her, her, skal en tur til Vik i Ringerike i pinsen. Det er det er vel ikke langt unna?


Er bare å svinge innom, har kaffe jeg! hehehe.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 20. Mai 2012 09:43 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 01. Mai 2012 22:18
Innlegg: 122
Bosted: Marnardal
Pappa Wolf skrev:
chevy_1959 skrev:
Pappa Wolf skrev:
Noen herinne som er utdannet elektiker??


Ja her, her, skal en tur til Vik i Ringerike i pinsen. Det er det er vel ikke langt unna?


Er bare å svinge innom, har kaffe jeg! hehehe.

Kald cola funker bedre :D er ikke voksen nok til å drikke kaffe enda. Men hva er det du vil ha gjort og hva trenger du av utstyr?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 115  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 18 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support