AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 14:55

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 115  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 20. Mar 2012 20:17 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 17. Mar 2012 20:01
Innlegg: 273
Devilstower skrev:
Pappa Wolf skrev:
næh, men jeg har trefaset strøm ut til garasjen, det er bare ikke koblet!
og min store kompressor krever trefaset!!


Er vel ikke store jobben å få til det... Du klarer sikkert dette selv, bare å spørre...


Vel kanskje jeg kjenner noen som kan hjelpe deg... :wink:

_________________
1988 s10 Blazer (død)
1988 s10 Blazer
1991 s10 Blazer (tilsalgs)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 25. Mar 2012 20:52 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Herligt med nesten sommer hernede, og fremgangen har været så som så.
min fine trykk tank sandblåser er ubrukelig med den lille kompressoeren, så den er satt til salg.
har en bekjent ikke langt herfra som sandblåser til en fornuftig pris, så det blir sikkert det jeg gjør i stedet for.
ellers har det gått i små forsøk på å fjerne rusten i kofferten, og tilpasse ny plate. noe så går ganske langsomt, da jeg vil ha det til å bli pent.
og for ikke å gå lei, timer med kapp hammer og dolly, bruker jeg å koncentrere mig om 3 deler av prosjektet.
-nesen på rodden.
-skjermene.
-rustfjerning.
I dag, var jeg lei rusten i kofferten, så jeg gikk i gang med nesen.
naturligvis uten kameraet, så da må det bli bilder i morgen i stedet.
men med litt overtalelse, fik jeg bunndelen av nesestykket av, (en eller annen har sveiset det fast også!)
et par store bulk ble rettet, og jeg gikk i gang med at teste om mit blåsekabinett, kunne klare smådelene!
tok litt tid, da kompressoren jobber hardt for at følge med, men etter å ha skruet ned trykket gik det bra!
så jeg brukte to en halv time på å sandblåse et stykke stål på 25,x 35 cm!
men det ble da penere end det var, hehe Tror jeg kommer til å handle mig en gang stripall!
skal se ossen det kommer til å se ut på forlykterne, da det er djeveslk mye rust på de.
blir et helt kapittel for sig selv, og få dem til å bli pene igen!

I morgen bærer det til byen å hente stål, blir 1.25 mm plate i bunnen på den bilen!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 25. Mar 2012 21:03 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 17. Mar 2012 20:01
Innlegg: 273
Pappa Wolf skrev:

I morgen bærer det til byen å hente stål, blir 1.25 mm plate i bunnen på den bilen!


Hvor handler du stålet ditt?

_________________
1988 s10 Blazer (død)
1988 s10 Blazer
1991 s10 Blazer (tilsalgs)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 25. Mar 2012 21:05 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
hos min lokale VVS leverandør, eller på biltema, for den sags skyld, alt avhengigt av hva jeg trenger!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 25. Mar 2012 23:03 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 17. Mar 2012 20:01
Innlegg: 273
Pappa Wolf skrev:
hos min lokale VVS leverandør, eller på biltema, for den sags skyld, alt avhengigt av hva jeg trenger!


Bare lurte siden vi grenser til samme by... :)

_________________
1988 s10 Blazer (død)
1988 s10 Blazer
1991 s10 Blazer (tilsalgs)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 26. Mar 2012 08:40 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
det er bare å svinge innom, hvis du er i nabolaget. har nesten altid kaffe på trakteren! hehehe
VVS mannen, har ofte overskudsstål, til en fornuftig pris.
Jeg skal på tur, til Helgelandsmoen, og høre med litt folk der, blandt annet om bilruter, og stål!
Jeg leter altid etter billigere stål!!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 26. Mar 2012 21:27 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Nesen på bilen fik litt kjærlighet i dag. 6 timer med stålbørsten, og store doser med hammer og dolly.
gammel lakk, måtte vike, så jeg kunne komme til bulk og være sikker på, at jeg ikke forsøkte å rette på sparkel.

bunndelen har blitt sandblåst, utvendigt, måtte bytte blåsemedie, midt i prossesen, og bytter sikkert dyser på kabinettet i morgen.
Slikt går det, når man ikke følger med! hehe

Bilde
Bilde

blåse den ren på baksiden i morgen!

Bilde

Dette er den andre delen av bunnstykket på nesen. Den trenger også sandblåsing, hehehe

Bilde
Bilde

Hele nesestykket skal sandblåses, men jeg syns det er greit å vite hva jeg har å jobbe med, inden jeg får delene tilbake.
så al lakken ble fjernet, og gamle skruer, elektriske koblingstykker, og andre unødvendigheter, ble fjernet!!

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Alt i alt, er jeg imponert over hvor godt den har klaret sig, de siste 75 år, og er veldig lite imponert over han som besluttet sig for, at den enkleste metoden, var å sveise den sammen, i stedet for å reparere den ordentligt.
Jeg er fult klar over at det var den gengse metoden, sist da denne ble repareret, men likevel!!!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 11. Apr 2012 21:37 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Her går det langsomt fremover, ikke så mye sveising endda, men mye rustfjerning, og forebyggende arbeide.
Springer litt frem og tilbake, på grunn av været, er det tørt og gjerne sol, er det kofferten på masteren som får gjennomgå.
Når været slår om, og det blir kjøligere, bærer det rett i garasjen, og fikling med girkassen. Er ikke kommet lengere med den, end total demontering, fjerning av støpekanter og rengjøring, satt i fire timer sist, og slipte på støpekantene på huset!
Hadde egentlig lovet Kenneth at han skulle få "frankenstein" i bilen sin, men siden han byttet bilmerke, har jeg tatt den tilbake igen!
For de som ikke vet, er "Frankenstein" en 305cid som er kastet sammen av diverse deler fra forskjellige motore, jeg har hatt liggende! OG DEN PASSER IKKE I EN FORD! hehe
Motoren bliver demonteret igen, og kommer til å bli utsatt for en opgradering, eller noe som ligner!
Kambytte, porting av toppene, og en masse annet fnadder, som jeg kan finne på! (Nei, den bliver ikke bygget for HK, eller stabilitet, men fordi jeg vil ha det gøy! hehehe.
Venter stadig på sommer og bedre vær, men det kommer vel, regner med at sommeren bliver intressant, om ikke slitsom. Har trods alt lovet barna, at de skal få deres biler på veien, innen vår.....! hmm det er for sent, nyt mål, innen påsk.....! pokkers. Hmm, innen jul!? kanskje!!

I mellomtiden, komme det noen deler til salg fra rodden, deler jeg ikke kommer til å bruke, da de motarbeider bilens fremtid! hehehe

hvis noen trenger en komplett bakaksel med torquetube, sig fra, eller instrumentene! (vet at jeg gjerne ville ha brukt de, men blir djevelsk mye jobb, og kommer til å koste en del, å konvertere til 12 volt, og annen utveksling på girkassen. Bedre å selge til noe som, bygger org..)

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tor 12. Apr 2012 08:47 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 08. Jan 2011 01:34
Innlegg: 192
Bosted: Sortland
.. fasen med rustfjerning er jo egentlig litt trivelig etterhvert som man får flere og flere deler som blir klar.
Jeg ble egentlig litt overrasket over hvor rimelig det er få sandblåst ting når jeg fikk gjort det på en del deler på offroad-prosjektet mitt (nissan patrol).
Hele rammen på bilen kom f.eks på 2.000,- synes jeg å huske... og du verden den så fint ut etterpå.. som ny :mrgreen:

_________________
-68 Camaro RS i grei bruksstand.
-04 Tahoe LT
-07 BMW 525dat


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 13. Apr 2012 19:36 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Ghosterix skrev:
.. fasen med rustfjerning er jo egentlig litt trivelig etterhvert som man får flere og flere deler som blir klar.
Jeg ble egentlig litt overrasket over hvor rimelig det er få sandblåst ting når jeg fikk gjort det på en del deler på offroad-prosjektet mitt (nissan patrol).
Hele rammen på bilen kom f.eks på 2.000,- synes jeg å huske... og du verden den så fint ut etterpå.. som ny :mrgreen:


Jeg har ikke snakket med min sandblåser om priser endda, men tenker at det kommer til å bli billigere end å stå med sandpapir, og garanteret mindre slitsomt.
Det verste er de deler som jeg ikke tror kan reddes!
Som disse!

Bilde
Bilde
Bilde

Frontlyktene er en av de få ting, jeg vurderer å lage i glassfiber, hvis jeg ikke kan finne originale som er hele!

Ellers er det gået i girkasse de siste par dagene, rengjøring og pussing av huset. Og i dag begyndte så utbyttingen av lameller og plater!
Skal se om ikke jeg kan huske å få med mesteparten av det jeg har gjort i dag.

Byttet pakninger på denne i første omgang, smurte den godt med DXIII innen den kom på plass i bunnen av kassen, et søkerblad, var verktøyet for ikke å skrelle kantene av!

Bilde
Bilde

Besluttet mig for å gi converterdekslet en omgang pussing, og vurderte å polere det blank. Men i betraktning av det ikke er noen showbil, så ble det bare mattet ned, og fikk en gang rød lakk.

Bilde

Deretter bar det rett ind, og hente boka, måtte sikre mig, at jeg gjorde alt korrekt.

Bilde

Sjekket at alt var i masterkittet.

Bilde

En gammel kakeboks, var perfekt til lamellerne, og lokket også!!

Bilde
Bilde

Bytte lameller!

Bilde

Et lykkelig forvirvar på benken, hadde glemt hvor det meste hørte til i kassen, så greit å ha boken! hehe

Bilde

En av årsakene til at kassen ikke hadde det helt bra, var at en av forseglingene var dårlig, skal ikke mere end dette til for at trykket daler i kassen!

Bilde

Ser dere den lille gummifliken? den er nok!!

Bilde

En annen ting kan være låserullene, er de knekket, går den enten ikke fremover eller bakover! disse er retningsbestemte, og veldig simple å ødelegge! skal de vaskes, bruk gjerne delevasker, men finn dig en billig kjøkken stålsil, og ta med, vask så hele enheten oppe i silen. skulle du ved et uhell få presset en av rullene/fjedrene ut, ligger den i silen, klar til å komme inn på plass igen!

Bilde

Rens alt godt, og se på gruvene, der skal holderen til rullene passe i.

Bilde
Bilde

Å få ytterringen ned over, er ikke værre end å forsigtigt presse den ned, litt på skrå, og deretter flytte hvert enkel rulle inn, med fingrene, mens man vrider litegranne på ringen. Den retter sig etterhvert.

Bilde

Vær sikker på at den kommer på rette veien, og det er enkelt, bare se på slitasjemerkene!

Bilde
Bilde

Her er den på plass.

Bilde

Neste hus. bytte simringer og få inn på plass!

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Igen, bruk søkerblad, for at undgå å strippe kanten på forseglingen! Og smør godt med olje (DXIII)

Bilde

Her har jeg akkurat fått den over kanten, og er klar til å sette fjedrene på plass.

Bilde

To skruetvinger kan brukes til mye!!

Bilde

Nye lameller inn på plass!!

Bilde
Bilde

Her er den utgående aksel kommet på plass, inne i kassen og alt har gått nesten etter boka, litt flere lameller og stål er på plass!

Bilde

Hvis noen har spørgsmål, er det bare å spørre, så skal jeg svare så godt jeg kan!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 13. Apr 2012 21:26 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 19. Feb 2010 18:52
Innlegg: 318
Bosted: eidsvoll
mitt spørsmål er.. hva tar du for en sånn jobb.? hva koster delene.. å hvor kjøper du dem*?

_________________
bedre seint enn aldri...

78 chevrolet camaro
66 chevrolet sportvan delux


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 13. Apr 2012 21:53 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 20. Feb 2011 01:11
Innlegg: 18
Jeg har bare ett spørsmål; hvor får du energien fra.
Jeg er ikke bare litt imponert. NASA har bruk for deg!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 13. Apr 2012 22:12 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 29. Des 2010 16:11
Innlegg: 243
Bosted: Hønefoss
Veldig bra bilder og beskrivelse Wolf. Imponerende. Du burde jo ta på deg automatoverhaling mot betaling, synes nå jeg. Dette kan du!

_________________
1979 Oldsmobile Cutlass Cruiser med 350 Oldsmobile motor.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Lør 14. Apr 2012 18:33 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 01. Aug 2010 10:09
Innlegg: 90
Bra arbeid du gjør... Men du,,,,Er det noe feil med det ene bilde der låven din er i bakgrunnen, eller er den såååå skeiv???(-:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Lør 14. Apr 2012 20:05 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
nei, det er ikke noe feil med bildet!
Låven er så skeiv! hadde håpet på at den la sig ned i vinter, men akk nei, den står fortsatt.
vet ikke hvorfor, men min husvert har ikke bestemt sig for låvens skjebne endda!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 115  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 19 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support