Lenge siden siste update nå. Har skjedd en del.
Bilen er så og si klar for motoren. Toppene er ferdig reparert/modda og det meste som trengs av deler er kjøpt inn.
Nå skal motoren lakkeres og monteres. Blir orange motor med orange innsug og polerte toppdeksler.
Ferdige topper, tilpassa girdler, tilpassa toppdeksler, nye studs, nye rullevipper og guideplates. Var så og si ingenting som var bolt on.
Alt måtte tilpasses pga jeg har senterbolt topper. Arbeidet er utført av Øyvind Mostad.

Bossene til studsa har blitt frest ned 8mm for å få plass til guideplates og studs med 6kant.

Var på Sarpsborg Motor i går og handla det meste jeg trenger for å motoren og bilen klar.
Filter til girkassa, olje til bakakselen og kassa, bunnpanne til kassa, bolter til innsuget, motorlakk, kjølevæske, breathers, vanntempgiver, oljetrykkgiver, an fittings til oljekjøleren, bensinslange til gasseren, poly motorfester, pakningskit, nippler +++

Bensinslange og måler montert på gasseren.

Nye toppdeksla med nye breathers.

Blir Biltema målere i bilen. De er billige og ser kjedelige og fine ut. I tillegg er de elekstriske, ikke mekaniske.
Er litt kål med oljetrykkgiveren, men det kommer til å løse seg.

Bremserør er ferdig lagt opp og bremsene er lufta. Var kun en liten lekkasje ve linelocken, men det var bare å stramme den litt ekstra, så ble den tett. Bremserør og nippler var svindyrt og var et hælvete å legge opp. Det har faktisk vært det mest knotete med hele prosjektet. Er både 1/4" og 3/16" rør. Har måtte kappe til og borre opp nippler for å få ting til å passe.
Er kobbernikkelrør overalt bortsett fra røret som går i fra fordelingsblokka til bakbremsene. Der er det 1/4" stålrør.

Fangeren foran hadde en diger flenge som er blitt sveisa igjen.
Fangeren bak er montert. Fangeren foran blir montert når motoren er i. Da slipper jeg at motorkrana kræsjer i fangeren.
Fangerene er slipt ned og malt på baksida. Brakettene er også slipt ned og malt. Alt av skruer, muttere og skiver er bytta ut.

Begynner å bli ferdig i motorrommet også.
Brakettene til motorfestene er montert.

Torpedoveggen er lakkert på nytt.

Batterikassa er slipt ned, malt og montert.

Hydroboosten er malt på nytt.

Rydda opp i rotehjørnet. Ser fortsatt jævlig ut, men hvis det skulle blitt bedre måtte alt blitt lagt opp på nytt.

Ledningene klamra under bilen. Stor forskjell på kaross og ramme.

Caspar donerte en oljekjøler til meg. Laga festebraketter og montert. Slangene er ikke lagt opp enda, har bare prøve montert AN koblingene på bildet.

Har tredd på varmeskydd på bensinslangen. Headersa ligger veldig nært akkurat der.

Nå er det bare å jobbe på spreng for å få bilen kjøreklar.