Nitro66 skrev:
grogei skrev:
En kjempe fordel med å ha resturert bilen min oss Adam, er at han har så mange Mustang kunder, så han har faktisk solgt masse av mine gamle deler som jeg har skiftet ut. fiktisk har han solgt deler for bort i mot 6000kr hadde vel egentlid aldri drømt om at jeg skulle få se noe til de pengene, men han sender altid mail først og spørr om han kan få selge dem.
Miljøpolitikk i praksis: gjenbruk.
Hvem får pengene for delene da? Du, eller han? Eller deler dere?

Utrolig men sant så får jeg dem. (trekkes av på siste regnestykket som han får når jeg henter bilen)
Om han tar noe for å selge dem, det vet jeg ikke, og tenker egentlig ikke på det. jeg ser på brukte deler som skrot, spesielt forstilling,brems, interiør brytera og andre deler som man får kjøpe nytt i USA til en slikk og ingen ting.
Men jeg skjønner godt at han får solgt brukte deler. med tanke på at bare 1 bremsetrommel faktisk er priset i USA til ca 2 dagslønner i polen. så skal dem jo ha dem shippet hjem og betale MVA på dem.
og egentlig var det en god del nye understels dela på min bil. noen hadde jo faktisk startet en resturering og gjensto jo bare å lakke. og som alle har sett så var det jo nesten inga rust

vi har vel et likes eksempel her inne på en
67 camaro.
Men med at han tar kontakt og lurer på om jeg vil selge deler som jeg egentlig har sakt at han bare kan kaste. føler jeg at jeg igjen har møtt en fyr som iværtfall ikke vil lure meg.
Om dem har gjort en bra jobb? Ja det vil jeg nok ikke få vite før om 1-2 år når jeg ser om det kommer fram noe rust eller om motor gir fungerer. det eneste jeg vet 100% sikkert er at dem og hannes sammarbeidspartnere har gjort sinnsykt mye jobb. (godt dokumentert med bilder) til en pris som ingen firma i Stavanger ikke en gang ville lakket bilen for.
Men jeg vi igjen presisere at jobben ville jeg aldri hadd penger til, vist jeg hadde polsk lønn. bare på det året jeg har styrt med dette prosjektet, har ting i polen blitt mye dyrere, men lønningene har ikke gått opp.
Og når dem får Euro, ja da går nok prisene opp 10-20%. så jeg må forte meg å få parret konebilen. før Adam setter opp prisene.