AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 10:48

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 57 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Ons 30. Mar 2011 08:05 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 31. Jan 2007 15:56
Innlegg: 286
Bosted: Trondheim
Takk Skippy

Angående interiørdeler så har jeg selv bare bestilt nytt gulvteppe og dashbord, i sort. Kommer til å beholde resten i hvitt. Av de sidene jeg har funnet er det bare Montemania som selger alle innvendige paneler, nye eller brukt:

http://www.montemania.com/genuinegmpart ... terior.htm

Ellers har du disse, som har nedre dørpaneler (og alt annet til resten av bilen):

http://www.opgi.com
http://www.dixiemontecarlo.com/Product/ ... ?d=114&p=1

Du må lage en prosjektråd om bilen din.

Wolf: Fargen er Chrysler GTS Viper blue, også nevnt tidligere ;)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 30. Mar 2011 14:59 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 29. Mar 2011 15:11
Innlegg: 2
takk for tipset =) skal se etter kvert når eg får tid å penger til det =) holder på å bygger ny motor til den akkuratt nå, så må bli ferdige med den før eg begynner på andre ting med bilen =)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 22. Mai 2011 23:48 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 31. Jan 2007 15:56
Innlegg: 286
Bosted: Trondheim
Skjedd en del siden sist:

-Fikk deler fra Summit til påska, med båt via Jetcarrier
-Bytta forringer og opphengskuler i bærebuer
-Renska og mala bærebruene grovt
-Nye fjærer og dempere
-Nye bremseskiver

Kommer til å renske opp kaliperne når jeg bytter bremseslanger, som blir senere i sommer.

Bilder sier mer enn tusen ord:


Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
Var nøye med å dokumentere shimesene her.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
Ble et opphold i mekkinga for å få tak i dette verktøyet

Bilde

Bilde

Bilde


Bilde
Hadde problemer med å få stabstaget til å passe inn i endlinkforringene. Er akkurat som den er for tiltet på enden der slik
at gummien blir skjev. Ble ingen forandring da jeg fikk bilen på bakken uten at noe var strammet til. Er det noe triks inn i bildet her?

Bilde
Pakket hjullager

Bilde
Brukte hanske til dette hehe

Bilde

Bilde

Bilde
Corvette-rallys på alle hjula for første gangen! Her blir det 275/60 etterhvert.

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 02. Aug 2011 08:27 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 31. Jan 2007 15:56
Innlegg: 286
Bosted: Trondheim
Lenge siden jeg har oppdatert her, men har gjort mye i mellomtiden.


Lakket kaliperne
Bilde

Vasket og satt inn setebelter
Bilde

Bilde

Frem med interiørpanel og en vask for å se om det ble hvitere.
Bilde

Det ble de ikke, så da gjorde jeg et forsøk på å lakkere dem med vinylspray. Kan ikke
si at farga sitter spesielt bra på nei
Bilde

Så vasket jeg bort mesteparten av støvet inni bilen og satte inn nytt teppe. Har
isolert ganske hardt i gulvet, så det blir ikke perfekt passform på teppet. Det ser
derimot veldig bra ut når førersetet er satt inn
Bilde

Bilde

Nytt dashbordtrekk
Bilde

Så var det tid for bytte bremseslanger. Da jeg endelig fikk løs niplene (som var et helvete) viste
det seg at jeg hadde fått feil slanger hehe. Så da måtte jeg bytte inn i nye.
Bilde

Bilde

Til slutt ble jeg ferdig, og fikk blødd gjennom ny bremsevæske
Bilde

Her forsøkte jeg meg på å fornye blinklysglassene. Fulgte circa samme oppskrift som i settet 3M har til formålet.
500 tørt, og så følgende steg vått: 800-1000-1200-1500-2000-3000. Til slutt polerte jeg med vanlig Turtle Wax.

Dette er før
Bilde

Og dette er etter. Ikke så lett å se på bildene, men i virkeligheten synes jeg de ble betraktelig skarpere.
Bilde

Frontlykter
Bilde

Og fronten.
Bilde

Ligner på bil igjen her
Bilde

Butyltape bak kromlister og pakningskanaler. Ble litt overkill på førersiden da jeg
ikke skjønte helt hvordan rekkefølgen skulle være
Bilde


Så var det tid for overhaling av bakparten

Bilde

Bilde

Dempere og kontrolarmer ute
Bilde

Inn med nye forringer og en kjapp puss og lakkering
Bilde

Så ble det et helvete med forringene som sitter i ørene på bakakslingen. Den ene fikk jeg hamret inn relativt enkelt.
Men den holdt jeg sikkert på med i 5 timer uten at den ville smette inn. Fikk assistanse og fikk presset dem inn til slutt.
Da hadde jeg kastet bort 2 dager på dette.
Bilde

Så satte vi sammen bakakslingen igjen
Bilde

Kjører svarte baklys, så det ble en enkel sprayboksjobb på disse.
Bilde
Bilde
Bilde

Tromlene fikk en rens i samme slengen
Bilde

Byttet ut den elektriske pumpa med en mekanisk, i utgangspunktet fordi jeg trodde den elektriske var defekt.
Bilde

Det viste seg derimot at det var en kobling som hadde falt ut under panseret, og pumpa funket hehe. Men
jeg foretrekker mekanisk pga lavere støy og strømforbruk
Bilde

Brukte litt tid på å legge nye slanger her og der. Må finne en mer forseggjort løsning etterhvert
Bilde
Bilde

Kickdownboks til automaten
Bilde

Lekkasje her nede
Bilde

Inn med bagasjeromspakning
Bilde

Bilde

Så var det tid for oppstart. Fyrte opp nesten momentant ved hjelp av litt startgass. Ganske bra i
betraktning av at den ikke har vært startet på 2 år.

Ut på testtur
Bilde

Bilde

Synes den ble litt lavere i fronten enn først antatt. Mulig looken blir litt annerledes når jeg får på 275-dekka.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 03. Okt 2011 07:52 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 31. Jan 2007 15:56
Innlegg: 286
Bosted: Trondheim
Kort oppsummert så er jeg 99% ferdig med bilen. Det som gjenstår nå er noen interiørdetaljer, kromliste rundt bakruta, og et skjøtestykke til lista rundt det ene operavinduet. Gikk gjennom EU-kontroll med 0 feil, og jeg har hatt skilter på den i 2 uker nå.

Bilder siden sist:

Headliner, som dessverre har begynt å slippe i kantene. Var nok for dårlig lim.
Bilde
Bilde

Bilde

Nytrukne seter
Bilde

Bilde

275/60 BFG
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Noe uklart kveldsbilde

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 03. Okt 2011 09:55 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 17. Mar 2009 14:40
Innlegg: 487
gratulerer med bra utført arbeid på carloen.ser helt topp ut.har selv hatt en 73 og en 76 carlo.ser din har hel benk med delte seterygger.mine hadde bucketseats og konsoll.setet på førersiden var litt spesiell på 76mod.da,den hadde såkallt svingbart førersete.en liten artig detalj.iallefall lykke til videre med carloen.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 06. Okt 2011 21:50 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 31. Jan 2007 15:56
Innlegg: 286
Bosted: Trondheim
dodge1969 skrev:
gratulerer med bra utført arbeid på carloen.ser helt topp ut.har selv hatt en 73 og en 76 carlo.ser din har hel benk med delte seterygger.mine hadde bucketseats og konsoll.setet på førersiden var litt spesiell på 76mod.da,den hadde såkallt svingbart førersete.en liten artig detalj.iallefall lykke til videre med carloen.


Takk for det!

Vurderte å sette inn buckets, men det er visst litt knot med å konvertere fra benk. Dessuten synes jeg benk er litt tøft og, aldri hatt bil med det før hehe. Fet bakpart på 73 modellene!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 05. Aug 2013 08:45 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 31. Jan 2007 15:56
Innlegg: 286
Bosted: Trondheim
Jau tida går.

Har brukt bilen jevnt på sommerene, men jeg begynte å ble lei av den "rare" Buick løsningen under panseret. Så jeg gikk til innkjøp av en 454 Crate her i vinter, noe som har vært en drøm i lang tid. Så nå er det endelig en Chevrolet tilbake i Chevroleten igjen. I utgangspunktet tenkte jeg å få Buick TH-400'en overhalt og bruke adapterplate, men så kom jeg over en nyoverhalt Chevrolet TH-400 for tilsvarende kostnader. Har også overhalt og modifisert en Quadrajet i vinter som jeg skal bruke på motoren. Blir spennende å se hvordan den funker.

Dette med å konvertere en opprinnelig Chevrolet small block bil, som har vært konvertert til Buick big block, til Chevrolet big block, har ikke akkurat vært noe plankekjøring. Men det har gått sakte fremover, og jeg satser på oppstart ved neste anledning, som blir om 3 uker.

Her er noen bilder fra forgasseroverhalingen i første omgang:

Bilde
Utgangspunktet

Bilde
Ut med oppsugingsrøret til tomgangskretsen

Bilde
Ikke lett å få ut hettene over tomgangsskruene

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
Hurtigtilgang til APT skruen

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 05. Aug 2013 09:43 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Nice, var et par løsninger der, jeg kommer til å huske på senere!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 05. Aug 2013 10:46 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 31. Jan 2007 15:56
Innlegg: 286
Bosted: Trondheim
Takk skal du ha. Fulgte denne boka her slavisk, så det var ikke helt ut av det blå det jeg gjorde hehe. Var vanskelig å finne små nok bor til å dimensjonere
de små messingrørene.

http://cliffshighperformance.com/buy_book_2.html


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 07. Aug 2013 14:01 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 31. Jan 2007 15:56
Innlegg: 286
Bosted: Trondheim
Her er noen bilder fra motorbyttet:

Bilde

Bilde
Motorfestene var tatt av og sveist fast lengre frem på ramma for å få plass til 430'en

Bilde

Bilde
Tok en oppussing under panseret i samme slengen

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
Måtte lage ny plattform til traversen ettersom den originale hadde blitt tilpasset Buick motoren

Bilde
Bøyde nye kjølerør til girkassen da de gamle bare var gummislanger. Ble ikke særlig estetisk på kjølerenden, men det skal da fungere.

Bilde

Bilde

Bilde
Må bruke square bore/spreadbore adapter for å kjøre Quadrajeten. Litt spent på klaringen under panseret, men tror det går akkurat med droppbasefilter.

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 12. Okt 2013 16:45 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 31. Jan 2007 15:56
Innlegg: 286
Bosted: Trondheim
Etter mye om og men ble jeg ferdig med sommerprosjektet.

Liten videosnutt her:

http://www.youtube.com/watch?v=2tEVeKmYIhk


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 57 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support