AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 30. Apr 2026 15:29

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 99 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: '73 El Camino
InnleggSkrevet: Lør 06. Okt 2012 10:43 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

MI87 skrev:
Tilfeldige mennesker smiler til meg når jeg kjører forbi, og jeg tenker 'så koselig!', i alle år har jeg vært den som smiler og er kjempemisunnelig på dem som brumler forbi i drømmebilen sin, nå har jeg jo endelig kjøpt en selv =D>

Det er ikke noe som den følelsen du får når folk stopper opp litt og ser på deg.. Uansett hva de måtte tenke, så sitter man der og gliser med tanken "yepp, den er min, bare min!!"

Grattis med flott skute hvertfall.. Og forresten, felgane passa bilen de! Men det er din bil, så det er du som skal bestemme utseende på den og være fornøyd! Ikke andre ;) hehe

x - 1980 Dodge Mirada!
x - 2003 Chevrolet Tahoe!
o - 2002 Harley Davidson 883R!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 06. Okt 2012 20:33 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Ranchero skrev:
Sier god helg herfra hallingdal å 8) ! Det er meldt bra vær iallefall her i traktene i helga,håper det samme der du bor 8) !
Kos deg med den fine el Camino'n og dynamoen var veldig flott,så blank å fin at den burde vel egentlig stått på hylla i stua vel..hehe 8) ?

Det var opphold her idag da, og jeg kom meg ut på veien, i sånn ca. ti minutter før telefonen ringte og jeg måtte hjem igjen for å tørke oppkast og stelle sykt barn, mommylife! :wink: Jaja, bilen går iallefall, selv om den sliter på tomgang. Den daua akkurat når hele bilen var ute av oppkjørselen og sperra hele veien, det var kjempeartig!
Burde nesten hatt dynamoen på hylla ja, den er en smule malplassert i motorrommet utseendemessig :lol:

El Camino '73

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 06. Okt 2012 20:36 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

The Cowboy skrev:
MI87 skrev:
Tilfeldige mennesker smiler til meg når jeg kjører forbi, og jeg tenker 'så koselig!', i alle år har jeg vært den som smiler og er kjempemisunnelig på dem som brumler forbi i drømmebilen sin, nå har jeg jo endelig kjøpt en selv =D>

Det er ikke noe som den følelsen du får når folk stopper opp litt og ser på deg.. Uansett hva de måtte tenke, så sitter man der og gliser med tanken "yepp, den er min, bare min!!"

Grattis med flott skute hvertfall.. Og forresten, felgane passa bilen de! Men det er din bil, så det er du som skal bestemme utseende på den og være fornøyd! Ikke andre ;) hehe

Ikke sant, god følelse det ;) Står ofte og bare glor på bilen f.eks når jeg er ute for å røyke. Kanskje jeg bare er nyforelska men sånn er det :lol:
Tusen takk! Ja felgene er fine, men jeg tror det blir å kjøpe noe å velge mellom på et senere tidspunkt. Felger står ikke høyest på lista over prioriteringer akkurat nå.

El Camino '73

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 06. Okt 2012 21:21 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Grattis med flott bil 8) .Mulig jeg er inhabil,da jeg bestandig har likt 73-77 Chevelle El Camino.Synes du skulle beholde den som den er jeg..det er jo ikke en ny bil,så hvorfor stresse med ny lakk for å gremmes hver gang det blir en ny ripe eller et rustangrep.

Nei,puss ned flekkene..og lakk med en spraylakk som matcher den brune..det som er fint med spraylakk,er at den får nesten samme finish som en brukt lakk.

Det som er stilig da,er at du kan bruke bilen når du ønsker det..og ikke være avhengig av pent vær og en parkeringsplass langt borte fra andre biler(små bulker fra dører som blir smellt rett inn i siden på din bil) )

Jeg har hatt en 75 El Camino ss for mange år siden,men har nå 76 Chevelle som brukes året runt..israce-banekjøring-daglig bruk etc..

Bilde

Bilde

Bilde

http://www.bangshift.com/

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 06. Okt 2012 22:56 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

åååh likte stuke på den kjerra der 8-)
dritkult bilde det når du har bil på henger

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 07. Okt 2012 14:18 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

blazerteam skrev:
Grattis med flott bil 8) .Mulig jeg er inhabil,da jeg bestandig har likt 73-77 Chevelle El Camino.Synes du skulle beholde den som den er jeg..det er jo ikke en ny bil,så hvorfor stresse med ny lakk for å gremmes hver gang det blir en ny ripe eller et rustangrep.

Nei,puss ned flekkene..og lakk med en spraylakk som matcher den brune..det som er fint med spraylakk,er at den får nesten samme finish som en brukt lakk.

Det som er stilig da,er at du kan bruke bilen når du ønsker det..og ikke være avhengig av pent vær og en parkeringsplass langt borte fra andre biler(små bulker fra dører som blir smellt rett inn i siden på din bil) )

Jeg har hatt en 75 El Camino ss for mange år siden,men har nå 76 Chevelle som brukes året runt..israce-banekjøring-daglig bruk etc..

Vet du at jeg kommer bare på flere og flere argumenter for å la den være som den er. Idag når jeg var ute og kjørte tenkte jeg på det med å vise frem bilen og få folk interessert. Det må jo være enda bedre om jeg kan tørre å la venner og bekjente, eventuelt andre interesserte, få prøvekjøre uten at jeg er redd for lakken :lol: Det må jo være enda bedre 'reklame' enn at folk kun får se på bilen. Har allerede fristet naboen og latt han prøvekjøre, nå vil han også ha amerikaner :wink:
Stilige bilder =D> Men ett av dem kommer ikke opp, skulle likt å sett hva det var?

El Camino '73

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 07. Okt 2012 14:27 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Legger ut noen stemningsbilder fra idag. Fant ut at jeg skulle ha fårikål idag så da var det en selvfølge å fyre opp El Caminoen og kjøre den halvtimen til nærmeste søndagsåpne butikk. Og så ble det visst en og en halv time ekstra cruising nedover mot Eigersund.
Vintersko og vinterjakke, varmeapparat, røyk og musikk. Koselig :)

Vedlegg:
20121007_111306 modified.jpg
20121007_111306 modified.jpg [ 67.99 KiB | Vist 5313 ganger ]
20121007_115132 modified.jpg
20121007_115132 modified.jpg [ 50.79 KiB | Vist 5313 ganger ]
20121007_114604 modified.jpg
20121007_114604 modified.jpg [ 171.38 KiB | Vist 5313 ganger ]

El Camino '73
Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 07. Okt 2012 21:25 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Tøff bil, og kult stuk. Var å såg på denne selv før den ble annonsert, Grei pris, men ville ha et rullende prosjekt, "bruks bil" og da denne måtte sandblåses skikkelig under og lakkeres skikkelig ble det en annen El Camino. En 75 modell. mye som må gjøres med denne også, mye slarv fra tidligere eigere. Sliter nå med lekkasje fra kassen. Den har en sprekke i huset ved kjølerørene. Ender nok opp med ny kasse. Har rydda litt i motorrommet, fjerna div smog ting, tatt service, montert kn filter, div justeringer, skifta dørpakninger og montert veteran skilt. Dette er gjort etter bildet er tatt. holder på nå å skal få lakkert div interiør deler. Bilen er orginalt brun denne også, med brunt interiør, bare det har vært lakka div interiør deler med sprayboks som flasser. Skal bli svart og pent;) Skal få orden på kassen nå, og så blir det nye dørtrekk (øvre del) og setetrekk til våren.

Vedlegg:
el camino.jpg
el camino.jpg [ 114.5 KiB | Vist 5269 ganger ]

x1974 Plymouth Satellite Sebring
x1966 Lincoln Continental
Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 07. Okt 2012 22:22 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

MI87 skrev:
[)

Stilige bilder =D> Men ett av dem kommer ikke opp, skulle likt å sett hva det var?[/quote]

Kommer her :wink:
Bilde

Bilde

Å en utbredt oppfatning blandt vanlige nordmenn og entusiaster,er at bilene må være dønn strøkne utvendig og innvendig for å kunne brukes..er de dønn strøkne,blir de jo ikke brukt!!..det ser vi jo vær dag her i landet :lol: .

Nei,la dem som vil ha garasjebiler holde på med det..det finnes andre alternativ,å artigste som finnes er jo å bruke bilen..

http://www.bangshift.com/

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 07. Okt 2012 23:46 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

lite enig der...mange tenker slik,jeg bruker min camaro så snart jeg får anledning til det..om det regner spiller det ikke så stor rolle...og jeg vil si min er ganske så strøken.....97% i allfall

Vedlegg:
2012-07-17 19.18.13.jpg
2012-07-17 19.18.13.jpg [ 162.72 KiB | Vist 5240 ganger ]

Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 08. Okt 2012 13:29 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Åh nå fikk jeg lyst på en el camino jeg også etter å ha lest alle de inleggene :roll: \:D/ tøff bil du har fått deg i allefall,gjør det du føler for bilen,om den skal være strøken eller i bruks stand er noe du selv bestemmer.

61' Ford Fairlane 500
78' Chevrolet malibu classic
73' Pontiac Firebird formula 455
old chevy's never die

Mr.malibu

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 08. Okt 2012 14:05 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Bullitt skrev:
Tøff bil, og kult stuk. Var å såg på denne selv før den ble annonsert, Grei pris, men ville ha et rullende prosjekt, "bruks bil" og da denne måtte sandblåses skikkelig under og lakkeres skikkelig ble det en annen El Camino. En 75 modell. mye som må gjøres med denne også, mye slarv fra tidligere eigere. Sliter nå med lekkasje fra kassen. Den har en sprekke i huset ved kjølerørene. Ender nok opp med ny kasse. Har rydda litt i motorrommet, fjerna div smog ting, tatt service, montert kn filter, div justeringer, skifta dørpakninger og montert veteran skilt. Dette er gjort etter bildet er tatt. holder på nå å skal få lakkert div interiør deler. Bilen er orginalt brun denne også, med brunt interiør, bare det har vært lakka div interiør deler med sprayboks som flasser. Skal bli svart og pent;) Skal få orden på kassen nå, og så blir det nye dørtrekk (øvre del) og setetrekk til våren.

Gleder meg til å få rydda litt opp i bilen jeg også, blant annet ledninger. Hvor handler du delene? Synes enkelte ting er vanskelig å finne på nett. Jeg må ha nytt speedometer også, nåla er jo knekt av men ser ikke ut som stubben som står igjen beveger seg heller. Finner liksom ikke noe speedo til bilen på nett.
Pen bil du har, kunne ikke vært mer enig i valg av merke og type altså! :wink:
blazerteam skrev:

Å en utbredt oppfatning blandt vanlige nordmenn og entusiaster,er at bilene må være dønn strøkne utvendig og innvendig for å kunne brukes..er de dønn strøkne,blir de jo ikke brukt!!..det ser vi jo vær dag her i landet :lol: .

Nei,la dem som vil ha garasjebiler holde på med det..det finnes andre alternativ,å artigste som finnes er jo å bruke bilen..

Ligger nok noe i det ja, ikke for alle nei men ser for meg at det blir sånn i mange tilfeller.
Herlig å se en godt brukt bil, syns det er sjarmis jeg da med gamle biler som faktisk ser gamle og velbrukte ut også.

Mustang R-916 skrev:
lite enig der...mange tenker slik,jeg bruker min camaro så snart jeg får anledning til det..om det regner spiller det ikke så stor rolle...og jeg vil si min er ganske så strøken.....97% i allfall

Men noen må jo være unntaket... :lol: Camaro var alltid en av drømmebilene mine. Flott bil du har!

sunnanamcar skrev:
Åh nå fikk jeg lyst på en el camino jeg også etter å ha lest alle de inleggene :roll: \:D/ tøff bil du har fått deg i allefall,gjør det du føler for bilen,om den skal være strøken eller i bruks stand er noe du selv bestemmer.

Do it... do it! :wink:
Takk skal du ha! Jeg tenker litt sånn akkurat nå, at den kan være i bruks stand nå, men senere kan den alltids bli i (litt)strøken bruks stand! Er jo ikke for sent om noen år liksom!

El Camino '73

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 08. Okt 2012 18:34 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Ah denne tråden er et herlig avbrekk på et skikkelig gubbeforum :D

Når det kommer til deler: jeg kjører 79 Oldsmobile selv. Det er ikke mye å finne av det på dette forumet etter erfaring. Utenom det generelle med bil. Så jeg dro til internett-statene og fant to forum for min type bil: "merkeforumet" Classicoldsmobile.com og "serieforumet" gbodyforum.com. Ved hyppig bruk av disse er enda ikke én eneste ting eller del jeg ikke har funnet.

Delene er vanligvis helt greit priset blandt folka der. En kar sendte meg originale dynamofester FØR jeg hadde betalt - og det var min første etterlysing på forumet. Men portoen til Norge hever prisen en god del. Jeg får alltid folka som sender meg ting til å skrive prisen på innholdet på pakka til $30, slik at det kommer inn i Norge moms og toll-fritt. Og nei, dette har jeg ikke dårlig samvittighet for. Ærlig talt.

Det iste jeg kjøpte var et nytt instrumentpanel. Kjempeflott, og virker som gull.

Jeg kunne null bil for to år siden. Fått god hjelp av Pappa Wolf på det generelle biltekniske, og funnet ut alt jeg trengte om MIN bil på disse forumene. Men jeg liker å lese. Servicemanualen til bilen din er også din bibel, forresten.

Fin deg ditt forum. Det er garantert der ute, og noen her bruker det sikkert allerede :)

T.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 08. Okt 2012 18:41 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Handla di spesifikke El Camino delene hos original parts group. La på en ti dollars ekstra på frakta, så kom delene ganske kjapt. Motor deler og slitedeler handla jeg fra aarnes. Grisebillig! Det som er greit med chevrolet. Billige deler. Hadde ikke nytta å sitte å plukke hver enkel del fra ebay feks og fått et hav av fraktkostnader. Slikt er best å handle fra norge med mindre du har en one of a kind bil. Jeg har sett noe instrument greier for salg på ebay, men ingen som ville sende til norge. Er selv på utkikk etter bumperfillers foran og bak, ligger noen biter på ebay, men har ikke fått handla ennå. Må nok vente litt til, siden jeg må ha ny girkasse. Fargen er tøff nok den, men langt fra strøken. Ser på sparklinga på høyre bakskjrm at den har nok fått bank en gang i tida. Det som er fint med bilen din er at du har et bra utgangspunkt, som er helt ærlig å ikke full av sparkel. Begynner å komme noen bobler her og der på min, men jeg kommer ikke til å hellakkere den. Ihvertfall ikke før om mange år. Som det diskuteres her så skal jeg tørre å bruke den. Tenker selvfølgelig også hva som kunne vært kule farger på bilen, sølv metallic med gun metal gray striper på panseret. Tror det kunne bli fint, kanskje litt kjedelig? Er noe med disse high impact fargene også, slik som den er idag Har alltid hatt lyst på Centerline Auto Drag felget, og det var det på min. Pene også.

x1974 Plymouth Satellite Sebring
x1966 Lincoln Continental

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 09. Okt 2012 09:53 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Insubordination skrev:
Ah denne tråden er et herlig avbrekk på et skikkelig gubbeforum :D

Når det kommer til deler: jeg kjører 79 Oldsmobile selv. Det er ikke mye å finne av det på dette forumet etter erfaring. Utenom det generelle med bil. Så jeg dro til internett-statene og fant to forum for min type bil: "merkeforumet" Classicoldsmobile.com og "serieforumet" gbodyforum.com. Ved hyppig bruk av disse er enda ikke én eneste ting eller del jeg ikke har funnet.

Delene er vanligvis helt greit priset blandt folka der. En kar sendte meg originale dynamofester FØR jeg hadde betalt - og det var min første etterlysing på forumet. Men portoen til Norge hever prisen en god del. Jeg får alltid folka som sender meg ting til å skrive prisen på innholdet på pakka til $30, slik at det kommer inn i Norge moms og toll-fritt. Og nei, dette har jeg ikke dårlig samvittighet for. Ærlig talt.

Det iste jeg kjøpte var et nytt instrumentpanel. Kjempeflott, og virker som gull.

Jeg kunne null bil for to år siden. Fått god hjelp av Pappa Wolf på det generelle biltekniske, og funnet ut alt jeg trengte om MIN bil på disse forumene. Men jeg liker å lese. Servicemanualen til bilen din er også din bibel, forresten.

Fin deg ditt forum. Det er garantert der ute, og noen her bruker det sikkert allerede :)

T.

Hehe så bra! =D>
Jeg har faktisk kikka litt rundt på diverse forum, men har ikke registrert meg enda. Uansett sikkert en gullgruve i forhold til deler og kunnskap. Du kan også få dem til å markere den som 'gift'. Jeg har handlet alvorlig mye igjennom eBay (tør ikke si hvor mye) oppigjennom, og det er veldig mange greie selgere også som gjerne setter ned prisen på pakken, eventuelt merker den som gave.
Høres ut som om jeg må registrere meg og få noen bekjente borti statene, iallefall, om ingen selger på selve forumet så kan det jo hende de vet om noen andre der borte som har det man trenger :)

Bullitt skrev:
Handla di spesifikke El Camino delene hos original parts group. La på en ti dollars ekstra på frakta, så kom delene ganske kjapt. Motor deler og slitedeler handla jeg fra aarnes. Grisebillig! Det som er greit med chevrolet. Billige deler. Hadde ikke nytta å sitte å plukke hver enkel del fra ebay feks og fått et hav av fraktkostnader. Slikt er best å handle fra norge med mindre du har en one of a kind bil. Jeg har sett noe instrument greier for salg på ebay, men ingen som ville sende til norge. Er selv på utkikk etter bumperfillers foran og bak, ligger noen biter på ebay, men har ikke fått handla ennå. Må nok vente litt til, siden jeg må ha ny girkasse. Fargen er tøff nok den, men langt fra strøken. Ser på sparklinga på høyre bakskjrm at den har nok fått bank en gang i tida. Det som er fint med bilen din er at du har et bra utgangspunkt, som er helt ærlig å ikke full av sparkel. Begynner å komme noen bobler her og der på min, men jeg kommer ikke til å hellakkere den. Ihvertfall ikke før om mange år. Som det diskuteres her så skal jeg tørre å bruke den. Tenker selvfølgelig også hva som kunne vært kule farger på bilen, sølv metallic med gun metal gray striper på panseret. Tror det kunne bli fint, kanskje litt kjedelig? Er noe med disse high impact fargene også, slik som den er idag Har alltid hatt lyst på Centerline Auto Drag felget, og det var det på min. Pene også.

Merker det er billigere deler ja, han andre her driver med riskokere og jeg ser jo prisforskjellen i deler f.eks mellom amcar og japansk, enorm!!
Har selv sett ting på eBay jeg kunne tenkt meg, men det er gjerne mer privatpersoner og ikke selgere med eBay-butikk, og da sender de så godt som aldri ut av statene..
Er veldig gira på sidepipes, men tror ikke det blir helt enda. Vet liksom ikke hvor jeg skal begynne! Nå som jeg delvis har bestemt meg for å drøye lakkingen så har jeg plutselig en del penger til andre ting. Ting som strengt tatt vil gi meg mer glede enn en strøken lakk :lol: Eneste er jo den rusten her og der jeg må kvitte meg med iallefall, sånn at det ikke gjør mer skade. Det fornuftige i meg sier jo at jeg burde bruke pengene nå på å lakke den. Men så var det jo den fornuftige 'snill pike' delen av meg jeg pakket vekk da jeg mer eller mindre impulskjøpte denne bilen :)
Tja, det tror jeg hadde blitt fint. Det spørs jo hva du synes er kjedelig da. Jeg har jo generelt sansen for grått og gråtoner sammen så jeg blir jo riktig person å spørre :lol: Jeg hadde sikkert ikke valgt å lakke min brun om den ikke hadde vært det fra før, og jeg har jo tenkt på alle slags farger og komboer, men så føles det liksom mest riktig å lakke den i den fargen jeg kjenner den som, hehe. Fantastiske felger også. Hjelp, er så mye man har lyst på der ute.

El Camino '73

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 99 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support