AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 00:34

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 35 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Tjena!
InnleggSkrevet: Man 23. Aug 2010 22:32 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 12. Apr 2008 21:20
Innlegg: 232
Bosted: Hegra
Har fått gjordt en del med Mustangen nå i ferien. Starta i går opp for å sjekke at tenning og bensintilførsel fungerer som det skal.
Har fått på plass instrumentet for lade og bensintrykk nå i dag.
Regner med å få til en prøvetur i slutten av uka. Blir spennende



Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Tjena!
InnleggSkrevet: Søn 14. Nov 2010 21:58 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 12. Apr 2008 21:20
Innlegg: 232
Bosted: Hegra
Mustangen er for lengst stalla, men fikk prøvd litt for å kjenne hvordan den går.
Fungerer bra så langt. merker at den går mye lettere selv før trykket kommer.
Slipper å suge i seg lufta da det blåser rett bra selv på tomgang.

Skal ta en runde på den til våren igjen.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Tjena!
InnleggSkrevet: Søn 14. Nov 2010 22:25 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 12. Apr 2008 21:20
Innlegg: 232
Bosted: Hegra
Starta i sommer her med et nytt prosjekt som sedvanlig utvikla seg litt utover det som i utgangspunktet var tanken.
Kjøpte en 91 k2500 6 bolter
Ettersom jeg ikke giddet å stå i kø siste dagen for å få stemplet C1 i førerkortet så må jeg nok holde meg til B kort biler,som denne da er. 6 seter å goe greier.

Som de fleste andre Ext cab'er i allefall før 95 års modell så hadde denne også rust i hytta.
Tok av planet å fikk sandblåst ramma som ble syregrunnet i samme slengen.
Grunnet så selv og lakkerte til slutt med chassislakk.
Skal undestellsbehandles til slutt.

Så grovere ut i ramma enn den egentlig var. Ikke noe særlig med gravrust. Positivt.

Interessant er at kollegaens 99 K2500 som er av den nyere typen faktisk var dårligere.
Måtte bytte ut en travers for støtdemper innfestning.
Denne har en annen konstruksjon av ramma da traversene er runde rør hvor saltlakan trolig blir liggende å godgjøre seg. Var kjeks mye av røra


Bilde

Bilde

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Tjena!
InnleggSkrevet: Lør 20. Nov 2010 22:32 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 12. Apr 2008 21:20
Innlegg: 232
Bosted: Hegra
Innimellom på sommer'n så er vi en liten gjeng som steller med litt dragracing. BIldet er fra Meca Raceway i fjor vår
Vogna er et Wally Stroupe bygge fra 2002. Maskin er en 738 cid Fulton 3 step Nitrous med en 4 trinns Lenco CS1 bak




Bilde
Shot at 2010-11-20


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Tjena!
InnleggSkrevet: Fre 18. Mar 2011 18:49 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 12. Apr 2008 21:20
Innlegg: 232
Bosted: Hegra
Bilde
Shot at 2011-03-18

Chevellen Skal få seg en ny Clutch så da ble det et bilde av ei lita samling clutcher
Til venstre er den som stod i. Centerforce dual friction. ca 600hp
Tilhøyre er den som skal inn. McLeod RXT Twin Plate ca 1200hp
Midten 3 plater Crower Pro Mod. I allefall 2500hp


Bilde
Shot at 2011-03-18

Vinterbil!!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 35 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 15 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support