AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 14. Nov 2025 10:00

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 262 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 18  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tir 03. Apr 2012 12:14 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Hei.

Takk for tips, dette hadde jeg ikke tenkt på.
molybdæn fett, hvor får jeg tak i dette wolf?

:D

Vær glad at noen kjører skikkelige biler. Det blir bedre tempraturer av slik! =)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 03. Apr 2012 14:53 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

biltema har!

http://biltema.no/no/Bilpleie/Olje-og-S ... oS2-36412/

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 03. Apr 2012 23:01 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Pappa Wolf skrev:

Takk, da skal jeg reise å handle dette, så snart som de ankommer posten.

Har vert borte i vanen idag. Festet den øvre skinnen på skyvedøra, slik at den kan opnes og lukkes normalt. Sjekket også under speilet på passasjer døra, etter at lakken var fjerna, var det veldig tynt igjen med stål rundt der. Så dørene blir dyttet.
Skyvedøra, skal også byttes, men har ikke funnet en enda.

Har også demontert motorkåpa, altså dekselet, eller midtkonsollen om du vill.
Har tatt av gardiner innvendig, slik at det blir mer lys innvendig. Har også fått liv i Alpine cd-spilleren. Og satt på det tilhørende hjulet, på passasjersiden fremme.
Var et lånt et frem til nå, pga det sto flatt når tidl,eler skulle hente bilen.

Så litt på rusten under vinduet, vet ikke om det er korrekt måte å gjøre det på. men vi "kjente" med kraft, uten at vi hørte noen knase lyder. Virker ut som det er grei jobb å få det fint under vinduet. (Men dette vill tiden vise)...

Er også defa alarm i bilen. Uten kontroll. Så denne skal antageligvis røskes ut etterhvert.
Er nok ikke dumt med en opprydning under dashbordet.

Har ikke sett så mye på det, men virker ut som de eneste lysene, som ikke virker er markeringslysene på siden. Godt mulig at dette er pærene. Har som sagt ikke sitt så nøye etter, da alt annet virker. Lys i speedometer, viftekontroll, innvendig, skiltlys alt.

Skal en dag, i neste uke starte den opp, og la den svive å komme bort i arbeidstempratur, for å så sjekke at varmeaparatet er ok. og oljenivået i girkassen.
(Til tross for at den skal byttes, er det altid greit å sjekke. Det kan vell være lite olje som gjør at den ikke vil inn i gir. Men den går jo i revers uten problemer.... Ikke vet jeg...)

Det relleet som hyler, når lyset står på, uten at tenningen er på. Er det en mulighet for å ta ut?, Bare for testing å slikt.

Fikk bestilt noe mer snacks idag og.

Chevy nøkkelring
Chevy anti skli masste
Chevy cd-mappe
Termometer
Bilde

Chevrolet "Wunderbaum"
Bilde

Med andre ord, en ganske bra dag.

Vær glad at noen kjører skikkelige biler. Det blir bedre tempraturer av slik! =)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 03. Apr 2012 23:22 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Du skal se at markeringslysene er nok koblet ut av tidligere eier... Enten bare med å nappe ut pærene, eller ved at jordingspluggen er nappet ut av pæreholderen. Er nemlig ikke "lov" med sidemarkeringslys på biler eldre enn 2007... Forstå det den som kan... Var noe av det første jeg måtte koble til på Ramchargeren når jeg kjøpte den... :D

Det "relèet" som hyler er mest sannsynlig ettermontert, og sitter mest sannsynlig en eller annen plass på rattstammen. (kort vei mellom tenning og lysbryterkretsen) Er bare å lokalisere, så kan du mest sannsynlig lett koble den ifra. Men for min egen del som kjører hele sommeren på park (med "amerikalys", park i blink) så har jeg lurt på om jeg ikke bør montere en slik... Er praktisk så du slipper å glemme lysene på...

Det største problemet med å kjøpe seg amerikansk bil oppdaget jeg var at det var så sinnssykt billige deler og stæsj... Men når du da ender opp med å kjøpe èn og èn del fra ebay så blir det ganske dyrt totalt til slutt likevel... :D Men... Gadgets må man ha! :D

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 03. Apr 2012 23:39 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Hei igjen.

Takk for responsen.
Skal sjekke opp dette med markeringslys.
Men jeg stusser litt på det med 2007.
For f.eks Volvo s40 1998 ble levert med gule markeringslys på sidene.
Trodde det var to ting som gjelder ved bruk av markeringslys.
- Skal ikke lys fremmover
- Skal være oransje

Er ikke sikker på dette, men hadde håpet på å kunne bruke markeringslysa mine. Riktignok oransje, til tross for at det finnes røde på ebay.

Når det gjelder deler, så er jeg totalt hekta på ebay.
Sinsykt mye penger å spare, på demper og alt slags ting.
Og ja, gadgets må til. Det er ekstra glede i hverdagen det.

Skal sjekke opp dette releet, kan vere greit å ha muligheten til å ha på lys, uten den syke lyden.

Men, vet du hvordan det er å ha på tenningen i lang tid på disse bilene. tenker ikke timesvis. Men har hørt at enkelte biler ikke har godt av at tenningen står på mer enn så så lenge... Kjenne du til dette?

;)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 04. Apr 2012 08:14 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Husker ikke helt årstallet, men etter at Volvo kom med sidemarkeringslys ble det plutselig tillatt fra DET årstallet og opp. Men amerikanerne som har hatt det siden -70tallet må fortsatt koble dem ut... Men du kan gjøre som jeg har det, har park i blink og sidemarkeringslys på egen bryter. Så kan jeg slå de av hvis jeg blir stoppet... :)

Eneste problemet jeg kan se med å stå lenge med tenninga på er at du tapper batteriet. Og hvis du har elektronisk bensinpumpe vil jo denne stå og jobbe unødig.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 04. Apr 2012 13:29 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Tenkte jeg skulle sjekke opp dette med markeringslys. Har jo veldig lyst å kunne bruke de lovlig. Evnt med en bryter mellom strømmen til lysa og markeringslysa, slik at de kun virker vis vanlige lys er slått på.

Altså det er ingen problemer med å ha på tenningen.
Var mest for prøving av cd-spiller uten å måtte starte bilen.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 05. Apr 2012 02:13 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Har et par ting jeg lurer på. Min van har kun "ventilasjon" opp mot vinduet, og ned mot føttene.
Er det mye arbeid å bytte til dashbord, med ventilasjon mot fører og? regner med det kreves en annerledes viftekontroll, samt luftkanaler utenom?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 10. Apr 2012 01:15 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Har et par ting jeg lurer på.

På eksosmanifolden ser jeg spor etter noe nippler. eller lignende. Virker ut som noe har vert montert tidl.
Fant dette på nettet. Jeg har ikke dette på min, men har endrestykket på røra.
Noen som kan forklare hva det er for noe?

Bilde

Mangler også denne vakum slangen på min.
Kan den tilfeldigvis ha med "choke" å gjøre?
Bilde

Setter veldig pris på svar.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 13. Apr 2012 02:48 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Det var lite respons her ja ?

Men jeg fikk skiltet, nødblink tingen og blinklys hendelen fra ebay idag...
Skal en tur bort senere idag å dulle litt.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 13. Apr 2012 08:02 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Du vil opdage at folk leser, men ikke mange kommenterer!
vi har blandt annet Pontcheif's tråd "Living the american dream in TX" den har langt flere lesere end kommentatorer! hehe

De nipplene på manifoldene, er til EGR systemet (Exhaust gas resirculation) nesten alle plugger det til.
et lite tips, hvis den går surt, (exosen lukter besk, og surt) sjekk dine vakuumslanger, og sørg for at alle er tette, det gelder også for alle vakuumnipler som er tettet.
Den forgasseren du har sittende på bilen er etter hva jeg kan se en Rochester Quadra jet. (Etter min mening den beste gasseren man kan ha!) Og garanteret den trenger til en rens og et nytt filter! hehe
For å kunne hjelpe dig med choken og EGR systemet, må du ha av motorkassen og luft filtret, og ta en god del bilder fra forskejllige vinkler, så vi kan se hva som er plugget, og hva som ikke er!
Ta også gjerne å skriv ned nummeret på forgasseren, vil hjelpe, hvis den trenger til overhaling, og du trenger deler til den!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 13. Apr 2012 12:50 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Hei!

Hallo, gratulere med prosjekt. lykke til fra meg på andre siden av haugen på Øksnevad.

viewtopic.php?f=3&t=2996
http://www.cardomain.com/ride/2233875

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 14. Apr 2012 03:27 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Olav skrev:
Hei!

Hallo, gratulere med prosjekt. lykke til fra meg på andre siden av haugen på Øksnevad.

Takk for det.

Bilen står i en garasje i sandnes per dags dato, men skal flyttes til kvernaland, når den nye kassen er montert.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 14. Apr 2012 03:29 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Pappa Wolf skrev:
Du vil opdage at folk leser, men ikke mange kommenterer!
vi har blandt annet Pontcheif's tråd "Living the american dream in TX" den har langt flere lesere end kommentatorer! hehe

De nipplene på manifoldene, er til EGR systemet (Exhaust gas resirculation) nesten alle plugger det til.
et lite tips, hvis den går surt, (exosen lukter besk, og surt) sjekk dine vakuumslanger, og sørg for at alle er tette, det gelder også for alle vakuumnipler som er tettet.
Den forgasseren du har sittende på bilen er etter hva jeg kan se en Rochester Quadra jet. (Etter min mening den beste gasseren man kan ha!) Og garanteret den trenger til en rens og et nytt filter! hehe
For å kunne hjelpe dig med choken og EGR systemet, må du ha av motorkassen og luft filtret, og ta en god del bilder fra forskejllige vinkler, så vi kan se hva som er plugget, og hva som ikke er!
Ta også gjerne å skriv ned nummeret på forgasseren, vil hjelpe, hvis den trenger til overhaling, og du trenger deler til den!
2

Hei Wolf. takker for tips.
Bildene viser en tilsvarende motor. Pga frem til nylig har jeg hatt lite tilgang til kamera. men det kom en galaxy s2 telefon i dag, så da blir det lettere å ta bilder. Skal få tatt noen bilder av maskineriet i min...

:)

Idag fikk bilen varme seg opp til arb,temp.
Ingen problemer, og godt varmeaparat.
Monterte også hazzard tingen.
fant også ut at pærene i side lysa er bare tatt ut. altså det blir innkjøp av nye parklys pærer.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 15. Apr 2012 14:43 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Var i bilen i går kveld en tur.
Monterte lyspærer i markeringslysa på sidene. Vanlig parklyspærer 5w.
Alle funka, utenom bak på passersjersiden. Her må jeg feste jordinskabelskoen først. Og pusse litt for å få god jording. Men Var litt kult å se de.

Men skulle gjerne hatt tak i et par pene ekstra blinklys:

Bilde
Litt kult at de blinkler om hverande . Men disse er dårlige i formen.

Noen tips? Tror disse er limt på, med et hull i midten til ledningen.

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 262 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 18  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support