|
ahhhh, herligt å kunne sette sig ret inn i bilen, å ikke skli rundt på et digert 1980 sete, med slitasje, å ubehagelige merker etter andres rumper. tok nogen timer, å er fortsat ikke helt ferdig, men de kan brukes til videre. mangler stadig å justere ned passasjersetet, det står litegranne for høyt. har osse funnet frem gulvskifter å sentrallås.
å innen puristerne å annet godtfolk, begynner å fortælle mig at biler som disse skal være originale, å ikke blande reservedele fra andre bilmerker, å da slet ikke euroskrammel.
denne her bliver bygget til mig. for mig. av mig, å jeg bruker hvad jeg har.
de originale fremstolene var digre, tunge å ikke helt behagelige å sitte i, på lange ture. de nye kommer fra en opel omega, å er med eektrisk hæv, å varme. gratis, var de osse! hehe
setefesterne tok jeg fra en gammel malibu, å kappede, tilpassede , testede å tilpassede litegranne til, på første forsøk, sat jeg helt oppe i taket, var ikke plass til min lue!
tok å kappede 3 cm extra av festerne, det gav en del, men manglede litegranne, så opdagede jeg at jeg hadde glemt å kjøre setet ned, med den elektriske motoren! det gav ytterligere et par cm. så nå passer høyden perfekt til mig.
og som lovet, litt bilder!
| Vedlegg: |
Filkommentar: alle som skruer bil, burde ta ut seterne i blant, å få rengjort skikkeligt under de

setebytte 001.JPG [ 252.92 KiB | Vist 3350 ganger ]
|
Filkommentar: passasjersetet som blev monteret i går!

setebytte 002.JPG [ 234.44 KiB | Vist 3350 ganger ]
|
Filkommentar: De gamle seterne bliver til kosestoler til sommeren

setebytte 003.JPG [ 241.24 KiB | Vist 3350 ganger ]
|
Filkommentar: Festerne innen deformering! hahaha

setebytte 004.JPG [ 253.47 KiB | Vist 3350 ganger ]
|
Filkommentar: de to vigtigste verktøyerne! målebånd å vinkelmåler!

setebytte 005.JPG [ 254.48 KiB | Vist 3350 ganger ]
|
_________________ 1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse. Bursdagsgaven fra min kone.
|