AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 05:09

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 61 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: 1969 pontiac firebird
InnleggSkrevet: Tir 28. Feb 2012 19:59 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 30. Sep 2008 18:55
Innlegg: 166
Bosted: selje sogn og fj
fant ein rustflekk over venstre bakhjul i profil ved siden av koffert, ser ut som der er lagt i ny plate ein gang i tiden som går rett ned fra der eg har slipt ned og ned til midt av siden, når eg ser på innsiden i bagasjerom så er det akkurat som den er skjøt med overlapp, det eg da lurte på anbefaling på kva ein skal gjør med dette , er ikke rust videre nedover, noen tips? børe eg slipe helt inn hele veien ned ?


Vedlegg:
IMG_1399.JPG
IMG_1399.JPG [ 80.29 KiB | Vist 4745 ganger ]
IMG_1400.JPG
IMG_1400.JPG [ 75.71 KiB | Vist 4745 ganger ]
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1969 pontiac firebird
InnleggSkrevet: Ons 29. Feb 2012 09:53 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 30. Sep 2008 18:55
Innlegg: 166
Bosted: selje sogn og fj
noen erfaringer med komplette ombyggingsett til skivebremser fremme? evt noen som har eit trans am panser og vinge dem vill selge? har gått over mye av bilen etter hevert som ein demonterer , og ser at grunnarbeid på tak og sjermer forran og pasasjer dør er veldig fint, er det noe som tilsier at dette bør slipest på stålet , er ganske tykt lag flere plasser på bilen som på høyre baksjerm , fikk ein bulk der når bilen sto på lager og der datt av 1-2cm med sparker og mange lag lakk,der har vert ein sklade som dem hadde rettet med sparkel, eg har nå fjernet det meste av sparkel og rettet den noenlunde ut igjen . ingen som bor i nerheten som har god peiling på grunnarbeid og slikt som kan gi noen tips ? bor i selje sogn og fjordane , alle tips og erfaringer blir motatt med stor takknemelighet:)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1969 pontiac firebird
InnleggSkrevet: Ons 29. Feb 2012 11:48 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 14. Jan 2008 21:06
Innlegg: 1513
Bosted: Midland (Tr.heim)
Ang bremser så har vel Firebird samme som Camaro(?)

Rickscamaros.com har ombyggningssett, enten du har manuelle eller servo.

Utifra bilde der vi ser litt av bakruta, ser det ut som noen har sparklet over skjøten mellom midtstykket som går mellom ruta og bakluka også. Kan være at de har skjult noe rust her å, da disse kan ruste der, pga at vann siger ned fra under vinduslista. Bare ett tips. :)

_________________
69 Chevy Camaro X11, LS1 6-speed (project Stealth)

69 Chevy Camaro X44, LT1 (ex)
68 Plymouth Valiant, 383 Magnum(ex)
74 Ford Maverick, 302 (ex)
88 Chevy Astro (ex)

Non
Athletic
Sport
Created
Around
Rednecks


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1969 pontiac firebird
InnleggSkrevet: Ons 29. Feb 2012 13:03 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 30. Sep 2008 18:55
Innlegg: 166
Bosted: selje sogn og fj
kommer til og slipe helt ned alle vindu og sjøter, tror det er samme bremser på camaro,men er ikke sikker, var i grunn tenkt og slipe helt på stålet men vet ikke om det er nødvendig på tak ,fremsjermer som er byttet for ikke for lenge siden ser det ut, og pasasjer dør, holder på og ta ut vindu nå og ser foreløbig ikke for galt ut.:) vil ha bort alt av rust som eg finner:)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1969 pontiac firebird
InnleggSkrevet: Ons 29. Feb 2012 19:09 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Søn 01. Nov 2009 07:56
Innlegg: 260
eg tror eg hadde skiftet den skjermen. det blir ALDRI godt og rusta vil bare komme igjen


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1969 pontiac firebird
InnleggSkrevet: Ons 29. Feb 2012 21:40 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 30. Sep 2008 18:55
Innlegg: 166
Bosted: selje sogn og fj
får se korleis resten ser ut, der er overlapp fra den nye sjermen til den gamle det ein ser på bilde ,ser det på innsiden og eg kjenner sjøten nedover , skal pusse bort hele veien ned og se korsen resten ser ut


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1969 pontiac firebird
InnleggSkrevet: Tir 06. Mar 2012 00:58 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 28. Feb 2012 01:58
Innlegg: 10
Noke framgang gunnar?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1969 pontiac firebird
InnleggSkrevet: Tir 06. Mar 2012 01:13 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 30. Sep 2008 18:55
Innlegg: 166
Bosted: selje sogn og fj
nja ikke siden sist du var med i garasjen, blir vel og få gjort litt mere i morgen;)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1969 pontiac firebird
InnleggSkrevet: Tir 06. Mar 2012 01:18 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 28. Feb 2012 01:58
Innlegg: 10
hm, kom arbeidslyst og treng deg på for her skal du motstand få ;)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1969 pontiac firebird
InnleggSkrevet: Tir 06. Mar 2012 01:52 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 30. Sep 2008 18:55
Innlegg: 166
Bosted: selje sogn og fj
står ikke på arbeidlyst men tid hehe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1969 pontiac firebird
InnleggSkrevet: Tir 06. Mar 2012 15:18 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 28. Feb 2012 01:58
Innlegg: 10
gunnar328 skrev:
står ikke på arbeidlyst men tid hehe


Sant nok hehe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1969 pontiac firebird
InnleggSkrevet: Ons 07. Mar 2012 21:59 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 30. Sep 2008 18:55
Innlegg: 166
Bosted: selje sogn og fj
har i dag gjort litt mere med bilen, har tatt ut frontruten, og under der var der plastet rundtom, etter fjerning av plast så fikk ein eit lite tilbakeslag når eg så kor mye som må sveises, hmm blir litt oppgitt av at bilen liksom skulle vert resturert i usa, ikke rette måten det er blit gjort på spør ein meg, men men må vel bare få bestilt litt deler from the states:)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1969 pontiac firebird
InnleggSkrevet: Ons 07. Mar 2012 22:19 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 30. Sep 2008 18:55
Innlegg: 166
Bosted: selje sogn og fj
si gjerne i fra folkens om det er noen som har platedeler til desse her i norge :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1969 pontiac firebird
InnleggSkrevet: Tor 15. Mar 2012 17:26 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 28. Feb 2012 01:58
Innlegg: 10
Noke framgang gunnar?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1969 pontiac firebird
InnleggSkrevet: Tor 15. Mar 2012 20:49 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 30. Sep 2008 18:55
Innlegg: 166
Bosted: selje sogn og fj
joda har da fått tatt d meste innvendig og begynt slipe ned dørken og div utvendig, går sent men går i hvertfall fremover, skal på biltema og få tak i noe mere verktøy i morgen, lakksprøyte ,liten vinkelhyler til luft og div utrettings og formings hjelpemiddler:)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 61 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 15 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support