AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 22. Aug 2026 18:10

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 49  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Søn 30. Sep 2012 00:01 
Avlogget
Rookie
Rookie

Hei

Jeg har maken bil til deg, men bare med litt mindre motor (260 V8). Går som en snegle, men kjempebehagelig å kjøre. Morsomt å se hva du har gjort med din :) Jeg må nok sveise litt rust på dørene mine etterhvert også. De begynner å gå i oppløsning i underkanten, ellers er den ganske bra.

Bilde Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 01. Okt 2012 20:04 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

kult, hvor holder du til ca? er intressert i å se bilder av din også...har du prosjekttråd her på forumet også?
ja dørene var verst på denne bilen her..ellers noe småfiks i astolpene gjenstår og litt rundt rutene

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 04. Okt 2012 19:55 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Da er den helvetes brekkdriten stramma til enda mer.. nå er pedalen så hard at man må ta bra i for at det skal stramme... fått mer bremsekraft ut på venstre trommel nå...men alikevell klarer eg med makt å vri hjulet litt... men nå bør den vertfall låse på høyre trommel, siden bilen så vidt seig fremmover med den orginale stramminga som var før i litt nedoverbakke.

brukte 5 muttrer+ en stoppskive som shims,beste hittil.... ellers fått pussa vekk overflaterust på bremserøra og grunna....ellers venter man på framfelgene enda som ikkje har dukket opp enda, sikkert venta 1 mnd nå...eneste beskjed av amrikanske bildeler at dei er sendt.. men får ikkje svar lengre på email om dei har evt ett sporings nummer om det er posten som driver å tuller ting til...hmm kjedligt...blir litt forvirra...har ikkje hatt problem å bestillt ting der fra før..

Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 06. Okt 2012 17:57 
Avlogget
Rookie
Rookie

Jeg er i Stavanger. Har begynt en prosjekttråd her i forumet, men har ikke oppdatert på lenge. Burde fylle ut litt mer en dag jeg har tid. Dagene går litt i ett, så får ikke så mye tid til å være her.

Har ikke gjort noe særlig med bilen min heller, så har ikke like mye som deg å fortelle...

Måtte ha på en ekstra mutter for å få justert håndbrekket mitt også da, for det funket ikke på høyre side i det hele tatt. Virker nå, så glad det var alt som måtte til.

Bilde Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 06. Okt 2012 22:54 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

okei! kult, fant tråden din, såg strøken ut egentlig :) vilken bakaksling står det på bilen? har du også 5x4,75" boltsirkel?

aha så du har hatt samme problem ja..synst det er litt merkelig lagt til den brekkfunksjonen.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 07. Okt 2012 22:16 
Avlogget
Rookie
Rookie

Fint du fant tråden :) Har postet en link til bilder på Flikr hvis du vil se noen fler.
Bilen ser fin ut på et par meters avstand og er i god stand, men er ikke strøken når man ser nøye etter.

Hmmm, vet faktisk ikke hvilken bakaksel jeg har og har aldri målt boltsirkelen. Skal gjøre det før jeg setter bort bilen for vinteren (denne uken en gang), for jeg har planer om å prøve å få kjøpt et ekstra sett med hjul til den (har bare et sett med sommerdekk), sånn at den kan brukes om vinteren i nødstilfeller.

Håper du får hjulene dine snart. Høres ut som om de har blitt sittende fast et sted :( Kjedelig at du må vente på de før du kan ha den til kontroll.

Bilde Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 07. Okt 2012 22:26 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Hei, ut i fra bildene ser eg at du har en 10bolt 7,5" aksling med de små ørene nederst:) har en slik liggendes som ekstra aksling, den har 5x5" boltmønster..
akslingen eg har på nå er litt kraftigere med diffbrems...men har litt mindre trommler .

ja det er kjedligt, har ikkje fått pakker så treigt fra dei før..lurer på ka som skjer egentlig.... men men får bare vente litt til...men det rare er at eg ikkje får svar fra mail...har ikkje prøvd å ringt da men.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 08. Okt 2012 22:33 
Avlogget
Rookie
Rookie

Aha, takk for identifisering! Kan ikke så mye om sånt enda, jeg lærer underveis ;) Kjekt at du har diffbrems da. Litt morsommere tenker jeg. Hva skal du bruke bilen til når den er godkjent? Beklager hvis du har allerede nevnt det tidligere...litt for lat til å lese gjennom hele tråden igjen akkurat nå.

Prøv å ring de da kanskje ? Hadde ikke klart å gå og lure så lenge jeg

Bilde Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 08. Okt 2012 23:13 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Tja, er jo veldig liten motor da så får vell ikkje brukt diffbremsen så forferdlig mye akkurat hehe, bilen blir nok brukt til krusing for det meste slik som den er nÅ.
ny girkasse skal eg ha etter hvert også..bestiller en ferdigbygd oldskasse som skal tåle 400hk også fra summit siden min ikkje er heilt på topp innvendig,,men forløblig fungerer fint. men blir nok å ta karosseriet og slikt først,,få den litt finere utvendig og med anna fargeoppsett.

Sist endret av OldisEinart den Fre 06. Mar 2015 12:30, endret 1 gang

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 09. Okt 2012 01:30 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

På bildet ditt av bremsene på venstre siden ser det ut som primær og sekundær båndene er byttet om.
Hvis du må ha må så mange muttrer for å få håndbrems er det noe hakkande gale ute ved hjulene. Fikk du staget som går inn på håndbremsarmen på rett plass? Det som har blå pil på bildet ditt. Noe må være feil ihvertfall.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 09. Okt 2012 11:56 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

ja står liksom andre veien på høgre trommel, wiren kommer inn på baksiden av trommel/aksel og venstre trommel så kommer wiren inn på framsiden av aksel, merkelig opplegg, så har på en måte 2stk venstre side trommler virker det sånn, skal ta å skjekke kordan wireoppsettet var på den ekstra akslingen eg har liggende, meiner det var det samme men.

ellers satte eg staget på samme plass som det sto når eg demonterte det.

edit: den andre akslingen min hadde samme wire oppsettet også.

Sist endret av OldisEinart den Tir 09. Okt 2012 23:19, endret 1 gang

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 09. Okt 2012 11:57 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Nå er eg ganske lei av å leite etter polyrethan foringer for linkarmene på nett da det forvirrer meg og virker som det er mange forskjellige størrelser til div aksler... funne ut at eg skal brenne ut gamle foringer i smia, ta mål innvendig i hylsene og dreie nye foringer i POM så det heiter , borre senterhull og sette i orginal hylser. må bare bestille meg materialer først. fått pris på 650 eks.mva for 6x100cm så det får duge.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 16. Okt 2012 17:24 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

I dag blei det en liten økt, bestemte meg for å kleise på epoxy under bagasjelokket, siden eg ikkje gadd å sprøyte å maskere denne gangen blei det kosta noen ganger,blir vell lett nedmatting før det blir noe form for lakk i seinere tid.

Bilde
Bilde

Skal jo ha noke lyd i bilen også, bestemte meg for å gjøre det enkelt i denne bilen, skal bruke noen gode elementer, men fant noen små kasser som eg driver å modifiserer for tiden,,disse skal ligge oppå hattehylla på en plate skrudd fast osv med disse søte elementa i da, blir 1stk 6,5" bass og 4" fulltone, kommer til å kappe ned på kammeret fulltonen skal i,.slik det blir litt mindre kasser..

Fulltonene som skal i..
http://www.dynabel.no/Shop/Product/Tang ... one/TA0402

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 16. Okt 2012 21:23 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Hva om du krasjer, kassene løsner og de kommer susende og treffer deg og dine pasasjerer ???

[-X

Tenker du ikke på konsekvensene av dine ombygginger?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 16. Okt 2012 22:52 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Derfor må disse festes godt nok, lager meg noen u bøyler av noe slag som skal gå under hattehylle chassiet,som hattehylleplata skal festes i,så skal kassene festes i plata igjen osv

Sefløgelig, hadde aldri hatt noe løst der , kjedligt å ødlegge frontruta :oops:

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 49  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support