AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 20:54

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 255 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 17  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Tir 24. Sep 2013 03:47 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Pappa Wolf skrev:
sjekk vakuum på girkassen, er den lekk, vil den gire sent!
og flott jobbet! hehehe


Jeg var sikker på at det ikke var lekkasje. MEN du vet, det var jo det hehe... Så girer bedre nå. Satt om en stor gammal industriell vakuum klokke fra en maskin for moro skyld også. Hehe tøft ble det.. Ca -0,8 bar tror jeg på tomgang. Giret når jeg kjørte pent på ca -0,6. Hvis detta kan høres riktig ut.. :-P

Sent from my LT25i using Tapatalk 2

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Fre 11. Okt 2013 23:46 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
UT med bop. 350 kassa!

Driver å setter i 700 girkasse nå, trur det blir gørfint å kjøre med :) som vanlig dårlig på å ta bilder da.. men det ble 1 før jeg stakk himm..

Fått i kassa, skal bare ha på kortere mellomaksel som jeg fikk kjøpt, å bytter alle 3 kryssa samtidig. 2-delt mellomaksel, med opphengslager på midten.

Flytta traversen litt bakover, kappa å svetsa litt. Sveisa den litt lenger ned i forhold til åssen den var før, så jeg har litt justering på vinkeln på yoken/utgående aksel på kassa og mellomakselen. Jeg skal ha ca 85mm fra bunn av ramma på bil og til mellomakselen, helt framme ved kassa..
Det er nok en egen vitenskap det der med mellomakser, jeg ble fortalt at 3-4 grader er optimalt, så ikke nålene og kryssa i sjøl heller står helt rolig, men beveger seg litt. Men det går nok bra på ca øyemål med litt hjelp av en tommestokk tror jeg.

Simringen bak på kassa var jækli sprø, det knasa når jeg tok fingern å dro rundt den, så den bytter jeg. Kassa skulle være grei og bra sa selgern, så jeg stoler på det. Han hadde også bytta filter.

Ellers ser det ut som det meste går greit.

Har skjønt detta med at tv wiren justerer oljetrykket i kassa jo mer gass man gir, så skal passe på å enten kjøpe en brakett som er 100% eller lage no. Men det er kanskje like greit å kjøpe en...


Bilde

ILLE spent på 4 giret på veien ! :D

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Tor 07. Nov 2013 21:01 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Bilde

Sent from my LT26i using Tapatalk

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Tor 07. Nov 2013 21:01 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Bilde

Sent from my LT26i using Tapatalk

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Tor 07. Nov 2013 21:02 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Nå er kassa i å olje på. Gikk både fram og tilbake :)

Sent from my LT26i using Tapatalk

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Fre 08. Nov 2013 13:10 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 07. Okt 2013 00:08
Innlegg: 29
Bosted: Aurskog
Synd å se at bilen fikk seg en trøkk etter mye jobb ! Men kult å se at du gønner på videre!
tøff bølle bil ! Keep it up :D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Tir 03. Des 2013 22:26 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Fungerer kanon med denna kassa :) Prøvekjørt litt i helga. Virkelig en drøm på e18 på 4gir :)

Bil koka litt, av ukjente grunner, men har bytta termostat og lurer på ny radiator også. Radiatoren fikk seg en liten trøkk da vi krasja i påska, da lakk den, men gjør ikke det nå. Som jeg klarer og se, vel å merke. Er vel et tidsspm før det står en stråle eller to fra den igjen. Virka som den gamle termostaten åpna veldig sent. Håper og tror det hjelper nå, fikk spyla gjennom hele systemet godt også med hageslangen.
Og en olje slange til kjølinga på kassa røk. Men det gikk heldigvis greit.

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Tir 03. Des 2013 22:28 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Bilde

Sent from my LT26i using Tapatalk

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Ons 11. Des 2013 12:53 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Liten oppdatering for dere som har like mye som meg å gjøre i dette vakre vinterlandskapet som omgir oss hvertfall i sør om dagen, 5+ og regn pluss ymse annen nedbør nå å da..

Blææ nå står børsa ute i møkaværet...
Satt på vinterwheels.. Får introdusere sjølve felgene først, stålfelg 7x14 foran. 6x14 bak. Foran er pga caliperene tar i noen 14" stålfelger, så detta er de eneste jeg har som passa.

Sandblåst å pensla med en mattsvart hammerlakk som jeg tydeligvis har fått blandet no annen rar svart i, da det på nerme hold ser litt silveraktig ut her å der.. Hm! Hehe jaja, tøft med custom paint job!

Dekk her er 175/70r14. Fra en mondeo..
Prøvde dissa dekka her som jeg fikk billig, hadde på forhånd måla å trippelsjekka med div dekkalkulatorer at det kom til å bli for lavt, i forhold til 20" hjula.. Men jeg klarte ikke holde fingra rolig å måtte jo gjøre et forsøk.

Ble aaltfor lav, subber bare jeg rygger ned bakken her, å fartsdumpene var hjerteskjærende å subbe over. Så det blei en meget kort testtur. Så ble jeg nødt til å ta meg råd til nye vinterdekk, type 195/80r14.

DET blir ballonghjul det, haha gleder meg til å se det når de kommer. De blir ca 1cm mindre i diameter i forhold til sommerdekka som er 245/35r20 rund baut som har en diameter på 68cm. Så da tror å ikke minst håper jeg at bakkeklaringa blir på et brukbart nivå. Som dere sikkert har skjønt så er det uaktuelt og endre på fjørene :-)

Det er det sikkert mange eldre karer her som synes er både bak mål, å, ja sikkert helt bak andre ting også.. Men sånn er det nå engang.. :-)

Håper dere andre å har pågangsmot i disse våte mørke tider!!

Bilde

Sent from my LT26i using Tapatalk

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Ons 11. Des 2013 13:08 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
torgeirbo skrev:
Synd å se at bilen fikk seg en trøkk etter mye jobb ! Men kult å se at du gønner på videre!
tøff bølle bil ! Keep it up :D


Takker :-) den som gir seg er en dritt, sier Egon Olsen ;-)

Sent from my LT26i using Tapatalk

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Ons 11. Des 2013 14:17 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
hehe såg litt morrsomt ut det der. skal du bruke bilen i vinter eller var det bare for å transportere bilen med vinterhjul?

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Ons 11. Des 2013 14:19 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Har tenkt å kjøre hvis været tillater, dvs strålende sol å 10 minus, du vet en sånn herlig flott vinterdag :-) gidder ikke dra utpå i sørpeføre...

Sent from my LT26i using Tapatalk

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Ons 11. Des 2013 14:49 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 06. Nov 2009 19:36
Innlegg: 326
Sikker på at du ikke skjærer gjennom asfalten med de smale hjula? :lol:

_________________
Bilde

1981 Buick Electra Stageway/Armbruster airportlimo - Chevy 350 / th350
1990 Chevrolet Suburban 2500 - 6,2 diesel / th400


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Ons 11. Des 2013 17:09 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Såvidt det går hehe

Sent from my LT26i using Tapatalk

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Ons 29. Jan 2014 21:22 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
BildeBildeBildeBildeBildeBildeBilde

Sent from my LT26i using Tapatalk

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 255 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 17  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 14 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support