Liten oppdatering for dere som har like mye som meg å gjøre i dette vakre vinterlandskapet som omgir oss hvertfall i sør om dagen, 5+ og regn pluss ymse annen nedbør nå å da..
Blææ nå står børsa ute i møkaværet...
Satt på vinterwheels.. Får introdusere sjølve felgene først, stålfelg 7x14 foran. 6x14 bak. Foran er pga caliperene tar i noen 14" stålfelger, så detta er de eneste jeg har som passa.
Sandblåst å pensla med en mattsvart hammerlakk som jeg tydeligvis har fått blandet no annen rar svart i, da det på nerme hold ser litt silveraktig ut her å der.. Hm! Hehe jaja, tøft med custom paint job!
Dekk her er 175/70r14. Fra en mondeo..
Prøvde dissa dekka her som jeg fikk billig, hadde på forhånd måla å trippelsjekka med div dekkalkulatorer at det kom til å bli for lavt, i forhold til 20" hjula.. Men jeg klarte ikke holde fingra rolig å måtte jo gjøre et forsøk.
Ble aaltfor lav, subber bare jeg rygger ned bakken her, å fartsdumpene var hjerteskjærende å subbe over. Så det blei en meget kort testtur. Så ble jeg nødt til å ta meg råd til nye vinterdekk, type 195/80r14.
DET blir ballonghjul det, haha gleder meg til å se det når de kommer. De blir ca 1cm mindre i diameter i forhold til sommerdekka som er 245/35r20 rund baut som har en diameter på 68cm. Så da tror å ikke minst håper jeg at bakkeklaringa blir på et brukbart nivå. Som dere sikkert har skjønt så er det uaktuelt og endre på fjørene
Det er det sikkert mange eldre karer her som synes er både bak mål, å, ja sikkert helt bak andre ting også.. Men sånn er det nå engang..

Håper dere andre å har pågangsmot i disse våte mørke tider!!

Sent from my LT26i using Tapatalk