AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 06:11

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 30 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 20. Okt 2007 19:59 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 19. Nov 2006 17:14
Innlegg: 51
Bosted: nedstrand
ser bra ut dette . håpe du får lakk på an i vinter . + gjort bilen klar t vår mønstringen på maxi.
har foresten montert 340 cid i min nå :) :) vente på ny forgasser . så blir det ny staver å stabb stag bak + noen små ting til vinteren.
STÅ PÅ :)

_________________
jo gallnare jo bere !!!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 12. Des 2007 22:21 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Ons 12. Des 2007 14:00
Innlegg: 61
Bosted: treungen
flott liten bil det der :D hadde selv en duster for snart 10 år siden.gjorde noe sykt dumt med den.jeg byttet den bort i en ehhe mercedes :oops:
men unnskylningen min er at jeg satt med et bein i gips og gearkassa var gåen.hun jeg var gift med var ikke akkurat glad i den bilen og ville ha noe og kjøre med hehe


Vedlegg:
12122007395.jpg
12122007395.jpg [ 121.61 KiB | Vist 5255 ganger ]
12122007396.jpg
12122007396.jpg [ 108.47 KiB | Vist 5255 ganger ]
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 14. Des 2007 10:20 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 15. Feb 2006 19:39
Innlegg: 144
Bosted: Egersund
Mopar:
Oisann ja, 340 hadde ikke vært dumt, men jeg prioriterer understell i første omgang, nye bladfjærer, staver og foringer. Satser også på å få på plass noen subframe connecors og tykke stabstag før våren kommer :). Lakk håper jeg vertfall skal gå greit, men har fremdeles en del rust igjen som må hanskes med, har travle dager for tiden :? Men den skal på veien til våren uansett :D Og om ikke får jeg ta Valianten til maxien

Jan Olsen:
Flott dustere det der, synd med kjerringa som heller ville ha tyskerjern, men det er vel sånt som skjer innimellom :roll: . Men jeg synes det ser ut som det er noe rart med hjula, de ser så skeive å rare ut, spesielt bakhjulet ser ut til å sprike noe inmarri, er det bare bildet, eller var den faktisk sånt? :roll: :lol:

_________________
1972 Plymouth Duster 318 (prosjekt)
x - 1974 Plymouth Valiant 318 (Bruksbil)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 16. Des 2007 21:03 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Ons 12. Des 2007 14:00
Innlegg: 61
Bosted: treungen
hehe ikke rart jeg ble skilt bare mnd etterpå hehehe ja hjula ser rar ut faktisk hehe men ikke noe galt der er bare felger og dekk som absolutt ikke passet til bilen.den gikk til brummendal etter at jeg hadde den.hørte noen rykter et par år etter at dem var stjålet og solgt i deler, han jeg kjøpte bilen av hadde fått beskjed fra tidliger eier at det var 318 police motor i den,jeg sjekket motor nr på den.vanlig 318 maskin men selvfølgelig er det mulig at det som var inni den kom fra police motor for den gikk som et litt helvete for og si det pent.selv om kassa var gåen så kunne bilen kjøres men mann måtte gire den manuelt liksom.starte i 1 gear og jobbe seg opp ikke sette i D for da slurte den og bilen sto stille,fikk høre av folk som kan gear at det måtte være pumpe i kassa som var gåen,ikke hvet jeg iallefall,han som jeg byttet den med traff jeg i holmestrand,jeg pratet med han på kvelden da jeg var kommet hjem,han hadde hatt litt problemer.ikke mye.gearkassa tok slutt selvfølgelig selv om jeg både fortalte og viste hvordan han skulle gjøre for og komme hjem.dynamoen tok kveld og som om ikke det var nok så slenger vi også på radiator som ikke ville holde på vannet mer hehe fikk vondt av mannen jeg.han kom hjem med duster på vikingbil.men klaget?????? nei han var fornøyd,ikke skjønte jeg det da men etter litt bruk av en vis tyst stjerne bil ja så skjønte jeg hvorfor han ikke ville heve kjøpet hehe mye svært mye måtte gå galt med dusteren for han hadde kommet tilbake med den hehe men dritt på,eksen fikk med stjerne bilen i skilsmissen hehehehe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 17. Des 2007 01:31 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 26. Feb 2006 17:33
Innlegg: 1167
Bosted: Langevåg, Bømlo
må få lagt ut no bilder av valianten snart... er nesten så jeg savner den :shock:

_________________
87 Chevrolet S10 Pickup Viper powered
08 Cadillac BLS Wagon

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 17. Des 2007 11:04 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 15. Feb 2006 19:39
Innlegg: 144
Bosted: Egersund
Hehe, joda, skal vel kunne finne fram noen biler av valianten også, men den er nå hanske den samme som sist når du såg den, forruten en bulk i bakskjermen etter at mamma kjørte på an :? . Men, har nå trykka ut litt av den, resten trykker jeg ut når jeg jeg har hatt en takstmann til å se på det for å få inn noen forsikringskroner, lakken er inntakt, og bulken er det egentlig ingen problem å få ut :roll: . Og så har den fått på seg vinterhjul også.

Hva angår Dusteren står det ganske stille der for tida, desverre. Har ikke tid til den, men satser på å demontere forstillinga i romjula, da har jeg både jobb og skolefri :D

_________________
1972 Plymouth Duster 318 (prosjekt)
x - 1974 Plymouth Valiant 318 (Bruksbil)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 17. Des 2007 22:25 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 26. Feb 2006 17:33
Innlegg: 1167
Bosted: Langevåg, Bømlo
BULK!?!?!?! :shock: stakkars valianten! :P

_________________
87 Chevrolet S10 Pickup Viper powered
08 Cadillac BLS Wagon

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 18. Des 2007 01:41 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 15. Feb 2006 19:39
Innlegg: 144
Bosted: Egersund
Ja, si det, men som sagt er den ganske grei å få ut igjen, skal hjøre det når jeg har fått litt cash igjen for det :roll:

_________________
1972 Plymouth Duster 318 (prosjekt)
x - 1974 Plymouth Valiant 318 (Bruksbil)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 25. Jan 2008 10:53 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 15. Feb 2006 19:39
Innlegg: 144
Bosted: Egersund
Skjer lite her for tiden. men forstillinga nermer seg i dte minste ferdig montert, så da kan jeg begynne å gjøre ting klart til å sette sammen NYE deler :D .

Ellers har jeg jo handla "ny" bil for noen måneder siden, går litt tid i den også, my bytte hjullager der nå. Skal se om jeg kan få lagt ut noen bilder av den og Dusteren snart :roll: .

_________________
1972 Plymouth Duster 318 (prosjekt)
x - 1974 Plymouth Valiant 318 (Bruksbil)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 01. Feb 2008 10:30 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 25. Jan 2008 01:35
Innlegg: 1379
Bosted: mellom hamar å larvik
du har jo kommet et stykke på veg her da :wink: du har jo grei fremmgang :D og bilen er jo tøff.

_________________
Den som går i fotspora til andre kommer ikke først frem........
mvh thomas
if it wont fit,I make it fit....
35 ford 3 vindu,
35 hot rod prosjekt,
2 bmw e30,
transporter 02
japsedritt
opel,
ford capri

http://thomastnt.websport24.no/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 03. Feb 2008 12:53 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 19. Nov 2006 17:14
Innlegg: 51
Bosted: nedstrand
koss går d ??? tror du an blir klar t våren ???
motoren min måtte ut igjen å e i tusen biter ... bestille ny innmat , meen d går syykt sein ... måle e altid 1.mai maxi :)

_________________
jo gallnare jo bere !!!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 03. Feb 2008 12:54 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 19. Nov 2006 17:14
Innlegg: 51
Bosted: nedstrand
koss går d ??? tror du an blir klar t våren ???
motoren min måtte ut igjen å e i tusen biter ... bestille ny innmat , meen d går syykt sein ... måle e altid 1.mai maxi :)

_________________
jo gallnare jo bere !!!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 03. Feb 2008 23:10 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 15. Feb 2006 19:39
Innlegg: 144
Bosted: Egersund
Tja, går på skole for tiden, så jeg er redd jeg kanskje ikke får råd til å gjøre den ferdig til våren, men ting går fremover. I løpet av sommeren skal den ivertfall være klar, satser på sola-treffet :wink: men har jo annen mopar også nå, så om ikke Dusteren, blir ivertfall JEG å se på diverse treff til våren :lol:

_________________
1972 Plymouth Duster 318 (prosjekt)
x - 1974 Plymouth Valiant 318 (Bruksbil)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 04. Feb 2008 12:25 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 13. Nov 2006 13:23
Innlegg: 46
Bosted: Arendal
Jan Olsen,

Gikk Dusteren din på Birkeland en gang i tiden?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 19. Apr 2008 14:10 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 15. Feb 2006 19:39
Innlegg: 144
Bosted: Egersund
Skjer ikke så forferdelig mye med Dusteren fo tida, jobber mye, og går på skole i tillegg. Så tida strekker ikke til. Men har jo fått meg ei bruksbakke også som jeg hadde en liten dugnad på i påsken. Bilen er En 74 Valiant, som jeg kjøpte av "Halvor" her på forumet. Bilen begynte å blir veldig rusten, slitt lakk som flasset og diverese, så jeg bestemte meg for å gjøre det beste ut av tids- og pengeklemma jeg er i, å male den. Det ble ikke bra, men det ble vertfall bedre, og det var i grunnen målet med det hele :lol: .


Vedlegg:
Filkommentar: Før dugnaden
Før1.jpg
Før1.jpg [ 81.53 KiB | Vist 4632 ganger ]
Filkommentar: Før Dugnaden
Før2.jpg
Før2.jpg [ 68.95 KiB | Vist 4633 ganger ]
Filkommentar: Etter
etter1.jpg
etter1.jpg [ 56.98 KiB | Vist 4634 ganger ]
Filkommentar: Etter
etter2.jpg
etter2.jpg [ 73.43 KiB | Vist 4632 ganger ]
Filkommentar: Etter
etter3.jpg
etter3.jpg [ 46.17 KiB | Vist 4632 ganger ]

_________________
1972 Plymouth Duster 318 (prosjekt)
x - 1974 Plymouth Valiant 318 (Bruksbil)
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 30 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 17 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support