AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 11. Jun 2026 06:39

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 17 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 10. Jun 2008 15:46 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

camaroRS skrev:
st-remy skrev:
:) Det kan jo fortsatt være luft i kjølesystemet , du kan jo bare la den gå , men følge med temp`n, bobbler det i radiator eller ekspansjonstanken :?: eller kommer kjølevatnet bare ut av radiator påfyllinga og så synker igjenn , ved 50 grader så har jo ikke termostaten åpnet heller , men har du masse bobbler som kommer hele tiden , sååå kan det vel spøke for trykk i kjølesystemet , topp pakkning ,sprekk i topp
men du kan jo sjekke om du har vann i olja , vann i eksosen , så vill den kvitryke en del .

litt greit å skrive litt om hva skjer :wink:

Det er ikke vann i olja eller olje i vannet, har også tatt ut termostaten for å prøve uten.... samme resultat...
Vannet kommer ut av radiator påfyllinga, har ikke ekspansjonstank...
Når vannet etter en liten stund begynner å fosse ut stiger tempen fort, men det er vel fordi vannet forsvinner og det blir damp ved føleren (sitter ved siden av termostathuset)

Ok , nå som du har termostaten ute , fyll kjølesystemet helt opp og så venter du en liten stund så fyll på igenn hvis det minker , start opp og prøv og se hva som skjer , hvis dette ikke løser seg ,så kan det være fare for at du ei gåen topp pakning eller en sprekk , dette kan du muligens se hvis det er kommet vatn inn på motorn , da vil det se ut som stemplet er reint , eller ser vasket ut, pluggen også , men slik du beskriver det at vatnet kommer fossende ut , tyder i første omgang på at det luft du ikke får ut , ved ei kapput topp pakning eller en sprekk så bobbler det og at den hiver av seg vatnet , men ser du eller lukter noe gasser, eksos eller noe da den hiver av seg vatnet :?: har hatt en del slike problem selv også .

men det er vell flere her på forumet også som kan komm med inspill

Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Min -69 Camaro
InnleggSkrevet: Lør 13. Mar 2010 22:12 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Lenge siden jeg har oppdatert noe her, men motoren er oppe å går, girkasse fungerer som den skal. Bakakselen har jeg ikke montert enda, da det viser seg at den er 1,5cm for brei på hver side, hva currie har rota med her vet jeg ikke, det står på papirene som fulgte med att den er til -69 Camaro, som jeg jo også bestilte.... Men siden det har gått 3 år siden jeg kjøpte den har jeg ikke tatt kontakt de :roll: Jeg kommer til å flytte fjærfestene inn istedet, siden det er plass til akselen på bilen..
Siste som har skjedd er att jeg har kjøpt nye bremser foran, 13" med 6 stempels calipper. Skal bli artig å prøve bilen med disse, skal vel få stoppet vil jeg tro :lol:

Bilde

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 17 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 7 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet