Th350´n er vel en super kasse til dette oppsettet? Klart, den får jo litt mye påkjenning og er muligens noe underdimensjonert, men er ikke super mye torque i motoren så den bør holde ok, hvis den er i god stand. I verste fall koster ikke en ny/brukt en så mye.
Men du bør ha litt converter og utveksling får å få skikkelig kick.
Ang når kassa skifter så er dette justerbart. Og du trenger ikke demontere bunnpanne engang for å komme til de rette delene.
Modulatoren justerer part throttle shifts, og guvernøren full gass skiftene.
Om du lar girkassa stå i første gir så vil den etterhvert som turtallet øker tvangsgire opp i andre. De fleste originale girkasser er satt opp til å tvangsgire mye før det du trenger. Kanskje rundt 4500-5500. Om du setter den i første og øker turtallet så finner du ut hvor den girer. Trenger ikke å ha full gass, når du låser den i første tar guvernøren over jobben, og går utenom modulatoren.
Her er litt om hvordan du justerer shiftinga på kassa. Dette er enkel skruing, men krever endel prøving og feiling for å få den til å gire på akkurat riktig sted.
http://www.indianachevelles.com/members ... ernor-modsDette vil ikke påvirke delgass giring, da det er fortsatt kontrollert av modulatoren. Mange av disse er erstattet med justerbare modulatorer som du stikker en liten skrutrekker inni og justerer.
Litt om egen erfaring med dette..
Jeg har en zz502 motor. Den har original peak hk på 5200, peak torque 4400. Når jeg fikk bilen så gira den på 5000. 1-2. Jeg byttet så kam og fikk ny peak power på ca 5500-5600. For å dra nytte av peak effekt er det lurt å dra motoren litt over dette, da treffer den nærmere maks torque og har høyere effekt i det neste giret. Jeg ville derfor ha girskiftet rundt 58-5900, da treffer min andre gir i ca. 4500. For å få til dette kjøpte jeg det kitet fra B&M (tror jeg). Holdt på litt med fjærer vekter, og sveisa på litt vekt for å treffe nøyaktig. Jeg traff rundt 6100 og sa meg fornøyd med det. Effekten av å heve skifte fra 5000rpm til 6100 var helt enorm. Den dra endel bedre i første gir, men det kuleste er at når andre gir kommer, så skyter det bokstavelig fart og gir et skikkelig kick. Dette fordi jeg nå treffer 4500rpm istedet for 3600 som før. 2-3 giret har man litt bedre tid på og jeg skifter dette manuelt. Kan ikke andefale dette nok, og for deg med såpass høy peak effekt er det spesielt viktig !
Si at din peak er på 6300 med din strokermotor, vil jeg anse ca 6600 som et fint tidspunkt å gire. Eneste måten å finne ut hva som er helt best er å ta den på stripa og prøve seg fram, men det blir det ikke mulighet for i Norge så en "educated guess" er nok det nærmeste man kommer