AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Ons 24. Jun 2026 18:10

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 48 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Man 21. Nov 2011 09:04 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2578
Bosted: Tromsø
Så da er planen klar? :lol:

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 21. Nov 2011 10:07 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 23. Jul 2010 23:16
Innlegg: 67
Bosted: Enebakk
Nydelig bil :) Skal bli artig å følge prosjektet.

_________________
66 Mustang Conv
57 Cadillac coupe deville


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 29. Nov 2011 22:14 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
Har laget en fellestråd for alle mine prosjekter , går ikke så fort i svengan pga av helsa, så da kan det være greit med en tråd. :)



Fant gamle setetrekk til Oldsen på swapmeetet i Houston , ikke org mønster ,men farvene matcher, betalte 500kr for fram og baksete.

Fant også 2 nye baklys til 150 kr inkl frakt på eBay,grei pris.

Kjøpte shopmanual til 59 Oldsen på et swapmeet i FtWorth for 360 kr.


Bilde

Bilde

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 03. Des 2011 19:04 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx

Ha fått Oldsen heim på gårdsplassen


Bilde

Ha bynt å gjør den rein utvendig ,gråfarga bynn å kom fram igjen, kommer til å bli flott patina på den.

Ha tatt halve panseret, ble litt forskjell :lol:

Bilde

Bilde

Bilde

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 05. Des 2011 22:54 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
Som tråden sier , "Mine prosjekter 59 Olds,48 Hudson,72 Malibu og annet skrot."

Dette kommer under kategorien "annet skrot"
:mrgreen:


Får legge ut bilder av noen mindre prosjekter :D

Kjøpte en "snappy boy" vogn på et swapmeet , som skal brukes just te det, så man slipper å bære så mye når man går rundt på disse store swapmeetene.

Western flyer , radio flyer wagons er jo veldig vanlige,men har ikke funnet et eneste bilde av en "Snappy Boy" , foruten noen kataloger fra 50 tallet som ligger på nett, så den er nok sjelden.

Skal sandblåse den og få den pulverlakkert når jeg kommer tilbake i Januar
.

Bilde


Fikk denne gamle traktoren av noen venner , skal pusse den opp , så mitt nye barnebarn kan bruke den på terrassen her.

Er en Western flyer powermatic fra midt på 50 tallet tror jeg , kjededrift , skal være tennplugger og ledninger, så det må jeg lage.


Bilde

Bilde

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 05. Des 2011 23:35 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
Har jo også en 48 Hudson "Waylon J" , kjøpte den i Littlefield Texas ,hjembyen til Waylon Jennings.

Han jeg kjøpte den av , fant den på et jorde i Earth Tx , dette ligger oppe i the Panhandle , ikke lang fra New Mexico.

De begynte å produsere stepdown Hudsons i Oktober 47 som 1948 modeller, de produserte 860 biler første måneden og min er en av disse , bil nr 256.

Så den er nok en av de eldste som fremdeles finnes.

Hudson var langt forut sin tid med disse modellene , med selvbærende ramme , var golvet lavere enn ramma, og disse bilene er bredere inni enn de er høye utvendig.

At de var så lave og at de har moderne forstilling med bærebruer,ga også meget gode kjøre egenskaper.

Den har også originalt stabstag bak.

Motoren er en 216 cid (4,3 liter) ,med balansert veivaksel originalt.

Forrige eier fikk overhala forgasser, dynamo , starter og ny vannpumpe.

Jeg har kjøpt alt nytt i bremser , fått montert nytt belegg på bremseskoene og tromlene er dreid i forhold til bandene.

Trodde jeg skulle fått montert alt på denne turen,men helsa var ikke enig , så det får bli til jeg kommer tilbake i Januar.


Bilder i fra henting av den.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 05. Des 2011 23:54 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde


Legg merke til skiltet på stolpen:lol:
Bilde

Sånn står den pr dags dato.
Bilde

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 06. Des 2011 10:48 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 22. Sep 2006 08:22
Innlegg: 1741
Bosted: Søgne
Hudson er skikkelig kult.
=D>
Fin den andre også, forresten!

Lykke til med helsa også. Vet ikke hva som plager deg. Er selvsagt ikke alt man får gjort særlig med, men mange plager kan minskes gjennom trening, omlegging av kosthold etc.
Og spesielt mot ryggplager må ofte et trengningsprogram følges i mange måneder før man merker bedring, og da gir mange opp.

_________________
Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading.
Thomas Jefferson


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 06. Des 2011 15:38 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
Hotrodder skrev:
Hudson er skikkelig kult.
=D>
Fin den andre også, forresten!

Lykke til med helsa også. Vet ikke hva som plager deg. Er selvsagt ikke alt man får gjort særlig med, men mange plager kan minskes gjennom trening, omlegging av kosthold etc.
Og spesielt mot ryggplager må ofte et trengningsprogram følges i mange måneder før man merker bedring, og da gir mange opp.


Har hatt kroniske nakke/hode smerter siden 96 pga av amalgan forgiftning ,var i Polen på et spesial sykehus og fikk fjerna Amalgan og fikk EDTA intravenøst 6 dager i uka, renser blodet.

Var helt frisk i 7 uker ,men kom tilbake over natta, man kan ikke bryte ned kvikksølvet som er i kroppen og det er ikke noe som heter EDTA behandling i Norge når det gjelder Amalgan forgiftning.

Men de har det her også, brukes vist når folk blant annet blir kjemikalie forgiftet.

Men det jeg virkelig sliter med er ettervirninger av helvetesild i hodet , fikk det for 4 gang for snart et år siden,merket det forsent, så medesin virket ikke , så jeg har skadde nerver i hodet ,djævelsk smertefullt , kan vare livet ut,hvis jeg er riktig uheldig.Har morfin tabbeletter jeg kan ta ved behov ,men jeg kan ikke knaske på de døgnet rundt heller :D

Men som jeg bruker å si , Hadde jeg ikke vært sjuk hadde jeg ikke hatt hus i Texas 8)

Selv med dette smertehelvetet har de siste 3 årene har vært noen av de beste i mitt liv :D

Men som dere sikkert har skjønt blir det mye tid på nett når jeg ikke klarer noe annet.

Og har masse planer og prosjekter hele tiden, som er veldig viktig når man ikke er frisk ,om man ikke klarer å realisere alt , er ikke det , det viktigste.
Det viktigste er å ha noe positivt å se fram til hele tiden. :D

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 06. Des 2011 17:49 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 05. Apr 2008 01:25
Innlegg: 192
Bosted: Westpoint
Hei Per Arne,

Jeg blir helt DÅRLIG når jeg ser 40 talls Hudson - hvis jeg kjøper en - så er det din feil... :)

Synd å høre at formen ikke er helt på topp - håper det går fremover med deg!

_________________
1956 Cadillac Fleetwood 60 Special
1959 Cadillac Coupe DeVille
1968 Chevrolet Caprice
2007 Jeep Patriot Limited
2011 Jeep Compass Limited


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 06. Des 2011 19:34 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
fleetwood skrev:
Hei Per Arne,

Jeg blir helt DÅRLIG når jeg ser 40 talls Hudson - hvis jeg kjøper en - så er det din feil... :)

Synd å høre at formen ikke er helt på topp - håper det går fremover med deg!



Takk for det Bilde , må nok bare prøve å lære seg å leve med det.

Enig med deg , blir bare mere og mere glad i denne bilen , mye detaljer , går sikkert et brett øl i hanskerommet , ihvertfall på lengden. :lol:

Har innvendig hendel for åpning av motor rommet ,måtte være veldig uvanlig på den tiden.

Når parklyset er på er det lys ved tenningsnøkkelen for å lettere finne den i mørket.

Originalt med klokke , lomme for magasiner i baksete , lighter osv.

Varme apparatet under dashbordet minner nesten om en liten jukebox med lys og greier.

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 06. Des 2011 19:36 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Man 19. Jun 2006 23:54
Innlegg: 2633
Bosted: Halden
Du Pont, hva er det du bruker på den Oldsen? Som klarer å få en slik forbedring av den rustne overflaten.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 06. Des 2011 20:19 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
Roar skrev:
Du Pont, hva er det du bruker på den Oldsen? Som klarer å få en slik forbedring av den rustne overflaten.



Her borte bruker jeg scratch out , er for å fjerne riper , bruker det på våt fille.

Men hjemme finnes det noe som heter Hugos , desidert det beste som finnes , bruk det på en våt fille eller svamp.

Deretter smører jeg på Owatrol.



Blir skikkelig patina der det er mye overflaterust, men den må brukes med omhu, da det er mye slipemiddel i den.

Har du en støtfanger som blir rustbrun etter å ha vært våt , er Hugos og owatrol perfekt , hadde en 56 Pontiac som var slik , behandla den med Hugos og owatrol etterpå, stod ute hele i vinteren i regn ,sludd og snø, var like fin om våren.
Owatrolen trenger inni rusten og stopper rusten.

Her et bilde mens jeg holder på med F100'en, blir skikkelig fin patina isteden for rust.

Bilde

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 06. Des 2011 20:23 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Man 19. Jun 2006 23:54
Innlegg: 2633
Bosted: Halden
Takk nå må jeg finne noen som selger HUGOSs, aldri hørt om det engang.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 06. Des 2011 20:41 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
Roar skrev:
Takk nå må jeg finne noen som selger HUGOSs, aldri hørt om det engang.


Maritim har butikk i Fredrikstad , kan bestilles online også.

http://www.maritim.no/?page=search&action=search&shop=maritim&searchStr=hugo

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 48 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 17 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support