AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 01:25

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 39 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: 69' Thunderbird 460cid
InnleggSkrevet: Fre 01. Jul 2011 21:48 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 23. Mai 2011 17:58
Innlegg: 28
Bosted: Haugesund
Hei eg fant ut at det va tilt ratt på bilen idag, har kjørt me rattet mellom beinå i 2 dagar nå #-o
Slite litt me blinklys å bremselys, hadde av rattet å sjekka å smørte opp punkter der, men nei samma problem(hmm) sjekka så rele og sekvensbryter bak, alt fikk strøm men ingen forandring... Det blir ein oppgave for Latsaab'n å surfa seg te det [-o<
P.s. Det e ikkje eg så har holdt på me det elektriska, har litt for lite tålmodighet te det :D
Latsaab'n her på forumet så fikse sånn for meg 8)

_________________
It's not the fart that kills, it's the smell


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 69' Thunderbird 460cid
InnleggSkrevet: Fre 01. Jul 2011 22:56 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 24. Des 2006 01:01
Innlegg: 493
Bosted: Sarpsborg - 3min fra Biltema forbi sparta
kjærringa har hatt en lik en bare med svart vinyl tak og 429.. har koblingskjemaer på alt av vacuum om det skulle trenges etterhvert ;)

_________________
Eier:
72 Polara stw
68 Rebel
60 caddi
56 New Y
Tidligere bil:
73 Mach1
90 subb
77 Trans Am
78 Ramcharger
84 GMC Big D
87 Subb
70 Estate Wg
74 New P
69 Coronet stw
69 17M RS
66 Skylark
67 Wagoneer
85 Cutlass Cu
69 98
71 300
69 Polara
74 Dart
++


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 69' Thunderbird 460cid
InnleggSkrevet: Fre 01. Jul 2011 23:27 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 24. Okt 2009 16:48
Innlegg: 74
tror det kanskje kan være relatert til sequenser relay. Forskjell på tidlig 69 og senere 69. Senere 69 ere har en såkalt blackbox som tar seg av brems/blink lys...tidligere 69 modell har en el motor drevet sequenser og et eget relay. Den el motor drevne saken virker....men er veldig treg, tror nok helst at feilen kanskje kan ligge i det relet under den eldrevne saken.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 69' Thunderbird 460cid
InnleggSkrevet: Lør 02. Jul 2011 18:30 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 24. Okt 2009 16:48
Innlegg: 74
Sprayet litt elektrorens i diverse releer og hadde av og rengjorde blinklys hendel mekanismen.....og i dag virket plutslig lysene igjen...rart. virket ikke i går etter at vi hadde renset dem...kanskje ting har fått fordampet skikklig og blitt ristet på plass av kjøringen hehe, ingenting er jo bedre. :D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 69' Thunderbird 460cid
InnleggSkrevet: Søn 03. Jul 2011 18:11 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 19. Feb 2006 21:28
Innlegg: 27
Bosted: Haugesund
Gratulera med tøff bil!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 69' Thunderbird 460cid
InnleggSkrevet: Søn 03. Jul 2011 21:51 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 23. Mai 2011 17:58
Innlegg: 28
Bosted: Haugesund
Takk for det, har vært ut ein tur å cruisa idag, oppvarming for morgendagen :-)
Ser at det kan bli et problem me dekk, tåle ikkje mye 8)

_________________
It's not the fart that kills, it's the smell


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 69' Thunderbird 460cid
InnleggSkrevet: Søn 03. Jul 2011 23:38 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
Gompen skrev:
Takk for det, har vært ut ein tur å cruisa idag, oppvarming for morgendagen :-)
Ser at det kan bli et problem me dekk, tåle ikkje mye 8)

:mrgreen: :mrgreen: du får prøva 750 gassern min når eg får ny å se om det blir noe sprekare hehe ;)

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 69' Thunderbird 460cid
InnleggSkrevet: Fre 15. Jul 2011 13:32 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 23. Mai 2011 17:58
Innlegg: 28
Bosted: Haugesund
Har montert 750'n te crazy horse, men syns den går litt fattigt så den trenge å justerast ja.

_________________
It's not the fart that kills, it's the smell


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 69' Thunderbird 460cid
InnleggSkrevet: Fre 15. Jul 2011 13:41 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 23. Mai 2011 17:58
Innlegg: 28
Bosted: Haugesund
amcarfreak skrev:
kjærringa har hatt en lik en bare med svart vinyl tak og 429.. har koblingskjemaer på alt av vacuum om det skulle trenges etterhvert ;)

Hadde vært fint ja, hadde ein dritt jobb me å finna ut vacuum te lyså. Eg hadde komt borti slangane når eg kobla opp anlegget, girkassen va fubar ei stond der o. Men eg fekk hjelp av Latsaab'n som vanlig, han like å krypa i trange hål :D
Nå funke alt som før, men d e ein liten lekkasje ennå, så får vel bytta ut noen av slangane.

_________________
It's not the fart that kills, it's the smell


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 69' Thunderbird 460cid
InnleggSkrevet: Fre 15. Jul 2011 14:06 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
Gompen skrev:
amcarfreak skrev:
kjærringa har hatt en lik en bare med svart vinyl tak og 429.. har koblingskjemaer på alt av vacuum om det skulle trenges etterhvert ;)

Hadde vært fint ja, hadde ein dritt jobb me å finna ut vacuum te lyså. Eg hadde komt borti slangane når eg kobla opp anlegget, girkassen va fubar ei stond der o. Men eg fekk hjelp av Latsaab'n som vanlig, han like å krypa i trange hål :D
Nå funke alt som før, men d e ein liten lekkasje ennå, så får vel bytta ut noen av slangane.



d e godt det ordna seg då :)

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 69' Thunderbird 460cid
InnleggSkrevet: Tor 10. Nov 2011 00:32 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
må vel skru ut motoren ut snart elle ? :)

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 69' Thunderbird 460cid
InnleggSkrevet: Fre 06. Jan 2012 00:23 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
va skjer a ?

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 69' Thunderbird 460cid
InnleggSkrevet: Fre 06. Jan 2012 21:37 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 23. Mai 2011 17:58
Innlegg: 28
Bosted: Haugesund
D skjer ikkje mye me min bil, har d litt for travelt me å laga deler te ein vis crazy horse:-)

_________________
It's not the fart that kills, it's the smell


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 69' Thunderbird 460cid
InnleggSkrevet: Fre 06. Jan 2012 21:43 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
Gompen skrev:
D skjer ikkje mye me min bil, har d litt for travelt me å laga deler te ein vis crazy horse:-)



håhåhå :mrgreen:
du e go så gull farr hehe

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 69' Thunderbird 460cid
InnleggSkrevet: Man 09. Jan 2012 10:41 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 08. Jan 2012 23:08
Innlegg: 2
e ein kjempe bil dettane ser du, va ein top tur te grensetreffet i sommer medn


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 39 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 10 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support