AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 00:24

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 29 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 05. Apr 2007 23:09 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Mar 2006 23:37
Innlegg: 717
Bosted: Jessheim/Elverum
Har du en 200 kasse liggende på lur kunne du fått bytta med 350 kassa som sitter i buick`n min, 3 trin uten overdrive einer seg ikke best i en bil som daglig er ute og kjører på motorveien.

_________________
Morten
1982 Chevrolet Scottsdale - My Sweet heart
1979 Buick Regal Limited - The Black Bitch
1979 Buick Century - Solgt
1981 Oldsmobile Cutlass - Monte Wagon
1980 Oldsmobile Cutlass - Solgt
1988 Chevrolet S-10 Blazer

http://www.usccj.no


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 05. Apr 2007 23:25 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 22. Mar 2006 00:20
Innlegg: 283
Bosted: bergen
neeeei 200 kasse er det dårlig med,har bare en defekt 350 kasse :o ...200 kassen var ikke det den svakeste av dem og ble levert i enkelte malibuer og slikt mener og huske eg hadde en malibu med defekt 200 kasse en gang hehe

_________________
one hot camaro man 70 camaro 65 cadillac fleetwood brougham 89 modell chevrolet g-20


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 06. Apr 2007 02:12 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Mar 2006 23:37
Innlegg: 717
Bosted: Jessheim/Elverum
madmax skrev:
neeeei 200 kasse er det dårlig med,har bare en defekt 350 kasse :o ...200 kassen var ikke det den svakeste av dem og ble levert i enkelte malibuer og slikt mener og huske eg hadde en malibu med defekt 200 kasse en gang hehe


200 kassa er ikke så vanlig nei, men den brukes vist nok i race i statene i biler med opp til 400 hester. Fader`n har en 200 kasse på rodden sin, og han som overhalte den sa at invendig er den helt lik 700 kassa, bare i litt speere utgave.

_________________
Morten
1982 Chevrolet Scottsdale - My Sweet heart
1979 Buick Regal Limited - The Black Bitch
1979 Buick Century - Solgt
1981 Oldsmobile Cutlass - Monte Wagon
1980 Oldsmobile Cutlass - Solgt
1988 Chevrolet S-10 Blazer

http://www.usccj.no


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 06. Apr 2007 03:43 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 22. Mar 2006 00:20
Innlegg: 283
Bosted: bergen
hmmmmm 700 kassen er større i volum enn 350 kassen...og mener og huske det var no med antallet bolter på bunnpannen på gearkassen det var mindre bolter på 200 kassen enn 350kassen ergo må 350 kassen vere større enn 200 kassen i vokum...resonemanget mitt må bli ¨då att 200 kassen er ENDEL spedere enn 700 kassen

_________________
one hot camaro man 70 camaro 65 cadillac fleetwood brougham 89 modell chevrolet g-20


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 07. Apr 2007 01:11 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 01:16
Innlegg: 970
Bosted: Horten
200 kassa er bare en lettere versjon av 350 kassa, og derfor svakere.

Sitat:
Har du en 200 kasse liggende på lur kunne du fått bytta med 350 kassa som sitter i buick`n min, 3 trin uten overdrive einer seg ikke best i en bil som daglig er ute og kjører på motorveien.


Er du ute etter overdrive trenger du enten en 200-4R eller en 700

_________________
BEEN`S GARAGE
SEX, DODGE AND ROCK'N'ROLL


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 07. Apr 2007 01:24 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 22. Mar 2006 00:20
Innlegg: 283
Bosted: bergen
hehe oki mulig det,men uansett vet eg der er forskjell i utsendet på en 200 kasse og en 350 kasse....overdrive neeee trenger eg det på en camaro med firehundre hester då ska ha guff eg og akselerasjon eg skasje spare bensin hehe :twisted:

_________________
one hot camaro man 70 camaro 65 cadillac fleetwood brougham 89 modell chevrolet g-20


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 07. Apr 2007 14:46 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Mai 2006 13:58
Innlegg: 570
Bosted: Ved siden av naboen
Tja med 4 trinns kasse så kan du jo ha en råere utveksling for bedre aks da, og fortsatt ha et behageligt turtall på motorveikjøring

_________________
'68 Cougar XR7

MyGallery


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 07. Apr 2007 14:49 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 22. Mar 2006 00:20
Innlegg: 283
Bosted: bergen
neeeee har 2.73 utveksling og godt fornøyd med det eg hehe,god aks,grei nok toppfart og greit nok forbruk på langkjøring...så hvorfor forandre på noe eg er fornøyd med?????

_________________
one hot camaro man 70 camaro 65 cadillac fleetwood brougham 89 modell chevrolet g-20


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 07. Apr 2007 21:10 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 31. Jan 2007 15:56
Innlegg: 286
Bosted: Trondheim
http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1430082

http://www.amcar.no/marked/Annonse.aspx?bid=3091


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: pris på brukt kasse
InnleggSkrevet: Ons 11. Apr 2007 01:02 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 22. Mar 2006 00:20
Innlegg: 283
Bosted: bergen
må si(etter alt positivt eg har sagt om phønix her i denne tråden)att i dag fikk eg min første negative erfaring med phønix us.......greit det,de har sikkert mye og gjøre der nede,men de lovet meg og prøve kjøre bilen gearkassen står i,i påsken,ringte dem i dag nærmere stengetid,då var dette ikke gjort,når eg spørr etter pris sier han uten og blunke 4000kroner.......hårene reiste seg på hodet mitt og han i andre enden kunne sikkert høre haken min dette i gølvet....4000kroner betaler ikke jeg for en gammel malibu kasse som ingen vet noenting om....då går jeg heller og putter 4000 kroner på en eller annen spilleautomat eller drikker meg full for pengene....noen som har en formening om hva man bør betale for en gammel 350 kasse,eller hva andre syns høres ut som en fornuftig pris på noe sånt...ender vel opp med og kjøpe meg en hel delebil eg vet om hehe

_________________
one hot camaro man 70 camaro 65 cadillac fleetwood brougham 89 modell chevrolet g-20


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 11. Apr 2007 17:38 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Ons 07. Feb 2007 00:36
Innlegg: 855
Bosted: Stavanger
Jeg bestilte deler fra phoenixuscars for snart 4 uker siden, har ikke sett noe
til delene og får heller ikke kontakt med dem. Jeg har stort sett også bare hatt
gode erfaringer med phoenix, men kommer seriøst til å vurdere annen forhandler
ved neste bestilling. Noen som har peiling på hva de holder på med for tiden?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 12. Apr 2007 13:20 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 25. Nov 2006 12:53
Innlegg: 111
Bosted: sandnes
har bare positive erfaringer med phoenix us cars. en sak har alltid to sider......
koffår kjøper du ikke delene selv fra usa??


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 12. Apr 2007 14:01 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Ons 07. Feb 2007 00:36
Innlegg: 855
Bosted: Stavanger
Har ikke erfaring med bestilling fra statene.
Skulle uansett bare ha div. småting.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: endelig framgang her...
InnleggSkrevet: Tir 17. Apr 2007 14:13 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 22. Mar 2006 00:20
Innlegg: 283
Bosted: bergen
etter mye stress,tenking,valgets kval og mye mere har eg endelig gitt opp tanken på og få tak i en brukt gear kasse som virker til en orntlig pris,derfor valgte jeg og gi f.. i alt og heller leve på havregryn og vann...noen uker og sitte og se på camaroen med nyoverhalt og forsterket kasse)fordi eg ike har råd til bensin... :( uansett camaroen virker igjen om noen dager...jeg leverte fra meg gearkassa i går ettermiddag i dag no nettopp ringte han kassen er ferdig...han har skiftet det som skiftes kan gear kassen er som ny,med kvitering og garanti...pris 7000kroner, så no gjenstår det bare og få den på plass og se om det holder til gull...han kaller seg automat service holder til i bergen,og hmm som det viser seg så kan det være vanskelig og oppdrive en automatkasse så det kan være godt og vite om sånne folk,hvis man då ikke har råd til og bla opp for en ny gearkasse då,

_________________
one hot camaro man 70 camaro 65 cadillac fleetwood brougham 89 modell chevrolet g-20


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 29 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support