AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 05:10

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 61 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: 1969 pontiac firebird
InnleggSkrevet: Man 12. Sep 2011 17:35 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 30. Sep 2008 18:55
Innlegg: 166
Bosted: selje sogn og fj
etter møte i dag med eier av lager der bil skal stå i vinter får eg vita at det alikavell ikke får holde på med bilen der i vinter grunnet det blir for mye støy og rot, da står vi der igjen med ein bil vi har lager til men får ikke skru og holde på der, er det noen inne på forum her som vet om plasser til leie i selje komune?? er vel eit skudd i blinde men prøver alikavel.
om eg ikke får tak i plass og skru må vi nok bytte bort bilen eller selge den:(


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1969 pontiac firebird
InnleggSkrevet: Tir 13. Sep 2011 14:53 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 17. Mar 2009 14:40
Innlegg: 487
kjedelig når det blir slik.forstår ikke helt mentaliteten til slike eiere av lager som de skal leie ut.skulle tro at de nermest hater slike som oss som har bil som hobby og livsstil.som bilentustiast hører skruing/mekking også til hobbyen og det er noe alle som skal /vil leie ut Lager også burde forstå.om noen er støyete og Roter masse omkring seg så gjør ikke alle det.lykke til med søken etter nytt lager.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1969 pontiac firebird
InnleggSkrevet: Tir 13. Sep 2011 17:20 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 30. Sep 2008 18:55
Innlegg: 166
Bosted: selje sogn og fj
takker , er vel ikke så mange som ikke skrur litt på bilen i løpet av vinteren,men sa til han som eiger lageret at eg kunne tappe ned bilen for olje og bensin og vesker før vi tar den inn slik det ikke blir oljesøl og slikt som han var redd for ,så han skulle i hvertfall tenke på det...


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1969 pontiac firebird
InnleggSkrevet: Tir 13. Sep 2011 17:22 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 30. Sep 2008 18:55
Innlegg: 166
Bosted: selje sogn og fj
leket litt med photoshop i dag og prøvde meg litt frem med fargevalg,,blir vel ikke så dumt med litt andre hjul,


Vedlegg:
test 1.jpg
test 1.jpg [ 88.52 KiB | Vist 4278 ganger ]
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1969 pontiac firebird
InnleggSkrevet: Tir 13. Sep 2011 22:26 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 17. Mar 2009 14:40
Innlegg: 487
å skru på bilen om vinteren er den beste tiden å mekke/Reparere bilen sin på for da,kan man ikke kjøre så mye som man gjør om someren for da,brukes tiden for det meste til cruising,treff,osv.og da,fikser/mekker man minst mulig.sommeren skal man kjøre med hobbybilen sin og bare nyte lyden av motor,osv.kort sommer så den må bare nytes i fulle/Heftige drag.gleder meg allerede til sommeren 2012.lurer på åssen Gulv Lageret har ettersom utleieren er så striks som han tydeligvis er ?er det belagt med Diamanter;Gull eller lignende?iallefall lykke til med bearbeiding av utleier.håper alt ordner seg til det positive for deg og bilen din.en nydelig bil du har der foresten.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1969 pontiac firebird
InnleggSkrevet: Ons 14. Sep 2011 09:09 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 30. Sep 2008 18:55
Innlegg: 166
Bosted: selje sogn og fj
han er vel redd for at det skal bli merker i betongen , vet ikke jeg, men men skal vel få til noe etter hvert tenker jeg:) har avantert på facebook nå så får håpe at det er noen som har noe som er ledigt .


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1969 pontiac firebird
InnleggSkrevet: Tor 15. Sep 2011 23:47 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 26. Feb 2006 17:33
Innlegg: 1167
Bosted: Langevåg, Bømlo
syns den bør få ha den hvit og blå fargen jeg! ;)

_________________
87 Chevrolet S10 Pickup Viper powered
08 Cadillac BLS Wagon

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1969 pontiac firebird
InnleggSkrevet: Fre 16. Sep 2011 14:55 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 30. Sep 2008 18:55
Innlegg: 166
Bosted: selje sogn og fj
synest den blir litt tam med kvit og svarte striper, får se ka vi finner ut skal først prøve litt frem på photoshop og se litt på nettet ang farvevalg,skal nok bli bra bare eg får plass og stå med den og jobbe med den,har litt og sveise først og så får vi ta resten etter hvert:)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1969 pontiac firebird
InnleggSkrevet: Tor 05. Jan 2012 23:37 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 30. Sep 2008 18:55
Innlegg: 166
Bosted: selje sogn og fj
ja ja , nå er tahoen solgt og vi har endelig kjøpt oss hus med garasje, og etter planen skulle vi nå på nyåret hente birden og ha den i garasjen og få begynt på den , men hva skjer da ,jo dagmar kommer og lager fine skader på bilen,,bilen fikk vi lagret hos familie i eit lagerhus nede ved sjøen, og resultatet ble at det båste inn ene porten på huset som igjen trefte bilen på førersiden og div skadet her og der på bilen,men men nå far eg bare håpe på mildvær slik eg får ut bilen og sett mere over den og flyttet den hit til huset. ps godt nyttår till alle her på forumet:)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1969 pontiac firebird
InnleggSkrevet: Fre 06. Jan 2012 17:49 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 03. Sep 2010 10:30
Innlegg: 175
Huff, kjedelig når slikt skjer :( gratulerer med hus og garasje! :)

_________________
- 1987 Pontiac Trans Am (solgt)
- 1991 Chevrolet Suburban


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1969 pontiac firebird
InnleggSkrevet: Fre 06. Jan 2012 18:44 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2578
Bosted: Tromsø
Auda... :( Håper forsikringsselskapet ditt er snill med deg da... :(

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1969 pontiac firebird
InnleggSkrevet: Lør 07. Jan 2012 01:05 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 30. Sep 2008 18:55
Innlegg: 166
Bosted: selje sogn og fj
snill og snill, fikk beskjed om at eg ikke fikk dekninger på slike skader da bilen sto på anna eiendom og ikke i egen garasje som vi har i forsikringspapira ,, men men for og ta det på forsikringen til han som vi har bilen sto hos vart det, 10 000 i egenandel, så nå blir bilen kjørt heim og få ordnet den selv:)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1969 pontiac firebird
InnleggSkrevet: Søn 08. Jan 2012 13:50 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 14. Jan 2008 21:06
Innlegg: 1513
Bosted: Midland (Tr.heim)
gunnar328 skrev:
snill og snill, fikk beskjed om at eg ikke fikk dekninger på slike skader da bilen sto på anna eiendom og ikke i egen garasje som vi har i forsikringspapira ,, men men for og ta det på forsikringen til han som vi har bilen sto hos vart det, 10 000 i egenandel, så nå blir bilen kjørt heim og få ordnet den selv:)


Dette syns jeg det lukter ulger i mose av.

Det de da sier er, at om du f.eks er ute med bilen og har parkert den andre plasser enn i egen garasje, så gjelder ikke forsikringa?

Forsikringagenter er noen sleipe jævler: Ser veldig enkelt ut på reklamen å få oppgjør (bla hu som kjører Alfa'en i et badebasseng, hehe). Men når oppgjørets time kommer er de steile som faen. Ikke at jeg har opplevd dette sjøl, men man hører jo historier, slik som din.

Jeg ville IKKE gitt meg så lett.

_________________
69 Chevy Camaro X11, LS1 6-speed (project Stealth)

69 Chevy Camaro X44, LT1 (ex)
68 Plymouth Valiant, 383 Magnum(ex)
74 Ford Maverick, 302 (ex)
88 Chevy Astro (ex)

Non
Athletic
Sport
Created
Around
Rednecks


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1969 pontiac firebird
InnleggSkrevet: Søn 08. Jan 2012 23:32 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 30. Sep 2008 18:55
Innlegg: 166
Bosted: selje sogn og fj
er ikke så store skadene men mye arbeid så blir vel og ta det selv nå når eg har tid, orker ikke krangle mere med dem da eg har prøvd , fikk til svar siste gang eg snakket med dem at i og med eg hadde sagt eg hadde bilen der for lagring og ikke i min egen garasje slik som eg hadde gitt beskjed om da vi tok forsikringen,at vi hadde egen garasje så kunne dem ikke hjelpe ,det var da eit brud i fohold til opplysningen ved oppstart av forsikring, skal vel gå bra til slutt tenker jeg;)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1969 pontiac firebird
InnleggSkrevet: Tir 28. Feb 2012 11:56 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 30. Sep 2008 18:55
Innlegg: 166
Bosted: selje sogn og fj
tenkte ta ein liten oppdatering her , har fått hentet bilen heim i går og fått den inn i garasjen, litt demontering er påstartet som fjerning av dører panser og bagasjelokk, i dag blir det og få tatt av front og sjermer og kansje begynt demontering innvendig, så når eg har fått det meste demontert så blir det og håpe på at der ikke er for mye rust som må sveises, planen fremover er nedpussing av lakk ,og oppgradering til skivebremser og kansje litt påkostning av motor og byte av stoler og diverse .skal se om eg etter litt får lagt ut noen bilder underveis:)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 61 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 14 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support