AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 00:24

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 41 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: tur
InnleggSkrevet: Fre 11. Mai 2007 00:12 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
mopar man skrev:
hei
tar du med en bil til.har en 33 plymouth på gang.en 4 dørs som jeg vil bygge om til coupe.får det sikkert ikke til før helga så det blir nok med båt


Hei :)
Det var ventetid, hvis jeg skulle sende den med hurtigruta, men bare hvis jeg sendte bilen alene.
Så jeg fant ut at det ikke ble noe særlig dyrere å fly ned og så ta den med på hurtigruta nordover.
Får ta den som en ferie tur, har ikke vært i Bergen siden jeg var på skoleskip i 76.

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: tur
InnleggSkrevet: Fre 11. Mai 2007 01:32 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 31. Jan 2006 21:15
Innlegg: 257
Bosted: Sunnmøre
mopar man skrev:
hei
tar du med en bil til.har en 33 plymouth på gang.en 4 dørs som jeg vil bygge om til coupe.får det sikkert ikke til før helga så det blir nok med båt

Du får ta turen ned siste helga i Mai og kose deg på Sunnmørstreffet når du skal hente bilen da. :wink:
Forskjellg snacks her nede du skulle sett vettu.
Cuda'n til Otto har jo blitt friskere og Johs har fått inn Hemi'n ( Så Otto må få seg sperre Hehe....) og mange heftige biler omkring Ørsta og.
Blir sikkert ett av de artigste treffa i år.

Jan Andrè sin du har kjøpt?

_________________
Trans Am Rules!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 11. Mai 2007 09:17 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Ons 08. Feb 2006 14:33
Innlegg: 58
Bosted: Herøy (Sunnmøre)
Sitat:
Skal til Bergen i helga og hente en 69 Skylark cab til kjerringa.


Meget bra konebil. (gubben liker den også) :D
Bilder :!:

_________________
1960 Chrysler New Yorker
1969 Buick Skylark conv.
1971 AMC Javelin AMX
1976 Chevrolet Corvette
2007 Dodge Charger
2010 Dodge Journey R/T


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 11. Mai 2007 12:54 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
Aspenman skrev:
Sitat:
Skal til Bergen i helga og hente en 69 Skylark cab til kjerringa.


Meget bra konebil. (gubben liker den også) :D
Bilder :!:


Har bare noen bilder i fra nettet.
Den ser jo grei ut på bilder, men for 70000kr må en regne med litt jobb. :lol:

Legger de ut på min tråd, så jeg ikke roter til denne tråden.

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Sist endret av pontchief den Fre 11. Mai 2007 13:00, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: tur
InnleggSkrevet: Man 14. Mai 2007 16:27 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 06. Feb 2006 15:22
Innlegg: 215
Bosted: mosjøen
får vel sende den med båt oppver.kjøpte den av jan andre.ser rusten ut men prata med en som hadde sett på den og det er bare overflate rust.haqr tenkt og bygge den om til 2dr coupe.skulle vel la seg gjøre tror jeg.
ha no fått på plass motor og gear i ht'n no.skal montere exos i kveld.
blir vel oppstart i løpet av uka.


Vedlegg:
Filkommentar: ble trangt ja
hemimotor 2.jpg
hemimotor 2.jpg [ 98.21 KiB | Vist 5446 ganger ]
hemi motor 1.jpg
hemi motor 1.jpg [ 86.43 KiB | Vist 5446 ganger ]

_________________
1971 cuda prosjekt 6.1 hemi

1934 plymouth coupe hot rod
1934 plymouth sedan prosjekt
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 17. Mai 2007 09:27 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
Dette blir skikkelig rått. 8)
Gleder meg til å se den "live". :D

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: trangt
InnleggSkrevet: Fre 18. Mai 2007 00:51 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 06. Feb 2006 15:22
Innlegg: 215
Bosted: mosjøen
ja no var motoren og gearkassen og dem h......tes headdersene på plass.har bygd ferdig exosanlegget i dag.ble temmelig trangt.måtte bygge om begge motorfestene for og få plass.det meste er koblet no.skal fylle olje på gearkassen i morgen samt montere tilbake rattstammen.blir vel oppstart i løpet av helga tror jeg.men har bestemt meg for at allt skal være montert før start.har lufta chlutchen og den kjenntes veldig bra ut.er jo en ganske stram chlutch men med hydraulisk kobling ble det bra.bestillte hytte til brønnøytreffet i går.får bare håpe at jeg får den regga til da.

_________________
1971 cuda prosjekt 6.1 hemi

1934 plymouth coupe hot rod
1934 plymouth sedan prosjekt


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: hemi
InnleggSkrevet: Man 21. Mai 2007 00:44 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 06. Feb 2006 15:22
Innlegg: 215
Bosted: mosjøen
fyra opp hemien i går.fungerte fint helt til en støtstang ramlet av.justerskruven hadde løssna.ble en meget fin lyd i den.ikke for mye lyd,x-pipen roer lyden litt samt flowmaster delta 40 pottene er fine.roger var innom i kveld en tur.no blir det sluttmontering og testing.må bestille time til biltilsynet i løpet av en ukes tid,må bare få noen papirer fra amcar først.

_________________
1971 cuda prosjekt 6.1 hemi

1934 plymouth coupe hot rod
1934 plymouth sedan prosjekt


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 21. Mai 2007 08:50 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
Høres bra ut.
Er det mye dreimoment/hester i den motoren?

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: motor
InnleggSkrevet: Man 21. Mai 2007 09:44 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 06. Feb 2006 15:22
Innlegg: 215
Bosted: mosjøen
hei
det skal være 610hk og 650ft.-lbs i dreiemoment.skulle tru det skal holde.
har dana 60 med 4.10 utv.men med den 5tr tremec kassen som har 0.64 overgear på 5. får jeg ca 2000rpm i 100km/t det er ikke så gærnt det.

_________________
1971 cuda prosjekt 6.1 hemi

1934 plymouth coupe hot rod
1934 plymouth sedan prosjekt


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 21. Mai 2007 12:32 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
2000 rpm i 100km, må vel være et ok turtall.
Du får prøve å dra med deg noen flere Mosjøværinger på treffet. :lol:

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: treff
InnleggSkrevet: Man 21. Mai 2007 12:38 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 06. Feb 2006 15:22
Innlegg: 215
Bosted: mosjøen
har bestillt en hytte til meg og han svein.det er noen somm skal på ossy osborn konsert i trondheim på fredag.dem kommer sansynligvis t dåkker på lørdag.ellers så hvet jeg ikke av så mange som har tenkt seg dit.litt tidlig på sesongen enda.men skal jo informere om treffet til dem jeg møter

_________________
1971 cuda prosjekt 6.1 hemi

1934 plymouth coupe hot rod
1934 plymouth sedan prosjekt


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 29. Mai 2007 00:56 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tor 23. Feb 2006 20:04
Innlegg: 52
Bosted: Hemnes
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

_________________
1972 Chevrolet Camaro
1978 Pontiac Firebird Esprit
Helgeland Motorforum
http://helgeland-motor.all-forum.net


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: hemi
InnleggSkrevet: Tir 29. Mai 2007 22:21 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 06. Feb 2006 15:22
Innlegg: 215
Bosted: mosjøen
ja no er det krise.kamjevelen gikk føyken.ene justerskruven løsna under innkjøring av kamakselen og det viser seg at den har gjort skade på kamakselen.så no er det bare og plokk fra hverandre og bestille deler.det var ingen som hadde hemi kammer på lager i norge,så no blir det haste sending fra usa :(

_________________
1971 cuda prosjekt 6.1 hemi

1934 plymouth coupe hot rod
1934 plymouth sedan prosjekt


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 29. Mai 2007 23:13 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 19. Mar 2006 14:51
Innlegg: 262
Bosted: Alta
Ikke noe moro når sånt hender nei :cry:

_________________
Tor Ivar
http://public.fotki.com/TorIvarBartholdsen/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 41 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support