AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Ons 24. Jun 2026 18:21

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ... 115  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tor 13. Aug 2015 19:52 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Transamtussan skrev:
Men skal du kjøre full vakuum på fordeleren. Trodde den skulle være koblet på høyre side foran på forgasseren.


Helt korrekt, hadde nemlig glemt alt om gasseren!

Må se om ikke jeg kan få hjem et overhalingskitt fra USA, så Tommy kan komme igang med Q-jetten

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tor 13. Aug 2015 23:47 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 19:54
Innlegg: 534
Bosted: Særp
Må bare spørre. Betyr det at fordeleren skal få vakuum fra samme sted som girkassen får vakuum? Er nemlig det jeg har trodd..

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 16. Aug 2015 11:10 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
På tide enda en oppdatering.

Plukket rammen ut igjen, da jeg vil ha den ferdigstilt.

Bilde

Montere bensinrør og batterikabel.

Bilde

Biltemas det beste. hehehe

Bilde

Bilde

Bilde

Jeg fant ikke vakuumslange i rett diameter, så i stedet ble det klippet stykker av en gummimatte, rullet omkring røret, og festet med elektriker tape. og kabelklips.

Bilde

Jeg oppdaget fort, at dette var noe jeg burde ha gjort innen rammekrysset og alt det andre kom på rammen.

Bilde

Matten å saksen. (Shh, ikke sig noe til ungene mine, det er deres saks! hehehe)

Bilde

Og kaffekoppen var naturligvis med!

Bilde

Å bore et hull i en skeiv vinkel, kan noen gange koste dyrt. denne var tett på å gå gjennom hånda mi, og biten som knakk tett på øyet.

Bilde

Bilde

Men jobber naturligvis videre.

Bilde

Bensinrøret er ferdig montert, mangler bare tanken (Må til Larvik å hente den!! hehehe.)

Bilde

Så var det batterikablen.

Bilde

Ble Lørdags kveld og måtte ha kveldsmat (Jo det er ringenes. hehehe)

Bilde

Ble naturligvis samme oppskrift på batterikablen, gummimatte festet med tape, og skrudd fast i rammen med kabelklips.

Bilde

Overskytende materiell blir pl plass, til jeg er 100% sikker på at jeg ikke trenger det.

Bilde

Et lite problem med eksosen, starteren er i veien, så mer kutting og vinkling av røret, så det går forbi.

Bilde

Bilde

Den er der nesten, men må kuttes litt til.

Bilde

Da lister jeg ut i garasjen igjen, og lukker døren etter mig.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 16. Aug 2015 16:57 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tir 30. Des 2008 05:37
Innlegg: 984
Bosted: Østre Toten - Lena
Du står på du =D> Blir flott dette.

_________________
1968 Chevrolet Caprice 4 Dørs HT 455 Buick BB/400.
1966 Chevrolet Bel Air 4 Dørs stolpe 350/350.
1975 Chevrolet Impala 4 Dørs stolpe 305/350.
1975 Chevrolet Impala 4 Dørs HT Delebil!
1957 Ford Fairlane 500 2 Dørs HT 312Y block/Fordomatic.


Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 16. Aug 2015 17:17 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tir 18. Mar 2014 12:07
Innlegg: 41
Bosted: Hole
Bra jobbet Jan =D>

_________________
Robert

http://www.dirtydeedsamcar.com


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 04. Sep 2015 13:41 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 11. Jun 2006 21:08
Innlegg: 251
Bosted: Buskerud
Begynner å bli enstund siden sist oppdatering, Jan? :D

_________________
Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 04. Sep 2015 14:35 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Etter den pilsa så ligger eksosrøret på andre siden og skeivkutta eksosbend? hvor mangen drakk du? :p NEIDA.. ser fint ut,, bruker du rørbøyer verktøy fra biltema på bensinrøra?

Forresten, hørt det er litt fyfy å ha batterikabelen langs med bensinrør, ser fint ut, men veit aldri om det skulle komme kutt i begge delene samtidig fks, fiks vist du får en skarp stein oppunder :lol: bare en paranoid tanke ;)

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 11. Sep 2015 18:57 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Nov 2013 16:41
Innlegg: 89
Bosted: Tysvær
Savner oppdatering, begynner å bli litt lenge siden sist? :-)

_________________
"I don't read nothin' in scripture that says thou shall not put the pedal to the metal."

'73 Camaro Z28/Type LT 355 Cid, Muncie M21, 3,73:1


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 16. Sep 2015 08:53 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Hei folkens.

Beklager at det har vært litt lite aktivitet her på tråden.

Forklaringen er enkel, jeg står midt i en skilsmisse, som krever all min tid og oppmerksomhet, pga av guttene mine.

Vi skilles som venner (sier vi) men det er likevel en anstrengt tone i huset, så jeg har måtte legge om rutiner for at få alt til å fungere.

Det skal og sies, at jeg har bestilt en mekkeplass på den lokale amcar klubbens lokaler på hen, og kan benytte den fra oktober.
Da skal karosseriet inn, og jeg kan få det ferdigstilt innen våren, da jeg ikke lengre er avhengig av været.
Regner med at jeg beholder den plassen til jeg er ferdig med alle våre biler i familien. Dvs. Master, Laurentian og Maverick, dog ikke nødvendigvis i den rekkefølgen! hehehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 16. Sep 2015 10:56 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2578
Bosted: Tromsø
Huff da, leit å høre. Men, når en dør lukkes i livet åpnes en ny.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 16. Sep 2015 12:17 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 19:54
Innlegg: 534
Bosted: Særp
Oi! Dette var trist, aldri noe morsomt å gå igjennom slikt. Forhåpentligvis kommer det noe godt ut av det til slutt da. Uansett, opp med haka og lykke til i tiden som kommer!

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 30. Okt 2015 09:25 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Brutale omveltninger her på gården. Kvinnfolket har endelig fått sig leilighet, og flytter i den nærmeste fremtid. Jeg mistet jobben, da fabrikken ikke ville fornye min kontrakt. (Å være på midlertidig kontrakt er noe hærk!) Men mange deler er blitt handlet og montert på ramma, og karosseri.
Og siden jeg mistet jobben, blir det ikke noen mekkeplass i den lokale klubben heller. for det har jeg ikke råd til nå.
Men litt positivt skal dere da få.
var på VGS i Hønefoss, og snakket med en veileder der, som vil ta kontakt med fgopplæringskontoret i Drammen og høre om det er mulig for mig å bruke min erfaring fra hobbyen min til å ta utdannelsen som mekaniker. sagt på en annen måte, hvis de sier at det er greit, må jeg dokumentere 8700 timer med jobbing på biler innen for de siste 5 år!! Han har fått linker til samtlige byggetråder jeg har laget! hehehe

Men dere skal da ikke snytes for litt bilder av det jeg har gjort.

Besluttet mig i forrige måned for at gjøre noe med bakbremsene, og i forrige uke kom delene fra RA

Men dessverre er det slik, at jeg mangler masser av bremsedeler som forsvant sammen med låven. blant annet anker platene.
Så jeg besluttet at i stedet for å handle nye, ville jeg lage dem selv.
Fant frem 3 mm plate og kappet et par biter.

Bilde

Og ca en time senere hadde jeg disse!

Bilde

De nye håndbrekk kablene er fra en malibu, begge kommer fra venstre side på bilen, da jeg vil ha håndbrekk, i mellom setene og ikke fotbrekk.
Og siden de har samme lengde var dette den smarteste løsningen, synes jeg selv! hehehe

Bilde

De presses inn gjennom hullet i bakplata, (Disse er i øvrig universale, og kan brukes på begge sider!)

Bilde

Man ser det har fått stå en del av sommeren.

Bilde

Men ankerplaten passer perfekt. (Nye ville ha kostet mig 18$ i innkjøp, og 56$ i frakt. Så dette var det smarteste synes jeg!)

Bilde

Alle de nye fine delene på plass i tromlen.

Bilde

Og tromlen på plass

Bilde

Andre siden.

Bilde

Slå ut platebiten til inspeksjonshullet og brekk kabelen.

Bilde

Bilde

Inn med brekket!

Bilde

Uhhhh, dette går jo som fot i hose.

Bilde

Skal man sette brekk wirene gjennom her?

Bilde

Nja, blir litt for stor avstand til en ankerplate synes jeg!!

Bilde

Dette er en bedre avstand.

Bilde

Burde komme ganske tett på selve håndbrekket i bilen.

Bilde

Og her er så tua som veltet lasset!!

Bilde

Jeg kjøpte 2 sett av disse, da jeg var av den overbevisning at de var like på begge sider.
Det er de ikke. så nå har jeg 2 extra til føresiden og ingen til passasjersiden!
Og mitt bremseprosjekt er gått i stå, til jeg finner en som kan brukes.
Har spurt et par kjentfolk om de kunne ha på lager, men alle har travlt for tiden, så det er begrenset med svar!

Et bilde av min beste venn for tiden, han klager ikkeover mine mange timer i garasjen, eller over at det roter litt ute!

Bilde

Så mens jeg venter på et lite mirakel, så besluttet jeg mig for at få bærearmene ferdige.

Bilde

Gikk en del timer med å fjerne rust på disse!

Bilde

Og etter råd fra flere herinne, fjernet jeg batterikabelen fra bensinrøret. kommer til å føre den gjennom karosseriet i stedet.

Bilde

Fikk sandblåst mine bøyler til mellomakslingen.

Bilde

Og fikk lakk på.

Bilde

Nå satser jeg på at hun skal flytte på søndag, og at jeg kan få fred og ro i hodet mitt.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 30. Okt 2015 12:20 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2578
Bosted: Tromsø
Hadde jo vært suverent om du får godkjent alle prosjektene dine til noe "nyttig". Dessverre så etterspørres ikke kunnskap, bare dokumentert kompetanse... :/


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 01. Nov 2015 10:05 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 19:54
Innlegg: 534
Bosted: Særp
Godt å se du er igang igjen! Selvom det var trist å høre at jobb og kjerring lager trøbbel. Men en som er så nevenyttig som deg, burde detta ordne seg! Stå på! :)

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 01. Nov 2015 14:46 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 31. Mai 2007 14:11
Innlegg: 726
Bosted: Narvik,Norway / Iola, Wisconsin, USA
Lykke til videre Wulf, godt å se du er igang igjen :D

_________________
-39 gMc 1/2t flatbed 302cid 6cyl/th400
-55 gMc 1/2t fenderside 248cid 6cyl/hydramatic
-77 GMC 1/2t SB fenderside 350/th350 (Pontiac ohc 6 kandidat!)
-84 GMC C1500 SB wideside 250 L6/th700 (i USA)
2014 GMC Sierra 1500 sb 5,3l v8 (i USA)

INLINER #3417


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ... 115  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 14 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support