har blitt noe av en debatt dette, specielt med tanke på forurensning!
hvilke krefter som er i 6.2 literen, og om jeg er totalt loco
har fått flere intressante tilbakemeldinger, hovesagligt gående på min manglende evne til å tenke, og at jeg burde brenne bilen istedet for å ødelægge den med en dieselmotor. (Fik den på sms, desværre fra hemmeligt nummer!)
Jeg takker alle, for konstruktive (og knapt så konstruktive) tilbakemeldinger.
er som sagt et experiment, og ikke sikkert endda, da jeg både har en 350 og 6.2 diesel på handen, til samme pris.
det virkeligt intressante, er at 90% mener at jeg ikke burde gjøre det, men ikke en, har kommet med et overbevisende argument.
et ADblue anlæg på bilen vil eliminere alle sotpartiklerne dere prater om, har det liggende på lageret.
en foreløbig godkjenning vil sette en 6.2 diesel under panseret.
etterfølgende vil den bli byttet til en 6.6 liters Duramax, med sekventiel innsprøytning, biturbo og lpg-anleg.
hvilket vil gi et pent stykke over 800 hk, og små 1000 Nm.
har en 1989 350cui, som jeg og har vurderet, specielt da den er nesten gratis, og i forbløffende god stand.
men alle, og jeg mener alle, bygger biler med bensinmotor.
og når man endelig går mot strømmen, opnår man enten å bli utestengt, eller en tøff bilbygger
http://www.youtube.com/watch?v=-INMo8fyTQEjeg undrer mig til stadighet over, hvor mange som bliver utestengt fra amcar miljøet på grunn av denne holdningen.
jeg har gjort det til MIN holdning, at uansett hva du spør om, vil jeg hjelpe, så lenge det dreier sig om amcar.
jeg driter i om den er med en rekkefire, rekkesekser, v6. v8. v10. smallblock, bigblock. et, to, tre, fire eller flere hjul, om det er elmotor eller diesel/bensin.
om den er fra siste uke eller forrige årtusinde, om den er velholdt eller en trillende søppeldynge.
om du som person er en dritsekk, eller koselig, har intet å si.
DETTE DREIER SIG OM HOBBYEN. ikke om personen.
guderne skal vite at det er personer, osse herinne, som jeg ikke kan fordrage, på grunn av deres personlighet. men respekterer på baggrunn av deres viten.
den holdning mange herinne, desværre har fået, med at kalle andre for tullinger, dritt, (jeg behøver ikke fortsette!) er forkastelig.
Du har ret til en mening, ikke ret til at forkynne den for alle.Syns det er tøft det du gjør og har full respekt for at noen gjør såppas ut av en bil som mange ser på som ubrukelig (tydeligvis)
Har ikke komentert så mye her inne men ser at Pappa Wolf er rimelig aktiv her inne og hjelper ALLE som har spørsmål uansett om det er dumt eller ikke så svarer han uten spydige og dumme komentarer